تکنولوژی 3G آزاد شد

تکنولوژی 3G آزاد شد
  • 1393/6/7
  • حدیث دلبرد
  • 0

به گزارش دنیای اقتصاد، در سه شنبه هفته جاری طی مراسمی پروانه خدمان نسل سوم و بالاتر به اپراتورهای اول و دوم اعطا شد. در این مراسم که در وزارت ارتباطات برگزار شد، ایرانسل پروانه رسمی خدمات نسل سوم و همراه اول مجوز ارائه پایلوت خدمات نسل سوم را دریافت کردند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان وزارت ارتباطات و مدیران اپراتورهای کشور در این مراسم حضور داشتند.

7e708da0e677a3507b555e8f7dd80589

 

محمود واعظی، وزیر ارتباطات طی سخنانی اظهار کرد: این تکنولوژی که تاکنون گروگان بود اکنون آزاد گردید. به دلیل رفع محدودیت تکنولوژی از پروانه اپراتورها، روی خدمات سرمایه‌گذاری بیشتری می‌شود. دیگر اپراتورها آزادی عمل دارند تا سرویس‌های جدید و به روز را به مردم ارائه دهند.

وی درباره راه‌اندازی آزمایشی ارائه خدمات 3G توسط ایرانسل گفت: حجم دیتای جابجا شده طی سه هفته گذشته 2 برابر شده است؛ این در حالی‌ست که ظرفیت بین‌الملل چنان تغییری نکرده است که این آمار نگرانی‌ را که برخی داشتند، از بین می‌برد.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم اعلام کرد: پیش بینی می‌شود امسال درآمد دولت از محل پروژه ملی ایرانسل به 3500 میلیارد تومان برسد. ایرانسل توانست تا سطح انتظارات مردم از اپراتورها را بالا ببرد و امیدواریم با ارائه نسل‌های سوم و چهارم، میزان سطح توقعات را باز هم افزایش دهیم تا مجبور شویم سرویس‌هایی با کیفیت بالاتر ارائه کنیم.

/پایان/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *