با ابزار جدید Privacy Checkup در فیسبوک، حریم‌خصوصی خود را ایمن کنید

با ابزار جدید Privacy Checkup در فیسبوک، حریم‌خصوصی خود را ایمن کنید
  • 1393/6/18
  • Jeff Mosawy
  • 1

بی‌شک همه می‌دانند که فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی در اینترنت است و کمتر کسی پیدا می‌شود که حسابی در فیسبوک نداشته باشد. اما این شبکه اجتماعی مشکلاتی را نیز به همراه دارد که یکی از بزرگترین دغدغه کاربران آن، حریم خصوصی در این شبکه است.

فیسبوک با توجه به تغییراتی که در تنظیمات حریم خصوصی خود اعمال کرد، سعی بر آن داشت که کاربران بهتر بتوانند بر روی آن کنترل داشته باشند، اما همچنان بعضی‌ها به آن بی‌توجه هستند و یا حتی نمی‌دانند که دقیقاً چه‌کاری انجام دهند؛ از طرفی نیز همچنان این قسمت از فیسبوک نقص‌هایی را نیز به همراه خود دارد.

فیسبوک ابزاری با نام Privacy Check-up عرضه کرده است که بوسیله آن می‌توانید حریم خصوصی خود را بررسی کرده و آن را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید.

چرا ابزار Privacy Check-up مهم است؟

شما حجم عظیمی از اطلاعات را در فیسبوکتان با بقیه به اشتراک می‌گذارید و شاید خیلی از اتفاقات زندگیتان را بصورت دوره‌ای می‌نویسید، لذا شما می‌بایست که تنظیمات حریم خصوصی خود را به نحوی انجام دهید که هرکسی نتواند به این اطلاعات دست پیدا کند.

FacebookPrivacyCheckupPrivacyShortcuts

امنیت نیز بخش مهم دیگری است که فیسبوک پیش‌تر اعلام کرده بود که در روز ۶۰۰.۰۰۰ اکانت مشکوک را مشاهده می‌کند که نمی‌تواند متوجه شود که آیا واقعاً صاحب خود اکانت به حسابش لوگین کرده یا خیر، لذا مجبور است که در بعضی مواقع حساب‌ها را قفل کند.

چگونه از ابزار Privacy Check-up استفاده کنیم؟

فیسبوک این ابزار را در اختیار همه کاربرانش قرار داده است و شما می‌بایست در هنگام لوگین پیغام آن را دریافت کنید. در غیر اینصورت، بر روی آیکون قفل در قسمت بالای حساب خود کلیک کرده و Privacy Checkup را انتخاب کنید.

در استفاده از این ابزار شما می‌بایست سه بخش را طی کنید.

  • پست‌های شما (Your Posts)

آیا شما می‌خواهید که پست‌هایتان توسط همه افراد دیده شود و یا تنها می‌خواهید دوستانتان قادر به خواندن آن‌ها باشند؟

FacebookPrivacyCheckupYourPosts

بیشتر افراد دوست دارند که این گزینه تنها بر روی Friends قرار بگیرد تا فقط دوستانشان بتوانند مطالبشان را بخوانند و یا حتی عکس پروفایلشان را ببینند. اگر احیاناً پیش‌تر پستی را در فیسبوک بصورت Public ارسال کردید اما بعداً خواستید آن را تنها با دوستانتان به اشتراک بگذارید، کافیست که بر روی آیکون کره زمین کلیک کرده و آن را از Public به Friends تغییر دهید.

  • اپلیکیشن‌ها

این بخش ممکن است که شما را سوپرایز کند! اگر که از فیسبوک برای مدت زیادی استفاده می‌کنید، ممکن است تا کنون در خیلی از برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها توسط اکانت فیسبوکتان لوگین کرده‌اید؛ اما الان همه آن‌ها را بخاطر دارید؟ من که بعید می‌دانم!

FacebookPrivacyCheckupYourApps

قسمت دوم مربوط به این ابزار، به اپلیکیشن‌های شما مرتبط است؛ خوب است که یکبار این اپلیکیشن‌ها را بررسی کرده و در صورتی که با مورد مشکوکی مواجه شدید، حتماً آن را از لیست خود حذف کنید.

درصورتی که بعضی از اپلیکیشن‌ها پست‌هایی را بجای شما ارسال می‌کنند، می‌توانید که با قرار دادن آن‌ها در حالت Only Me، دیگران این پست‌ها را نبینند و شما تنها قادر به دیدن آن‌ها باشید.

  • پروفایل شما

حساس‌ترین قسمت، پروفایل شماست! مهم‌ترین اطلاعات در پروفایل شما ذخیره و نمایان می‌شود و باید بدانید که هرکدام را با چه کسانی به‌اشتراک بگذارید.

FacebookPrivacyCheckupYourProfile

با استفاده از ابزار جدید فیسبوک، شما می‌توانید که ببینید کدام یک از اطلاعاتتان با چه کسانی به اشتراک گذاشته شده است.

یکی دیگر از پیشنهادهای ما، استفاده از قابلیت List در فیسبوک است؛ بدین صورت خواهید توانست که لیست‌هایی را از خانواده، دوستان، فامیل‌ها و … داشته باشید تا بتوانید به شکل بهتری اطلاعات خود را برای نمایش تنظیم نمایید.

مراقب حریم خصوصی‌تان باشید!

این ابزار فیسبوک یک ابزار نو پا است و ممکن است قادر به نمایش همه موارد لازم نباشد، لذا می‌بایست که بیشتر مراقب حریم خصوصی خود باشید و تنظیمات مربوط به آن را به بهترین شکل انجام دهید.

منبع مقاله

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام یه سوال دارم اگر این اپ رو فعال کنم تمام تنظیمات قبلی من به هم میریزه مثلا بعضی پستهام به شکل دوستان تنظیم شده وبعضی عمومی با نصب این اپ همه پستهای قدیمی تابع تنظیمات این برنامه میشن یا با این برنامه میشه مدیریتشون کرد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *