۱۴ قابلیت مخفی در ویندوز، iOS و آندروید – بخش iOS

۱۴ قابلیت مخفی در ویندوز، iOS و آندروید – بخش iOS
  • 1393/6/9
  • Jeff Mosawy
  • 0

در قسمت پیشین از این مقاله، شما با ۶ ترفند، نکات و قابلیت‌های مخفی در ویندوز آشنا شدید. این قسمت که در ادامه بخش قبل می‌باشد، به معرفی چند قابلیت در سیستم‌عامل iOS می‌پردازیم. پس نکته شماره ۷ را به iOS اختصاص می‌دهیم…

۷. از پایین صفحه دستگاه انگشتان خود را به سمت بالا بکشانید

این قسمت از iOS را تنها کاربرانی که به تصادف این عمل را انجام داده باشند دیده‌اند‌. با کشاندن انگشتان خود به سمت بالا، به منوی بسیار کاربردی‌ای دسترسی پیدا خواهید کرد که می‌توانید خیلی از عملیات مورد نیازتان را تنها با یک قدم انجم دهید؛ مثلاً بلوتوث خود را روشن/خاموش کنید، میزان روشنایی تصویر صفحه را کم/زیاد کنید، جلوی Rotate شدن صفحه را بگیرید و …

slide-up-to-get-ios-dashboard-100390355-small

۸. پیام اس‌ام‌اس خود را به سمت چپ بکشید تا ساعت ارسال/دریافت آن را ببینید

می‌خواهید برای اثبات حرفتان به کسی، ساعت ارسال و یا دریافت پیامی را به او نشان دهید؟ اپل در سیستم‌عامل خود این گزینه را بصورت مخفی قرار داده است که برای دسترسی به آن شما تنها باید با ورود به پیام مورد نظر، پیام را به سمت چپ بکشانید؛ خواهید دید که ساعت ارسال و یا دریافت آن برای شما نمایان می‌شود.

۹. استفاده از جهت‌نمای آیفون بعنوان تراز

اگر اپلیکیشن Compass را باز کنید، با یک جهت‌نمای زیبا مواجه می‌شوید. اما اپل یک قابلیت دیگری در آن قرار داده است که می‌توانید از این جهت‌نما بعنوان یک تراز استفاده کنید.

compas-ios-100390358-large

کافیست با باز کردن این اپلیکیشن، آن را به سمت چپ بکشانید تا تلفن شما به یک تراز تبدیل شود. پس از آن، می‌توانید از صاف بودن یک شی اطمینان حاصل کنید.

۱۰. استفاده از حرکات سر برای انجام عملیات خاص

این قابلیت که در iOS7 اضافه شده است، نیازمند کمی کار است تا فعال گردد. کسانی که احیاناً مشکل بدنی دارند و یا تنها برای تفریح می‌خواهند با استفاده از حرکات سر کارهایی را در آیفونشان انجام دهند ممکن است این قابلیت را یکی از جالب‌ترین‌ها بدانند. با استفاده از سیستم Switch Control، شما می‌توانید سرتان را به سمت چپ و یا راست حرکت دهید تا باعث شود دستگاهتان عملیات خاصی بر طبق تعریف شما انجام دهد.

برای راه‌اندازی آن، به مسیر Settings > General > Accessibility > Switch Control مراجعه کنید. گزینه Switches > Add New Switch > Camera را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید عملیاتی را برای حرکت سمت چپ سر (‌Left Head Movement) و حرکت سمت راست سر (Right Head Movement) تعریف نمایید. توجه داشته باشید که در نهایت می‌بایست که Switch Control را بر روی حالت ON قرار دهید تا این قابلیت‌ها برای شما فعال‌سازی شود.

منتظر قسمت بعدی با قابلیت‌های زیبا در آندروید باشید…

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *