چگونه با درخواست دوستی‌ها در فیسبوک برخورد کنیم؟

چگونه با درخواست دوستی‌ها در فیسبوک برخورد کنیم؟
  • 1393/6/20
  • Jeff Mosawy
  • 1

امروزه افراد زیادی در اطراف ما وجود دارند که در حال استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک‌اند. با توجه به مزایایی که این شبکه اجتماعی در مرتبط ساختن افراد با هم دارد، معایبی نیز به همراه دارد!

ممکن است هر صبح بیدار شوید و ببینید که افراد مختلفی به شما درخواست دوستی داده‌اند؛ آیا می‌دانید که با هرکدام چگونه رفتار کنید؟ سه حالت زیر را در نظر بگیرید:

  • یکی از آشنایان برای من درخواست دوستی فرستاده است و من بطور کامل او را میشناسم!

وقتی که یکی از دوستان قدیم، آشنایان و یا افرادی به شما درخواست دوستی می‌دهند که آن‌ها را کاملاً می‌شناسید، می‌توانید که درخواست دوستی آن‌ها را قبول کرده و پس از آن می‌توانید با یکدیگر در ارتباط باشید.

فیسبوک محلی است که تنها افرادی که یکدیگر را بخوبی می‌شناسند می‌بایست در ارتباط باشند!

  • فرد ناشناسی برای من درخواست دوستی فرستاده، او را اصلاً نمی‌شناسم و تا به حال ندیدم!

از آنجایی که یکی از قوانین فیسبوک این است که شما می‌بایست تنها درخواست دوستی افرادی را بپذیرید که آن‌ها می‌شناسید، پس می‌بایست که این نوع درخواست‌ها را رد کنید. این بیشتر برای برقراری امنیت شما اعمال می‌شود تا اطلاعات شخصیتان نزد هرکسی فاش نشود.

شما در فیسبوک حجم عظیمی را از عکس‌ها و نوشته را به‌اشتراک می‌گذارید، پس دلیلی ندارد که افراد ناآشنا بتوانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

  • در سالن ورزشی، با شخص جدیدی آشنا شدم که او برای من درخواست دوستی فرستاد، نمی‌دانم چکار کنم!

ممکن است که شما در باشگاه ورزشی، هر روز با یک فرد معینی سلام و علیک دارید، اما او را نمیشناسید. یک صبح می‌بینید که او برای شما در فیسبوک درخواست دوستی فرستاده است. اینجاست که شما نمی‌دانید که آیا قبول کنید یا قبول نکنید!

facebook-friend-requests

شما دو راه‌حل دارید؛ یا اینکه خیلی محترمانه آن درخواست را reject کرده و یا به آن پاسخی ندهید تا در حالت pending بماند، و یا در صورتی که فرد خجالتی‌ای هستید، می‌توانید این درخواست دوستی را قبول کرده، اما این شخص را در Restricted List قرار دهید!

Restricted List در فسیبوک چیست؟

هنگامی که شما شخصی را در این لیست قرار دهید، در ظاهر با شما Friend (دوست) است، اما تنها پست‌ها و عکس‌هایی را از شما می‌بیند که بصورت Public منتشر کرده باشید! یعنی درواقع با او همانند یکی از Followerهایتان برخورد می‌کنید!

این لیست یکی از ابزارهای قدرتمند فیسبوک به‌شمار می‌آید و می‌تواند در خیلی از اوقات کاربردی باشد.

منبع مقاله

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. چراهیچ کس جواب نمیده که این درخواستهای دوستی ممکنه ازطرف خودفیس بوک باشه تامردم روبیشتر باهم پیوندبده تاپول بیشتری گیرش بیاد یا نه حتما درخواست دوستی فقط وفقط باید فرستندش همون شخص درخواست دهنده باشه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *