قفل کنید، با بلوتوث باز کنید!

قفل کنید، با بلوتوث باز کنید!
  • 1393/5/28
  • سهیل دارائی
  • 1

شاید استفاده از یک قفل قدیمی بسیار کسل کننده به نظر آید، اما اگر همین قفل های کسل کننده را به چاشنی بلوتوث مزین کنیم شرایط فرق کند! به تازگی کمپانی Fuz توانسته است قفل هوشمندی به نام Noke طراحی نماید که علاوه بر ضدآب بودن، جای هیچ گونه کلید فیزیکی را در بدنه خود ندارد.

noke-bluetooth-padlock

کمپانی سازنده این قفل هوشمند اذعان داشته است که کاربر می تواند به جای استفاده از کلیدهای فیزیکی، از بلوتوث دیوایس های اندرویدی و iOS به منظور باز کردن قفل آن استفاده نماید. بدون شک این قفل هوشمند علاوه بر امنیت بالایی که برای کاربر به ارمغان می آورد، سبب می شود تا دیگر از شَرِ نگهداری و حمل کلید و نگرانی گم کردن آن نیز خلاص شوید.

اما شاید شما در ذهنتان این سوال جرقه زده است که اگر باتری دیواس ما تمام شود، چگونه قفل را باز کنیم؟! در پاسخ به این سوال باید اذعان کنیم که، کمپانی Fuz به این مشکل نیز فکر کرده است و به شما امکان داده است تا الگویی برای باز شدن این قفل هوشمند تعریف کنید و در این چنن مواقعی با ضربه زدن بر روی قلاب Noke، الگوی از پیش تعریف شده به کمک شما می آید تا آن را به راحتی باز نمایید.

شایان ذکر است که این گجت جدید مجهز به باتری CR3032 می باشد که طبق ادعای کمپانی Fuz، این باتری تا یکسال شارژ است و درصورت اتمام شارژ آن می توانید به سادگی آن را با باتری دیگری تعویض نمایید.

در انتها باید خاطر نشان شویم که Kickstarter نمونه اولیه Noke را با قیمت 59 دلار به فروش می رساند.

» منبع : engadget «

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *