قرار دادن میانبر وب‌سایت‌ها در هوم‌اسکرین تبلت و تلفن‌های هوشمند

قرار دادن میانبر وب‌سایت‌ها در هوم‌اسکرین تبلت و تلفن‌های هوشمند
  • 1393/6/24
  • پرهام مارزلو
  • 0

هوم‌اسکرین تبلت و یا تلفن‌ هوشمند شما صرفا برای قرار گرفتن آیکون اپلیکیشن‌ها و یا ویجت‌های مختلف نیست. در تمام پلتفرم‌ها امکان قرار دادن بوک‌مارک صفحات اینترنتی و وب‌سایت‌ها در هوم‌اسکرین وجود دارد. همچنین در ویندوز 8 قرار دادن میانبر وب‌سایت به صورت کاشی امکان‌پذیر است.

در این بخش نحوه‌ی انجام این کار را در ویندوز، اندروید و آی او اس با هم می‌آموزیم. پس با ما همراه باشید.

650x300xwebsite-shortcut-icon-pinned-to-android-home-screen.png.pagespeed.ic.vlIlawMh4Vاندروید

در اندروید ابتدا مروگر کروم را باز کنید و سپس وارد صفحه‌ی وب‌سایت مورد نظرتان شوید. در بخش منو گزینه‌ی Add to Homescreen را انتخاب کنید و نام مورد نظر برای نمایش را انتخاب کنید. پس از این کار، مرورگر یک آیکون از سایت مورد نظر در هوم‌اسکرین شما قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که برخی از مرورگرهای دیگر اندرویدی نیز این قابلیت را ارائه می‌دهند که از جمله آنان می‌توان به مرورگر فایرفاکس اشاره کرد.

650x391xadd-website-to-homescreen-in-chrome-for-android.png.pagespeed.ic.dSIWlvWvMnآیکون مربوطه در هوم اسکرین قرار می‌گیرد و امکان جابجایی آن نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که با این کار، صفحه‌ی مربوطه به شکل یک برنامه در لیست برنامه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

650x391xchrome-web-app-in-android-app-switcher.png.pagespeed.ic.mqRRdBIbZ-نحوه‌ی انجام این کار در فایرفاکس نیز یکسان بوده و به راحتی انجام خواهد شد.

آیفون، آیپد و آیپاد تاچ

در آی او اس مرورگر سافاری را باز کرده و سپس وارد آدرس مورد نظر شوید. مطابق شکل بر روی آیکون اشتراک گذاری در بالای صفحه ( یک مستطیل به همراه فلش به سمت بیرون) کلیک کرده و گزینه‌ی Add to Homescreen را انتخاب کنید.

650x440xadd-website-to-home-screen-in-safari-on-ipad-with-ios-7.png.pagespeed.ic.E9lhZ45cCOسپس نام مورد نظر برای نمایش را انتخاب کنید. آیکون مربوطه در هوم‌اسکرین قرار گرفته و امکان جابجایی آن در هرجا که بخواهید- حتی لیست اپلیکیشن‌ها- وجود دارد.برای ساخت لیست اپلیکیشن در آی او اس، آیکون‌ها مورد نظر را بر روی هم‌دیگر بیاندازید (همانند اندروید).

650x322xwebsite-shortcut-on-home-screen-on-ios-7.png.pagespeed.ic.Hs2D_Otnp8توجه داشته باشید که سایر مرورگرها در آی او اس ( حتی کروم) این امکان را به کاربران نمی‌دهند؛ دلیل این موضوع به محدودیت‌های شرکت‌ اپل برمیگردد.

ویندوز 8، 8.1 و RT

ویندوز 8 نیز امکان قرار دادن میانبر صفحات اینترنتی در استارت‌اسکرین خود را به کاربران می‌دهد. البته این قابلیت بیشتر در تبلت‌ها کاربرد دارد و کاربران رایانه‌های شخصی کمتر از آن استقبال می‌کنند.

برای این کار ابتدا مرورگر اینترنت اکسپلورر را باز کنید. سپس وارد سایت مورد نظر شده و مطابق شکل منوی اپلیکیشن را باز کنید ( این کار با راست کلیک و یا کلیک بر روی دکمه‌ی ویندوز امکان‌پذیر خواهد بود). در این بخش بر روی آیکون ستاره کلیک کنید. سپس آیکون Pin را انتخاب و نام مورد نظرتان را وارد کنید.

وب‌سایت مورد نظر به صورت یک کاشی در استارت اسکرین ویندوز 8 قرار خواهد گرفت.

650x526xadd-a-website-to-your-start-screen-in-modern-ie.png.pagespeed.ic.0FUlMj4WB1 این فرایند در ویندوز فون نیز به همین صورت است و مشکلی برای کاربران وجود نخواهد داشت و کاربران با مراجعه به مرورگر اینترنت اکسپلورر می‌توانند کاشی میانبر خود را ایجاد کنند. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

در صورتی که از تبلت و یا تلفن‌های هوشمند دیگری استفاده می‌کنید، با مراجعه به مرورگر خود به دنبال گزینه‌ی Add to Homescreen بگردید. همچنین ممکن است این قابلیت در بخش ویجت‌ها قرار گرفته باشد.

منبع مقاله

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *