چگونه گوشی و یا تبلت خود را برای اندروید L آماده کنیم؟

چگونه گوشی و یا تبلت خود را برای اندروید L آماده کنیم؟
  • 1393/6/21
  • پرهام مارزلو
  • 0

همانطور که می‌دانید، نسخه پنجم سیستم‌عامل محبوب اندروید به زودی توسط شرکت گوگل برای دستگاه‌هایی که از ان پشتیبانی می‌کنند ارسال خواهد شد. البته نسخه‌ی آزمایشی اندروید L چندی پیش برای توسعه‌دهندگان منتشر شده بود. اما آیا تلفن‌هوشمند و یا تبلت ما از این نسخه پشتیبانی می‌کند؟ آیا شرکت گوگل این آپدیت را برای تلفن ما ارسال می‌کند؟ چگونه گوشی را برای دریافت آپدیت آماده کنیم؟

در ادامه به این سوالات که ممکن است در ذهنتان وجود داشته باشند پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

Android_L_design_interface_thumbآیا تلفن هوشمند ما از اندروید L پشتیبانی می‌کند؟

قبل از اینکه بخواهیم خود را برای اندروید L آماده کنیم باید ببینیم که آیا این آپدیت برای تلفن هوشمند ما ارسال می‌شود یا نه. اگر صاحب یکی از آخرین محصولات سری نکسوس (نکسوس 5، نکسوس 4 و…) به احتمال زیاد این آپدیت را دریافت خواهید کرد. البته محصولات قدیمی‌ای همچون گلکسی نکسوس و یا نکسوس وان این آپدیت را به هیچ وجه دریافت نمی‌کنند.

همچنین پرجمداران شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی، اچ تی سی و دیگر شرکت‌ها نیز قطعا آپدیت اندروید 5 را دریافت خواهند کرد. از جمله این محصولات می‌توان به گلکسی اس 5، ال جی جی3، HTC M8 اشاره کرد.  اما در مورد تبلت ها انتظار می‌رود نکسوس ۷ که سال 2013 عرضه شد نیز آپدیت نسخه پنجم را دریافت کند.

Nexus-5-840x420

همچنین شرکت موتورولا رسما اعلام کرده است که محصولات موتو ایکس، موتو جی و موتو ای حتما آپدیت جدید را دریافت خواهند کرد؛ ولی انتظار دریافت آپدیت توسط دستگاه های دیگر موتورولا را نداشته باشید.

چگونه دستگاه خود را به اندروید L آپدیت کنیم؟

هر تلفن هوشمند با سیستم‌عامل ارجینال خود بهتر کنار می‌آید؛ اما نصب اپدیت برای استفاده از امکانات بهتر و بیشتر خالی از لطف نیست. یکی از نکات مثبت اندروید L، عدم نیازش به پردازنده‌های جدید و قدرتمند است و به راحتی بر روی تلفن‌های هوشمند نه چندان قدیمی اجرا می‌شود.

همچنین طراحی جدید و منحصر به فرد نسخه‌ی جدید اندروید ممکن است علاقه شما به استفاده از نسخه‌های قدیمی آن در تلفن هوشمند را از بین ببرد.  پیشنهاد ما این است که قبل از اعمال آپدیت مربوطه، تصاویر مربوط به رابط کاربری اندروید L را مشاهده کنید.

اما برای آپدیت تلفن خود می‌توانید منتظر ارسال آن از طریق گوگل و یا نصب رام های رسمی اقدام نمایید. البته پیشنهاد می‌کنیم قبل از آپدیت به دو مورد زیر توجه کنید:

1. اتصال پر سرعت به اینترنت

اگر بخواهید آپدیت را از بخش Setting و Phone Update انجام دهید، باید سرعت لازم را برای دریافت اطلاعات از اینترنت در اختیار داشته باشید. پس قبل از شروع عملیات، اتصال خود را بررسی نمایید.

how-update-my-android-phone_1

2. تهیه بک‌آپ از اطلاعات ( اپلیکیشن‌ها و مخاطبین)

اگر تلفن‌هوشند خود را به صورت رسمی آپدیت کنید، اطلاعات خود را از دست نخواهید داد. اما پیشنهاد می‌کنیم حتما از اطلاعاتی نظیر مخاطبین و اپلیکیشن‌ها بک‌آپ تهیه کنید. همچنین می‌توانید مخاطبین خود را به سیم‌کارت انتقال دهید.

امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *