۵ نکته برای لذت بردن از ویندوزفون ۸.۱

۵ نکته برای لذت بردن از ویندوزفون ۸.۱
  • 1393/5/29
  • Jeff Mosawy
  • 0

آپدیت ویندوز فون ۸.۱ برای اکثر گوشی‌های تلفن همراه عرضه شد. من هم روز گذشته، تلفن‌همراه خودم که نوکیا لومیا ۵۲۰ بود را به این نسخه ارتقا دادم. امکانات بسیار جذاب و جالبی به این نسخه اضافه شده؛ بخش Notification Center و Cortana برای من جالب‌ترین‌ها بودند.

در این مقاله قصد داریم که که ۵ نکته را در ویندوزفون ۸.۱ آموزش دهیم که بتوانید از این سیستم‌عامل بیشترین لذت را ببرید.

ارسال تماس به صندوق صوتی

muo-wp81-surprises-ignore

ممکن است که شما در جلسه‌ای باشید و یا حوصله پاسخ دادن به تلفن همراه خود را ندارید، در این صورت هنگامی که مکالمه‌ای را دریافت می‌کنید، دوست ندارید که تماس‌گیرنده را بی‌پاسخ بگذارید. در نتیجه کافیست که او را به صندوق صوتی خود هدایت کنید. کافیست با انتخاب گزینه ignore، علاوه بر قطع تماس، برای او صندوق صوتی شما اجرا خواهد شد.

صندوق صوتی از خدمات اپراتورهای تلفن همراه است و ممکن است در اپراتور شما فعال نباشد. لذا پیش از هرچیز، از فعال بودن این خدمات در اپراتورتان اطمینان حاصل فرمایید.

رد تماس همراه با ارسال پیام‌کوتاه

رد کردن تماس ممکن است بی‌احترامی به فرد مقابل باشد، لذا چه خوب است هنگامی که تماسی را رد (ignore) می‌کنیم، پیامی را به فرد مورد نظر ارسال کنیم؛ با این عنوان که بعداً با اون تماس خواهید گرفت.

muo-wp81-surprises-canned

وارد Settings > Applications > Phone شوید. گزینه edit replies را انتخاب کنید. در اینجا ۴ مجموعه از پیام‌های آماده را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید به‌دلخواه خود، آن‌ها را تغییر دهید.

پس از آن، هر زمان که تماسی را دریافت می‌کنید، با انتخاب گزینه text reply، متن مناسبی را به تماس‌گیرنده ارسال نمایید.

دانلود نقشه‌های آفلاین

یکی از قابلیت‌های بسیار زیبای نقشه ویندوزفون، امکان دانلود آفلاین نقشه‌ها است. در این صورت، برای مشاهده نقشه دیگر نیازی به لود کردن آنلاین آن‌ها نیست.

muo-wp81-surprises-offlinemaps

با ورود به Settings > Applications > maps، گزینه download maps را انتخاب کنید. پس از انتخاب کشور مورد نظرتان، می‌توانید نقشه آن کشور را دریافت کرده و از آن پس بصورت آفلاین از آن استفاده نمایید.

نقشه‌ها نیز همانند اپلیکیشن‌ها ممکن است دارای بسته‌های بروزرسانی باشند که می‌توانید با انتخاب گزینه check for update در این بخش، از وجود یا عدم وجود بروزرسانی مطلع شوید.

لغت‌های جدیدی را به تلفن همراهتان آموزش دهید

ویندوزفون نیز همانند سایر سیستم‌عامل‌ها، دارای سیستم رفع خطای نگارشی در هنگام تایپ است و خوشبختانه این سیستم، از زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند. اما ممکن است که بعضی از لغات در بانک اطلاعاتی آن وجود نداشته باشد، لذا اینجا وظیفه شماست که به تلفن همراه خود این لغات را آموزش دهید.

muo-wp81-surprises-editdictionary

هنگامی که زیر یکی از لغات وارد شده، خط قرمزی کشیده شود، یعنی این لغت در سیستم تعریف نشده است. با انتخاب آن، خواهید دید که بالای کیبورد، علامت «بعلاوه +» در کنار لغت شما ظاهر می‌شود. با انتخاب آن، این لغت به دیکشنری تلفن همراهتان اضافه خواهد شد و از این پس می‌توانید از آن لغت بدون آنکه خط قرمز زیر آن کشیده شود، استفاده کنید.

کنترل میزان اطلاعات رد و بدل شده با اینترنت

با استفاده از بخشی با نام Data Sense در ویندوزفون ۸.۱، می‌توانید میزان استفاده از اینترنت را کنترل کنید؛ علی‌الخصوص زمانی که در حال استفاده از 3G هستید، باید بیشتر حواستان را جمع کنید.

muo-wp81-surprises-datasense

با ورود به Settings > data sense، از set limit استفاده کرده و تنظیمات مورد نظرتان را اعمال نمایید.

آپدیت ویندوزفون ۸.۱، امکانات بسیار خوبی را به این سیستم‌عامل اضافه کرده که بتواند حرفی برای گفتن در مقابل iOS و Android داشته باشد. بعضی از امکانات فوق در نسخه‌ی پیشین نیز در دسترس بود، اما در این نسخه با تغییرات بیشتری مواجه شده‌اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *