آشنایی با iOS 8: ارسال و دریافت SMS و MMS در آیپد و مک

آشنایی با iOS 8: ارسال و دریافت SMS و MMS در آیپد و مک
  • 1393/6/17
  • بهراد جاود
  • 0

اگر الان بخواهید با آبپد و مک خود به یکی دیگر از کاربران آیدیوایس‌ها پیام ارسال کنید، می‌توانید از iMessage استفاده کنید، ویژگی بسیار مفیدی که اپل آن را در iOS 5 به دنیای iOS وارد کرد. اما اگر بخواهید به شخصی پیام بفرستید که کاربر آیدیوایس‌ها نیست چه می‌کنید؟ با آیپد و مک که نمی‌توان SMS و MMS به کاربران سیستم عامل‌های دیگر ارسال کرد!

حداقل تا iOS 8 و OS X یوسمیتی این‌طور بود.

SMSMMS01

اما اکنون با وجود iOS 8 و یوسمیتی، شما می‌توانید از آیپد یا مک خود به همه SMS یا MMS بفرستید. چطور؟ خوب این ویژگی هم درست مثل روش برقرار تماس با آیپد و مک در iOS 8 و یوسمیتی است که قبلا در موردش توضیح دادم. برای ارسال و دریافت SMS و MMS در آیپد و مک، باید آیفون‌تان دم دستتان باشد و همه دیوایس‌های‌تان از یک اکانت iCloud واحد استفاده کنند.

ضمنا لازم است که همه دیوایس‌ها به یک شبکه وای فای واحد متصل باشد. این محدودیت بیشتر به این خاطر امنیت خودتان است چون مسلما اگر آیپد خود را در دفتر کار خود جا گذاشته باشید دلتان نمی‌خواهد که همکاران‌تان بتوانند از SMSها و MMSهایی که برایتان ارسال می‌شود با خبر شوند.

SMSMMS02

وقتی همه شرایط بالا فراهم باشد، هر گاه SMS یا MMSی به آیفون شما ارسال شود، آیفون مثل یک پل ارتباطی آن آیتم را از طریق شبکه وای فای به مک یا آیپد ارسال می‌کند. یا برعکس هر گاه بخواهید با آیپد یا مک خود به کسی SMS یا MMS بفرستید، آیفون آیتم مورد نظر را از طریق وای فای از آیپد یا مک دریافت می‌کند و بعد به شخص مورد نظر ارسال می‌کند.

با وجود این ویژگی و همین‌طور امکان تماس گرفتن و دریافت تماس تلفنی معمولی در آیپد و مک با iOS 8 و یوسمیتی، استفاده از آیپد یا مک برای شما لذت بخش‌تر خواهد شد.

برای آشنایی با بقیه امکانات iOS 8 گویا آی تی را دنبال کنید…

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *