بررسی نوکیا لومیا ۹۳۰

بررسی نوکیا لومیا ۹۳۰
  • 1393/6/7
  • مبين
  • 4

930fullbleedاسمارت فون لومیا ۹۳۰ یکی از آخرین دستگاه های هوشمند نوکیا است. این دستگاه های ویندوز فونی طرفداران خاص خود را دارد و بریتانیا رکورد فروش بیش ترین دستگاه های ویندوز فونی را دارد.

مایکروسافت مدعی است که این اسمارت فون می تواند به رقابت با اسمارت فون های مشهور بازار از قبیل گلکسی اس ۵ و اکسپریا Z2 به رقابت بپردازد,لومیا ۹۳۰ اولین اسمارت فون با ویندوز فون ۸٫۱ خواهد بود و احتمالا آخرین اسمارت فون با کلید خازنی جهت یابی است. صفحه نمایش ۱۰۸۰p AMOLED ClearBlack آن زیر Gorilla Glass 3 قرار دارد و خوانا بودن آن را در برابر آفتاب امکان پذیر کرده است. با ما همراه باشید تا به بررسی ۹۳۰ Lumia Icon نیز بپردازیم. اکنون بهتر است ابتدا به مشخصات آن یک نگاه کوتاه داشته باشیم.

ابعاد ۱۳۷ در ۷۱ در ۹٫۸ میلی متر

وزن ۱۶۷ گرم

اندازه صفحه نمایش ۵ اینچ

وضوح صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

نوع صفحه نمایش OLED ClearBlack با قابلیت افزایش خوانایی در برابر نور آفتاب, حالت روشنایی بالا و Gorilla Glass 3

باتری ۲,۴۲۰mAh Li-Ion (غیر قابل جابه جایی)

حافظه داخلی  ۳۲ گیگابایت

حافظه خارجی ندارد

دوربین عقب ۲۰مگاپیکسل Zeiss, OIS, f/2.4

دوربین جلو ۲ مگاپیکسل

ضبط ویدئو  ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم در ثانیه (عقب) ۷۲۰p (جلو)

NFC دارد
بلوتوث v4.0 LE

Qualcomm Snapdragon 800 SoC

پردازنده ۲٫۲GHz چهار هسته ای

Adreno 330 GPU

رم ۲گیگابایت

متفرقه FM radio, GPS/GLONASS, micro-USB 2.0 HS و راه اندازی ۴ میکروفون

وای فای Dual-band, 802.11a/b/g/n/ac

شارژر بی سیم دارد/ با استاندارد Qi

سیستم عامل Windows Phone 8.1, Lumia Cyan

صفحه نمایش ClearBlack

لومیا ۹۳۰ دارای صفحه نمایش ۵ اینچی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و نوع آن AMOLED ClearBlack می باشد. متسفانه صفحه نمایش این اسمارت فون کمی رنگ پریدگی دارد که با تنظیمات آن قابل اصلاح است. همچنین صفحه نمایش آن ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ است که تا به حال هیچ کدام یک از اسمارت فون های لومیا دارای این کیفیت نبوده است.

it_photo_212722_52

عملکرد سخت افزاری

در داخل لومیا ۹۳۰ یک پردازنده قدرتمند ۴ هسته ای Qualcomm Snapdragon 800 2.2GHz است و رم آن ۲ گیگابایتی بوده. حافظه ذخیره سازی آن ۳۲ گیگابایت است و متاسفانه هیچ گونه حافظه خارجی را پشتیبانی نمی کند. نتایج تست های این اسمارت فون آن را سریع خوانده است و قدرت آن بریا ویندوز فون ۸٫۱ بسیار مناسب می باشد.

در بنچ مارک SunSpider JavaScript با مدت زمان ۵۲۰ms از سونی اکسپریا Z2 جلو زده و کمی عقب تر از گلکسی اس ۵ سامسونگ و آیفون ۵ اس اپل است. همچنین در تست GFXBench T-Rex HD با بازی Asphalt 8 عملکرد فوق العاده ای را نشان داده است.

باتری این اسمارت فون ۲,۴۲۰mAh که در زمان استفاده بالای آن حدود ۱۱٫۳% برای هر ساعت شارژ مصرف می کند. مایکروسافت این اسمارت فون را رقیبی جدی برای دیگر اسمارت فون های موجود در بازار خواند و در نتایج بنچ مارک جایگاه خوبی را میان اسمارت فون های HTC One m8 ,گلکسی اس ۵ و اکسپریا Z2 داشته است.

Nokia Lumia 930 review (11)-623-80

دوربین

ویژگی ای که نظر خریداران را به لومیا ۹۳۰ جلب کرده است وجود دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در آن می باشد که قادر به تولید تصاویری فوق العاده است همچنین فلش آن dual-LED flash است.

دوربین آن قادر به ضبط فیلم های ۴K نیست اما دوربین های گلکسی اس ۵ و اکسپریا Z2 نیز قادر به این کار هستند اما فیلم برداری آن هم مانند عکسبرداری اش قدرتمند است و دارای تنظیمات متعددی می باشد.

DSC_2776+copy

صدور حکم لومیا ۹۳۰

اسمارت فون لومیا ۹۳۰ بهترین گزینه برای یک اسمارت فون ویندوز فونی خصوصا نسخه ۸٫۱ آن است، طراحی آن بسیار ساده و در حین سادگی زیبا است و مدل سبز رنگ آن به عنوان زیباترین مدل شناخته شده است.

بروزرسانی سیستم عامل نمی تواند ان را به هم بریزد، عمر باتری آن متوسط است و نه می توان آن را ضعیف و نه قدرتمند خواند اما یکی از نقاط ضعف آن گسترش پیدا نکردن حافظه با اسلات کارت micro SD است در نهایت اسمارت فون لومیا ۹۳۰ برای خرید طرفداران ویندوز فون توصیه می شود.

این بررسی با چند منبع انگلیسی زبان انجام شده است و آن ها را به صورت خلاصه باهم ترکیب کرده ایم گویا آی تی امیدوار است که این بررسی را پسندیده باشید.

engadget pcpro techradar

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. سلام…
    یه سوال دارم: لومیا ساین( Lumia Cyan) چی هست؟همون وین فون یا فرق داره؟کلا یه اطلاعات پاییه از این لومیا ساین میشه بدید؟

    1. سلام جناب شعبانی
      ممنون برای نظرتون
      خیر دوست عزیز لومیا Cyan یک ابدیت برای اسمارت فون های لومیا است البته تا جایی که بنده اطلاع دارم

    1. مجمید عزیز

      متاسفانه بنده اطلاعای درباره تریاخ عرضه اش ندارم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *