6 سرویس ذخیره سازی ابری برتر و رایگان (بخش آخر)

6 سرویس ذخیره سازی ابری برتر و رایگان (بخش آخر)
  • 1393/6/13
  • مهدی صمصامی
  • 0

همانطور که در بخش نخست این مقاله خواندید، به معرفی 3 سرویس ذخیره سازی ابری برتر و رایگان پرداختیم (لینک مطلب). حال در این قسمت به معرفی 3 سروس دیگر خواهیم پرداخت.

  1. Box

box

کاربران در این سرویس، بسته به نوع ثبت نام خود، می‌توانند فضایی بین 5 تا 50 گیگابایت را به صورت رایگان در اختیار داشته باشند. در گذشته ویژگی Sync یا همگام سازی برای کاربران ویندوز و مک وجود نداشت، اما هم اکنون این قابلیت اضافه شده است و نرم افزارهای این سرویس برای مک و ویندوز قدرتمند تر از همیشه هستند و همچنین از قابلیت رمزنگاری اطلاعات نیز پشتیبانی می‌کنند. اپلیکیشن مربوط به این سرویس برای گوشی‌ها و تبلت‌های با سیستم عامل Android، iOS، Windows Phone و همچنین Blackberry در دسترس است. ویژگی کلیدی Box این است که می‌توانید به سادگی فایل‌های خود را از کامپیوترتان Drag و Drop کرده و آن‌ها را روی فضای ابری ذخیره نمایید. این ویژگی یکی از مزیت‌های خوب File Manager تحت وب این سرویس است. با کمک Google Docs، می‌توانید فایل‌های Word و Excel را نیز در این سرویس ایجاد و ویرایش کنید.

لینک : www.box.com

  1. ADrive

adrive

ADrive یکی از محدود سرویس هایی است که به شما 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای استفاده‌های شخصی به صورت رایگان خواهد داد. به غیر از ذخیره سازی، کاربران می‌توانند اطلاعات خود را در نرم افزار تحت وب ADrive مشاهده و ویرایش کنند. در وب سایت این سرویس می‌توانید به سادگی در پنجره‌ی File Manager میان فایل‌های ذخیره شده جستجو کنید. همچنین نرم افزار دسکتاپ این سرویس نیز ارائه شده است. از ویژگی‌های خوب این نرم افزار می‌توان به قابلیت پشتیبان گیری از فایل‌ها اشاره کرد. اپلیکیشن ADrive برای سیستم عامل‌های iOS و Android نیز عرضه شده است که دسترسی به این سرویس را بر روی تلفن همراه و تبلت آسان تر می‌کند. همچنین ADrive قابلیت مولتی تسکینگ (Multitasking) را هم دارد، بنابراین می‌توانید در حین آپلود، به دانلود فایل‌ها نیز بپردازید. کاربران می‌توانند انواع فایل‌های مورد نیاز خود را بر روی این سرویس ذخیره کنند. قابلیت به اشتراک گذاری آنلاین فایل‌ها و ویرایش آنلاین فایل‌های Word نیز از دیگر مزایای این سرویس است.

لینک : www.adrive.com

  1. iCloud

icloud

iCloud یک نام شناخته شده در عرصه‌ی ذخیره سازی ابری است و فقط برای دستگاه‌های با سیستم عامل iOS اپل در دسترس می‌باشد. با استفاده از این سرویس می‌توانید اسناد، آهنگ ها، عکس‌ها و حتی اپلیکیشن‌ها را ذخیره و میان دستگاه‌های مختلف تان همگام سازی کنید و یا با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید. یکی از مزایای iCloud برای آن دسته از کاربرانی که از فروشگاه iTunes آهنگ، فایل ویدیویی و یا اپلیکیشن خرید می‌کنند این است که دیگر برای همگام سازی و به اشتراک گذاری این دسته از فایل ها، حجمی از فضای ذخیره سازی شان کم نمی‌شود. سرویس iCloud به شما 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان خواهد داد و اگر این مقدار کافی نبود، می‌توانید با پرداخت هزینه، فضای بیشتری را خریداری کنید. همچنین می‌توانید از iCloud برای پشتیبان گیری از iPhone یا iPad خود استفاده کنید. می‌توان گفت که این سرویس مناسب ترین راه برای ذخیره‌ی داده‌های مربوط به اپلیکیشن‌ها (مانند رکورد بازی‌ها و …) در iOS است.

لینک : www.icloud.com

انتخاب سرویس ابری مناسب، به نیازها و همچنین سلیقه‌ی شخصی تان بستگی دارد. بسته به کاری که انجام می‌دهید، می‌توانید هر یک از این سرویس‌ها را برای استفاده انتخاب کنید. نظرات خود را درباره‌ی این سرویس‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع :‌ SpiderOrbit.com با ویرایش از گویا آی تی

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *