مقایسه دو پرچمدار؛ آیفون 6 پلاس در مقابل گلکسی نوت 4

مقایسه دو پرچمدار؛ آیفون 6 پلاس در مقابل گلکسی نوت 4
  • 1393/6/26
  • پرهام مارزلو
  • 0

در گذشته، آیفون‌های شرکت اپل در مقایسه‌ها به خاطر اندازه کوچکشان تا حدی دسته کم گرفته می‌شدند. اما هم‌اکنون شرکت اپل با ارائه نسخه‌ی 5.5 اینچی از آیفون 6، رقیبی جدی برای فبلت‌های شرکت سامسونگ، ال جی و دیگر کمپانی‌ها به شمار می‌رود. در این بخش قصد داریم به مقایسه کلی امکانات و ویژگی‌های پرچمداران اپل و سامسونگ بپردازیم.

گاکسی نوت 4 سامسونگ و آیفون 6 پلاس شرکت اپل چندی پیش در مراسم‌های جداگانه معرفی شدند.

galaxy-note-4-vs-iphone-6-plusاندازه

با اینکه صفحه نمایش 6 پلاس از نوت 4 کوچک‌تر است اما پرجمدار اپل حدود 3 درصد درازتر طراحی شده است. آیفون 6 پلاس از برادر کوچک‌ترش نازک‌تر نیست اما باز هم به نسبت گلکسی نوت 4 حدود 13 درصد لاغر‌تر است. همچنین آیفون 6 پلاس حدود 4 گرم سبک‌تر از نوت 4 است.

2جنس بدنه

رقابت خاصی بین این دو پرچمدار در زمینه جنس بدنه وجود ندارد؛ آیفون 6 پلاس با بدنه آلمینیومی و گلکسی نوت 4 از جنس پلاستیکی با کیفیت طراحی شده است. البته لایه‌ای فلزی، بدنه‌ی پلاستیکی گلکسی نوت 4 را می‌پوشاند که در مجموع استحکام خوبی به آن بخشیده است.

آیفون 6 پلاس در 3 رنگ‌بندی (نقره‌ای، طلایی و خاکستری) و گلکسی نوت 4 در چهار رنگ‌بندی (مشکی، سفید، طلایی و صورتی) طراحی و تولید شده‌اند.

3صفحه نمایش

بدون شک آیفون 6 پلاس یک فبلت است. اما اندازه آن هنوز به صفحه نمایش 5.7 اینچی گلکسی نوت 4 نرسیده‌ است. پرچدار سامسونگ حدود 7 درصد صفحه نمایش بزرگ‌تری را به کاربران ارائه می‌کند. جنس صفحه نمایش آیفون 6 پلاس از فناوری IPS استفاده می‌کند. اما در آن طرف در گلکسی نوت 4 از صفحه نمایش Super AMOLED استفاده شده است.

آیفون 6 پلاس اولین تلفن هوشمند اپل با صفحه نمایش 1080p بوده و کیفیت بیشتری را به نسبت آیفون 6 با صفحه نمایش 720p ارائه می‌کند. اما اگر به پیکسل‌ها و رزولوشن اهمیت می‌دهید، به سراغ گلکسی نوت 4 بروید. این تلفن هوشمند از فناوری Quad HD بهره برده حدود 78 درصد پیکسل بیشتر از رقیب خود ارائه می‌کند. رزولوشن صفحه این دو تلفن هوشمند در تصویر زیر مشخص شده است.

4قلم

این دو تلفن هوشمند شباهت‌های بسیاری دارند اما یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آنان، ارائه قلم مخصوص می‌باد. همانطور که می‌دانید گلکسی نوت 4 سامسونگ دارای یک قلم Stylus بوده در حالی که پرچمدار شرکت اپل چنین قلمی را به همراه ندارد.

حسگر اثر انگشت

هردو رقیب از سنسور اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند اما در آیفون این فرایند راحت‌تر است. در آیفون کافیست انگشت خود را بر روی دکمه هوم‌اسکرین قرار دهید. اما در گلکسی نوت 4 مجبور به اسلاید انگشت خود خواهید بود ( که گاهی اوقات باید دو یا سه بار این کار را انجام دهید.).

5قابلیت Ultra Power Saving Mode ( ذخیره شارژ باتری)

این یکی از بهترین امکانات نرم‌افزاری شرکت سامسونگ می‌باشد که به کاربران کمک می‌کند تا عمر باتری گوشی را تا چند برابر بیشتر نگه دارند. اما متاسفانه چنین قابلیتی در آیفون 6 پلاس قرار نگرفته است. با این حال گفته می‌شود پرچمدارشرکت اپل از عمر باتری به مراتب بالاتری برخوردار است.

قابلیت شارژ سریع

گلکسی نوت 4 دارای قابلیت شارژ سریع بوده که آن را در مدت زمان کمتر از 30 دقیقه از صفر درصد به 50 درصد می‌رساند.

6دوربین

در این بخش نمی‌توان اکنون زیاد اظهار نظر خای داشت و باید منتظر بررسی های تخصصی تر بود. اما به نظر می‌رسد دوربین گلکسی نوت 4 تقریبا مشابه با گلکسی اس5 باشد که کیفیت تصویر بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

7سنسور ضربان قلب

گلکسی نوت 4 – همانند گلکسی اس 5- داراس سنسور تشخیص ضربان قلب در بخش پشتی خود است. اما کابران آیفون برای استفاده از چنین قابلیتی باید به اپلیکیشن‌های مرتبط روی آورند. قابلیت مولتی تسک ( کار با دو برنامه به صورت هم‌زمان) نیز فقط در گلکسنی نوت 4 دیده می‌شود.

حافظه و میکرو اس‌دی

3 نسخه‌ی 16، 32 و 64 گیگابایتی برای آیفون 6 پلاس و 2 نسخه‌ی 32 و 64 گیگابایتی برای گلکسی نوت 4 در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که پرچمدار اپل از خروجی میکرو‌اس دی برای ارتقاء حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

galaxy-note-4-vs-iphone-6-plus-25لینک منبع

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *