یک روش جستجوی پیشرفته در توییتر که تاکنون نمی‌دانستید

یک روش جستجوی پیشرفته در توییتر که تاکنون نمی‌دانستید
  • 1393/6/3
  • Jeff Mosawy
  • 0

کسانی که زیاد با توییتر سر و کار داشته باشند، احتمالاً با نرم‌افزار TweetDeck آشنایی کامل دارند؛ این نرم‌افزار دارای امکانات بسیار جالبی برای کار با توییتر و مدیریت حساب خود دارد و به‌راحتی قابل نصب و اجراست. یکی از قابلیت‌های جالب این نرم‌افزار هنگام ساخت یک ستون از نتایج یک جستجوی خاص، امکان مشخص کردن توییت‌های مورد نظرتان از لحاظ تعداد Favorite و Retweet است.

به تصویر زیر دقت کنید؛ در این تصویر مشخص شده است که می‌خواهیم یک جستجو در رابطه با عبارت Taj Mahal انجام دهیم که حداقل ۱۰ بار ریتوییت شده باشد و ۲۰ نفر آن را به لیست Favoriteهای خود اضافه کرده باشند.

twitter-search-tricks

هنگام استفاده از این قابلیت، شما مطمئن خواهید بود که با حداقل تعداد توییت‌های بی‌ربط و نامناسب روبرو خواهید شد. نکته جالب اینجاست که توییتر این قابلیت را بر روی وب‌سایت خود و یا نرم‌افزارهای موبایل خود فعال نکرده و هیچ گزینه‌ای برای آن در نظر نگرفته است. اما آیا راهی برای استفاده از آن در داخل محیط وب‌سایت توییتر هست؟

خوب، پاسخ سوال فوق «بله» است. شما می‌توانید با استفاده از روش زیر، جستجوی دقیق‌تری از طریق وب‌سایت و یا اپلیکیشن رسمی توییتر داشته باشید.

وارد منوی جستجوی توییتر شوید و سپس کلمه موردنظرتان را تایپ کرده و سپس، عملگرهای min_retweets:[number] or min_faves:[numbe] را استفاده نمایید. برای مثال، به جستجوی زیر دقت کنید:

GooyaIT min_retweets:5 OR min_faves:5

با توجه به نوع جستجوی فوق، تنها توییت‌هایی که مربوط به GooyaIT هست و حداقل ۵ بار ریتوییت و یا favorite شده باشند نمایش داده می‌شوند.

شما می‌توانید با قراردادن مشخصه‌های بیشتر، جستجوی خود را حرفه‌ای‌تر کنید؛ مثلاً با قراردادن filter:images تنها توییت‌هایی برای شما نمایش داده خواهند شد که عکس با آن‌ها همراه باشد.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *