5 دلیل مهم برای استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت Clipboard

5 دلیل مهم برای استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت Clipboard
  • 1393/6/5
  • مهدی صمصامی
  • 3

clipboard-840x420

وقتی که درست به آن فکر کنید، متوجه می‌شوید که عمل Copy و Paste کردن اندکی عجیب به نظر می‌رسد. شما چیزی را کپی می‌کنید، اما نمی‌توانید آن را ببینید. و اگر پس از آن چیز دیگری را کپی کنید، اطلاعات قبلی که کپی کرده بودید، برای همیشه از بین خواهد رفت.

نرم‌افزارهای مدیریت Clipboard این اطلاعات را برای‌تان آدرس‌دهی می‌کنند. به این ترتیب شما می‌توانید چیزهایی که کپی کرده اید را ببینید و اطلاعاتی که قبلا کپی کرده بودید را Paste کنید. اما باید بدانید که این نرم‌افزارها فقط به منظور جلوگیری از دست‌دادن داده‌ها به کار نمی‌روند: بلکه می‌توانند به یک بخش کلیدی از چرخه‌ی کاری شما تبدیل شوند.

نرم‌افزارهای زیادی برای مدیریت حافظه‌ی Clipboard وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از بین آن‌ها، سه نرم‌افزار Ditto، Yankee Clipper 3 و xNeat Clipboard Manager بسیار کاربردی می‌باشند. انتخاب نرم‌افزار مناسب، به نیازهای خودتان بستگی دارد.

من به شخصه از نرم‌افزار Shapeshifter Clipboard Manager استفاده می‌کنم. تصاویر موجود در مطلب نیز مربوط به این نرم‌افزار می‌باشد، اما می‌توانید از نکات گفته شده در هر نرم‌افزار دیگری نیز استفاده کنید.

  1. مشاهده‌ی اطلاعات کپی شده

وقتی شما چیزی را کپی می‌کنید، در واقع اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. فقط داده‌ی شما به سادگی در حافظه‌ی Clipboard ذخیره و مرتب می‌شود و تنها راه برای اینکه بفهمید چه چیزی کپی کرده‌اید این است که آن را در جایی Paste کنید.

clipboard-manager-see

یک نرم‌افزار مدیریت Clipboard به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید موارد کپی شده را ببنید. با این ویژگی ساده می‌توانید به سرعت تمامی داده‌های کپی شده را مشاهده کنید.

  1. بازیابی داده‌های از دست رفته به دلیل کپی اشتباه

این اتفاق برای همه‌ی ما رخ می‌دهد : شما برخی اوقات چیزی را کپی می‌کنید که ممکن است منجر به از دست‌دادن اطلاعات دیگر شود. یعنی قبلا داده ای را کپی کرده اید و اشتباها داده‌ی دیگری را پس از آن کپی می‌کنید و متوجه می‌شوید که مورد قبلی که به آن نیاز داشتید از بین رفته است.

clipboard-manager-messy-desk

این یکی از کاربردهای واضح و آشکار نرم‌افزارهای مدیریت Clipboard است : هیچ وقت بدین شکل اطلاعات خود را از دست نخواهید داد. این نرم‌افزارها تمامی موارد کپی شده توسط شما را به صورت مداوم ضبط می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند که بین تاریخچه‌ی موارد کپی شده جستجو کنید و اطلاعات کپی شده را ببینید.

  1. استفاده به عنوان یک Highlighter

اگر در حال تحقیق به صورت آنلاین باشید، ممکن است آرزو کنید که یک قلم هایلایتر (برای برجسته کردن موارد مهم) داشته باشید. با تکنولوژی امروزه می‌توانید به راحتی تکه‌های مهم اطلاعات‌تان را در حین خواندن جداکرده و ذخیره کنید، بدون اینکه حواس‌تان از خواندن پرت شود.

clipboard-manager-highlighter

برای این کار نرم‌افزارهای خاصی وجود دارد، اما الزاما به یک ابزار جداگانه نیاز نخواهید داشت. برای انجام این کار می‌توانید در حین خواندن یک مطلب، قسمت‌های مهم آن را به راحتی کپی کنید و در همین حال نرم‌افزار مدیریت Clipboard شما تمامی آن‌ها را نگهداری خواهد کرد. وقتی خواندن مطلب تمام شد، می‌توانید همه‌ی مواردی که کپی کرده بودید را ببینید و از آن‌ها استفاده کنید.

  1. مرور کارهای روزانه

clipboard-manager-review-day

نرم‌افزارهایی مانند RescueTime به شما اجازه می‌دهند که به صورت کاملا دقیق اعمال روزانه خود را پیگیری و مرور کنید. اما شیوه‌ی دیگری برای مرور و آگاهی پیدا کردن از کارهای انجام شده در طول روز نیز وجود دارد : Clipboard شما. اسکرول کردن میان مواردی که در یک روز کپی کرده‌اید و مشاهده‌ی آن‌ها می‌تواند یک راه مناسب برای به‌خاطر‌آوردن کارهایی که انجام داده بودید باشد.

  1. جمع آوری کنید، سپس برگزینید

گاهی اوقات برای انجام تحقیق، صفحات مختلف وب را مرور می‌کنید و از صفحه‌ای به صفحه‌ی دیگر پرش می‌کنید. ممکن است ناگاه ببینید که صدها تب در مرورگرتان باز شده‌است و دیگر کامپیوتر به درستی آن‌ها را نمایش نمی‌دهد.

clipboard-manager-compile

به جای باز کردن تمام آن تب ها، می‌توانید آدرس آن صفحات و قسمت‌های جالب و مهم موجود در آن‌ها را کپی کنید. پس از انجام تحقیق، مطمئنا دید خوبی از مواردی که لازم و کاربردی هستند خواهید داشت، پس می توانید نرم‌افزار مدیریت Clipboard را باز کرده و اطلاعات و آدرس صفحات کپی شده را ببینید و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

 

منبع : MakeUseOf.com

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. ببخشید من میخواستم بپرسم کا من الان چند تا عکس و ….دانلود کردم ولی نمیتونم کلیپ بورد رو پیدا کنم اگه میشه به من کمک کنید ممنون میشم..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *