آموزش ارسال ایمیل‌های حرفه‌ای به کمک MailChimp

آموزش ارسال ایمیل‌های حرفه‌ای به کمک MailChimp
  • 1393/6/22
  • پرهام مارزلو
  • 0

ارسال ایمیل‌های حرفه‌ای و حساب شده با طراحی مدرن به همکاران، مشتری‌ها و حتی آشنایان یکی از فاکتورهای بسیار مهم در موفقیت و تاثیرگذاری بر روی افراد است. استفاده از سرویس‌هایی همچون یاهو، هات میل و جی‌میل کمک زیادی به ما برای ارسال و دریافت ایمیل‌ها می‌کند. اما ما به کسانی که می‌خواهند امکاناتی ماورای سرویس‌های مذکور را در اختیار داشته باشند، MailChimp را پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه با این سرویس رایگان و فوق حرفه‌ای بیشتر آشنا خواهیم شد.

MailChimp به کاربران امکانات بسیار متنوع و متفاوتی را ارائه می‌کند و تجربه ایمیلی خوبی را برایشان به ارمغان می‌آورد.

1اگر صاحب یک وب‌سایت هستید، به کمک سرویس مذکور قادر به زمان‌بندی ارسال ایمیل‌های مورد نظر به بازدیدکنندگان خواهید بود. علاوه بر این، با وجود قابلیت اشتراک (Subscribe) قادر به ایجاد ارتباط حرفه‌ای‌تر با کاربران وب‌سایت خود می‌باشید. اگر قصد ارسال ایمیل‌های بسیار زیاد ( 1000 یا 2000 ایمیل در ماه و یا سال) را نداشته و فقط 100 الی 200 ایمیل را در نظر دارید، سرویس این امکان را به صورت رایگان در اختیارتان قرار خواهد داد؛ هرجند به کسانی که قصد پیشرفت وب‌سایت و یا حوزه کاری خود را دارند پیشنهاد می‌کنیم ایمیل‌های بیشتر و در عین حال حساب شده‌تری را برای کاربران مختلف ارسال کنند.

در ادامه نحوه ثبت نام و استفاده از این سرویس را به شما آموزش خواهیم داد.

2مرحله اول: ساخت اکانت کاربری

ابتدا در مرورگر خود به وب‌سایت سرویس MailChimp مراجعه کنید. در صفحه‌ی اول این وب‌سایت و همچنین در بخش Feutures می‌توانید با امکانات این سرویس بیشتر آشنا شوید. در این بخش با کلیک بر روی گزینه Sign Up For Free می‌توانید به راحتی اکانت کاربری رایگان خود را بسازید. پس از کلیک بر روی این گزینه، اطلاعات خود را وارد کنید.


MailChimp   Signupمرحله دوم: اطلاعاتی در مورد شغل

علاوه بر اطلاعات شخصی، سوالاتی در مورد نوع فعالیت و شرکت شما، تعداد کارمندان و سابقه کاری از شما پرسیده خواهد شد. پاسخ به این سوالات سرویس مذکور را بیشتر با نوع نیازهایتان آشنا می‌کند.

4مرحله سوم: داشبورد

پس از اتمام مراحل ثبت اکانت کاربری، به بخشی با نام داشبورد منتقل می‌شوید؛ مرکز فعالیت شما اینجاخواهد بود. تمامی امکانات و آپشن‌های ضروری در لیست سمت چپ قرار گرفته‌اند و به سرعت می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. برای شروع بر روی گزینه‌ی Create A compagn کلیک نمایید.

5قدرت و امکانات MailChimps در صفحه‌ی بعد مشخص خواهد شد. در این صفحه امکانات بی‌نظیری قرار گرفته شده که از جمله آنان می‌توان به ردیابی پاسخ دریافت‌کنندگان، بازخورد اجتماعی ایمیل و حتی تبدیل فرمت ویدیوهای ایمیل اشاره کرد.

How-to-send-better-email-merges-Mailchimp6_thumbمرحله چهارم:طراحی و دیزان نهایی ایمیل

در نهایت می‌توانید شکل و شمایلی زیبا و متفاوت به ایمیل‌های خود بدهید؛ از انتخاب قالب‌های ساخته خودتان گرفته تا استفاده از ده ها تم از قبل طراحی شده توسط سرویس MailChimps.

8مرحله پنجم: افزودن نهایی موارد مختلف

با انتخاب گزینه‌ی Preview، پیشن نمایشی از ایمیل را ببینید و در صورت نیاز تغییرات نهایی را اعمال کنید. سپس با انتخاب گزینه‌ی Send، ایمیل یا ایمیل‌های خود را ارسال کنید.

1این سرویس برای کسانی که به صورت حرفه‌ای از ایمیل استفاده می‌کنند، ایده‌آل و بسیار کارآمد بوده و تاثیر به سزایی بر روی حوزه فعالیت آن‌ها می‌گذارد. امیدواریم از این مقاله آموزشی استفاده لازم را برده باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *