کورتانا کامل تر شد! “ترجمه لغات” آپشن بعدی این دستیار صوتی

کورتانا کامل تر شد! “ترجمه لغات” آپشن بعدی این دستیار صوتی
  • 1393/6/30
  • شهریار علی اصغر خانی
  • 0

دستیار دیجیتالی شخصی مایکروسافت، کورتانا، به صورت منظم قابلیت ها و ویژگی های جدیدی به دست می آورد و با توجه به این سیاست مایکروسافت یعنی حداقل دو بروز رسانی در ماه، روز به روز تکامل یافته تر و پیچیده تر می شود.

کورتانا

به نظر می رسد در این بروز رسانی کورتانا قابلیت “ترجمه لغات” را به دست آورده، هر چند ما نمی دانیم که این قابلیت چه موقع اضافه شده، اما یک جست و جوی سریع در گوگل و بینگ هیچ نتیجه ای در مورد این قابلیت در بر نداشت، پس می توان نتیجه گرفت این قابلیت در آخرین بروزرسانی اضافه شده و ما اکنون می توانیم با استفاده از دستور “define (لغت مورد نظر)” کورتانا را مجبور به پیدا کردن معنی و کاربرد لغت مورد نظر کنیم.

این قابلیت بیشتر به درد کسانی می خورد که تازه شروع به آموختن زبان انگلیسی کرده اند و بسیار سریع تر از گوگل و یا بینگ عمل می کند، البته به نظر می رسد این قابلیت همه جا فعال نباشد.

مایکروسافت تاکید بسیار زیادی بر توسعه ویندوز فون دارد و می خواهد که کورتانا نیز به یکی از ویژگی های اساسی این سیستم عامل تبدیل شود و وارد اکوسیستم مایکروسافت شود.

با بروز رسانی های مرتب و متعدد بعید نیست که کورتانا به زودی به رشد کامل برسد و تبدیل به برترین دستیار مجازی شود و سیری و Google Now را پشت سر گذارد.

[ منبع : neowin ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *