آشنایی با شخصیت‌های معروف دنیای بازی‌های ویدیویی: لوییجی

آشنایی با شخصیت‌های معروف دنیای بازی‌های ویدیویی: لوییجی
  • 1393/6/3
  • بهراد جاود
  • 0

لوییجی یکی دیگر از مخلوقات Shigeru Miyamoto است که در واقع همان برادر کوچک‌تر و قد بلندتر ماریو می‌باشد. لوییجی اولین بار در بازی Mario Bros در سال 1983 دیده شد که در آن بازی، گیمر دوم می‌توانست کنترل لوییجی را به دست بگیرد. اولین بازی‌ای که لوییجی در آن به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی قابل کنترل بود Super Mario Bros 2 بود.

Luigi01

لوییجی وظیفه‌اش کمک کردن به ماریو است که به عنوان قهرمان داستان گاهی اوقات به کمک احتیاج پیدا می‌کند. لوییجی لباس و کلاه سبز رنگ بر تن دارد، بر خلاف برادر بزرگ‌ترش که قرمزپوش است. شرکت نینتندو برای بزرگداشت سی‌امین سالگرد تولد این شخصیت، سال 2013 را سال لوییجی نام گذاری کرد.

ویژگی‌های شخصیتی

همان‌طور که گفته شد، لوییجی برادر کوچک‌تر و قد بلندتر ماریو است که معمولا لباس سبز بر تن دارد و مثل ماریو لوله کش است. ویژگی‌های شخصیتی او در هر شماره از سری بازی‌های ماریو متفاوت است و ثابت نیست، اما اغلب اوقات لوییجی نگران و کمی هم خجالتی به نظر می‌رسد ولی خوش قلب و مهربان است و برعکس برادرش، زود عصبانی نمی‌شود. در برخی از بازی‌ها هم این‌طور نشان داده شده که لوییجی به پرنسس Daisy علاقه‌مند است.

خاستگاه

Luigi02

اتفاقاتی که منجر به خلق لوییجی شدند به سال 1982 باز می‌گرد، یعنی در زمان طراحی و ساخت بازی Donkey Kong، همان بازی‌ای که ماریو برای اولین بار با نام Jumpman پا به عرصه وجود گذاشت. میاموتو تحت تاثیر بازی Joust قرار گرفته بود که حالت دو نفره را پشتیبانی می‌کرد و همین بازی هم باعث شد که میاموتو دست به کار شده و بازی Mario Bros را خلق کند، بازی‌ای که در سال 1983 منتشر شد و لوییجی در آن نقش کاراکتر دوم را ایفا می‌کرد.

با توجه به مشکلاتی که طراحی گرافیکی در آن زمان داشت، لوییجی در واقع از روی ماریو ساخته شد و تفاوت زیادی با ماریو نداشت، البته به جز رنگ لباسش! رنگ سبزی که برای اولین بار برای طراحی لوییجی استفاده شد، بعدا به عنوان یکی از ویژگی‌های منحصر به فردش، روی این شخصیت باقی ماند به طوری که امروز همه او را از روی لباس سبز رنگ معروفش می‌شناسند.

منتظر شنیدن داستان بقیه شخصیت‌های معروف دنیای بازی‌های ویدیویی باشید…

منابع: GiantBomb , Wikipedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *