تبدیل ایمیل خود به ایمیل پیش‌فرض کروم،فایرفاکس و اپرا

تبدیل ایمیل خود به ایمیل پیش‌فرض کروم،فایرفاکس و اپرا
  • 1393/6/23
  • پرهام مارزلو
  • 0

ممکن است بارها پس از کلیک بر روی آدرس ایمیل در مرورگر، برنامه Outlook و یا دیگر سرویس‌های اینترنتی ایمیل به صورت خودکار باز شده باشند. اما چه کسی هنوز از کلاینت‌های ویندوزی ایمیل استفاده می‌کند؟ امروزه بیشتر کاربران ایمیل‌های خود را از طریق سرویس‌هایی همچون Yahoo.com و Gmail.com پیگیری می‌کنند.

در نسخه‌های جدید مرورگرهای فایرفاکس، کروم و یا اپرا امکان تعیین یک اکانت ایمیل به عنوان پیش‌فرض برای آن مرورگر وجود دارد. اما با این کار، ایمیل شما تنها برای همان مرورگر به حالت پیش‌فرض در خواهد آمد. در ادامه نحوه‌ی این کار را در سه مرورگر محبوب و قدرتمند مذکور مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1

کروم

خوشبختانه برای تعیین جی‌میل خود به عنوان ایمیل پیش‌فرض مرورگر کروم، در بخش تنظیمات گزینه‌ای برای این کار قرار گرفته شده است؛البته این گزینه تنها با سرویس جی‌میل سازگار است و برای دیگر ایمیل‌های خود باید از افزونه‌های مرتبط استفاده کنید.

برای تعیین اکانت جی‌میل خود در کروم، تنها وارد آن شده و بر روی علامتی که در تصویر زیر مشخص شده کلیک نمایید. سپس با انتخاب گزینه‌ی Allow  اکانت جی‌میل خود را به سرویس ایمیل پیش‌فرض مرورگر کروم تبدیل کنید.

2سپس ویندوز پنجره‌ای را به نمایش در می‌آورد و در مورد انتخاب مرورگر مورد نظر برای باز کردن ایمیل‌ها از شما می‌پرسد. در این بخش مرورگر کروم را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است، اگر علامت تصویر بالا را در مرورگر خود نیافتید، به بخش Settin>Privacy>Content Setting مراجعه کنید.

* برای سرویس‌های دیگر از افزونه Mailto استفاده کنید

اگر می‌خواهید سرویس‌های ایمیل دیگری همچون یاهو و Outlook را در کروم به عنوان پیش‌فرض در اختیار داشته باشید، افزونه Mailto را از فروشگاه این مرورگر دریافت کنید. پس از نصب برنامه، پنجره‌ای مطابق با تصویر زیر به نمایش در خواهد آمد. در این بخش به راحتی می‌توانید سرویس موردنظر خود را انتخاب و یا URL مربوط به آن را وارد کنید.

3فایرفاکس

برای این کار در مرورگر وارد بخش تنظیمات (Option) شده و در قسمت Applications پایین رفته و گزینه‌ی Mailto را پیدا کنید. در این بخش به راحتی می توانید سرویس های یاهو و جی‌میل را به عنوان ایمیل پیش‌فرض مرورگر خود انتخاب کنید. همچنین اگر سرویس دیگری مد نظرتان است بر روی گزینه‌ی Other services کلیک نمایید. البته متاسفانه سرویس Outlook از مرورگر فایرفاکس برداشته شده است.

تنها راه برای کاربران Outlook در فایرفاکس، استفاده از افزونه Live Mailer است.

4اپرا

خوشبختانه افزونه Mailto برای دو مرورگر کروم و اپرا طراحی شده است و کاربران این مرورگر‌ها می توانند با نصب آن، هر سرویس ایمیلی را که مد نظر دارند را به عنوان پیش‌فرض مرورگر خود تعیین کنند.

اکسپلورر

متاسفانه مرورگر اکسپلورر همانند دیگر رقیبانش هیچ تنظیمات خاصی را برای تعیین ایمیل پیش‌فرض قرار نداده است. اگر از جی‌میل استفاده می‌کنید، می‌توانید تولبار مخصوص آن در اکسپلورر را نصب کنید؛ این تولبار امکان تعیین سرویس جی‌میل به عنوان پیش‌فرض را به شما خواهد داد.

اما اگر از سرویس‌های دیگری استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم به مرورگر‌هایی همچون کروم و فایرفاکس نقل مکان کنید. امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید.

منبع مطلب

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *