3 قابلیت وب‌کم رایانه که شامل ویدیو چت نمی‌شود!

3 قابلیت وب‌کم رایانه که شامل ویدیو چت نمی‌شود!
  • 1393/6/29
  • پرهام مارزلو
  • 0

اگر لپ‌تاپ داشته باشید، حتما صاحب یک وب‌کم نیز هستید. اما شاید از قابلیت‌های مختلف آن – به جز ویدیو چت با اسکایپ، فیس‌تایم و دیگر برنامه‌های ارتباطی- اطلاعی نداشته باشید. اصلا آیا وب‌کم به جز برقراری ارتباطات تصویری، کاربردی دیگری نیز دارد؟

در ادامه شما را با 3 کاربرد دیگر وب‌کم آشنا خواهیم کرد که متاسفانه اکثر کاربران از آن مطلع نبوده و وب‌کم را صرفا جهت برقراری ارتباطات تصویری خود مورد استفاده قرار می دهند. در ادامه با گویا‌ آی‌تی همراه باشید.

11. افزایش امنیت خانه

یکی از کاربردهای پراهمیت وب‌کم همین موضوع است. وب‌کم شما ‌می‌تواند حتی در زمان‌هایی که در خانه حضور ندارید نقش یک دوربین مدار بسته را ایفا کند. همچنین اگر از اپلیکیشن‌هایی نظیر Youcam استفاده کنید، می‌توانید از اداره و یا هر مکانی به وسیله وب‌کم به بررسی اوضاع در خانه بپردازید.

2چه با اینکار بخواهید کودکان یا حیوانات خانگه خود را مورد نظر قرار دهید و یا پس از ورود احتمالی دزد به خانه باخبر شوید، اینکار موجب آرامش خاطر ما خواهد شد. در صورتی که کسی وارد خانه شما شود، تصویر آن در رایانه شما ذخیره خواهد شد.

2. ساخت انیمیشن‌های ثابت!

علاوه بر کاربرد وب‌کم به عنوان یک دوربین مدار بسته، می‌توانید به کمک آن ویدیو‌ها و فیلم‌های کوتاه دلخواه خود را بسازید.  البته به دلیل محدودیت در یک اتاق و بر روی یک میز، تنها ساخت انیمیشن‌های ویدیویی ثابت (Stop-motion) امکان‌پذیر خواهد بود. محیط فیلم‌برداری را آماده، مطابق تصویر از چند آدمک و اشیاء کوچک استفاده کنید و در نهایت به افکار و تصورات خود واقعیت ببخشید. امکان ساخت این ویدیوها بدون استفاده از برنامه‌ای در وب‌کم امکان‌پذیر است اما استفاده از برنامه‌هایی همچون MonkeyJam برای این کار پیشنهاد می‌شود.

33. ویدیو پادکست خود را شروع کنید

آیا تا به حال به بیان عقاید خود در زمینه‌های مختلف (ورزشی و اجتماعی) در شبکه‌های مختلف فکر کرده‌اید؛ البته در کانال اختصاصی ویدیویی خود؟ این کار به وسیله وب‌کم و بدون نیاز به هیچگونه برنامه‌ای امکان پذیر است. ساخت یک کانال در یوتیوب و حتی آپارات رایگان و بسیار سریع است و به راحتی می‌توانید ویدیو‌های ضبط شده خود را مستقیما از وب‌کم خود در این کانال‌ها آپلود نمایید.

4همانطوز که گقتیم برای این کار نیازی به برنامه‌های جانبی نبوده اما برای دسترسی به امکانات بیشتر و داشتن کانال حرفه‌ای‌تر می‌توانید از برنامه‌هایی نظیر ManyCam استفاده کنید. چنین برنامه‌هایی به شما امکان استفاده از خلاقیت خود را به وسیله افکت‌ها و قابلیت‌های گوناگون را می‌دهند. این برنامه دارای امکانات و قابلیت‌های فراوانی بوده و پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را مورد استفاده قرار دهید.

کاربرد دیگری به جز این 3 مورد از وب‌کم سراغ دارید که ما فراموش کرده باشید؟ حتما آن را در بخش نظرات با ما و خوانندگان عزیز در میان بگذارید.

امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *