آیا قرار است اسکنرهای شبکیه/عنبیه در آینده امنیت موبایل‌ها را تامین نمایند؟ – بخش ۴

آیا قرار است اسکنرهای شبکیه/عنبیه در آینده امنیت موبایل‌ها را تامین نمایند؟ – بخش ۴
  • 1393/6/3
  • خاطره فتا
  • 0

در ادامه بخش سوم از سری مقاله‌های «آیا قرار است اسکنرهای شبکیه و عنبیه در آینده امنیت موبایل‌ها را تأمین نمایند» بخش آخر نیز هم‌اکنون در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است.

آیا در یک اسمارت فون جای کافی برای جاسازی این اسکنرها وجود دارد؟

آنتونی آنتولینو، بازاریاب ارشد و مسئول توسعه تجاری واحد Eyelock انتظار دارد که در سال 2015 کامپیوترها و موبایل‌هایی که مجهز به این اسکنرها می‌باشند به بازار عرضه شوند. او چنین اظهار می‌دارد که در حالی که این تکنولوژی در عرصه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، امزوزه بالاخره موقع آن رسیده که توسط مصرف کننده‌های شخصی نیز به صورت روزمره استفاده شود.

eyelock08

اسکنرهای جدید فورا شروع به کار می‌کنند، حتی اگر کاربران آن‌ها در حال راه رفتن یا عینک گذاشتن یا قرار دادن لنز در چشمان‌شان باشند.

بزرگ‌ترین مشکل در این‌جاست که آیا جاسازی یک دوربین با کیفیت بالا و یک دوربین با تمرکز نزدیک و مجهز به نور مادون قرمز در اسمارت فون‌ها ممکن است یا خیر. شاترهای فلش‌های فعلی که از نزدیک روی صورت متمرکز می‌شوند و در اسمارت فون‌های فعلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند دوربین‌های 2 مگاپیکسلی که در آخرین مدل‌های اسمارت فون‌های اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرند یا دوربین‌های 1/2 مگاپیکسلی که در آیفون 5S استفاده شده، کارایی‌شان در حدی نیست که قادر به رصد عنبیه چشم باشند.

به علاوه، تولید کنندگان اسمارت فون‌ها نیاز به یافتن راهی برای جاسازی پرتو افکن مادون قرمز که از فاصله کم عمل کند دارند و این کار باید به صورتی انجام گیرد که چنانچه سرعت عملکرد اسمارت فون هم تا اندازه‌ای کاهش یابد این تغییر از چشم کاربران پنهان بماند. یا این‌که تولید کنندگان اسمارت فون‌ها به قیمت استفاده از این اسکنرها در داخل دیوایس‌های‌شان مجبور شوند با حذف قسمت‌هایی در داخل اسمارت فون‌ها از بغضی از کارایی‌های گوشی‌های خود صرف نظر کنند. به هر حال این ابهامات تا به بازار آمدن گلکسی نوت 4 و آیفون 6 وجود خواهند داشت. به هر صورت این سوالات نیز در آینده نزدیک به جواب درستی خواهند رسید.

eyelock09

آیا شما مایلید از یک اسکنر عنبیه در اسمارت فون خود استفاده کنید؟ اسکنرهای عنبیه به نوبه خود نقاط قوت و ضعف خود را دارند اما اگر افراد از این دستگاه‌ها در تلفن‌های همراه خود استفاده کنند، باید منتظر چه پیامدهایی بود؟ آیا خود شما مایلید از یک اسکنر عنبیه در اسمارت فون آینده خود بهره‌مند شوید؟ آیا راحتی استفاده و امنیت کاربر با این اسکنرها قابل تضمین خواهد بود؟ یا این‌که شما نگران مباحث دسترسی به حریم خصوصی در خصوص اسکن کردن از چشمان‌تان می‌باشید؟ ما را از نظرتان آگاه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *