آموزش مهاجرت از اندروید به آی‌او‌اس

آموزش مهاجرت از اندروید به آی‌او‌اس
  • 1393/6/30
  • پرهام مارزلو
  • 1

امروزه کاربران بسیاری قصد مهاجرت از سیستم‌عامل اندروید به آی او اس اپل را دارند و در این میان نگرانی‌های فراوانی را در مورد نحوه‌ی انتقال اطلاعات و دیتا خود به سیستم‌عامل اپل را دارند. شرکت اپل چندی پیش صفحه‌ای اختصاصی در زمینه‌ی آموزش مهاجرت از اندروید به آیفون را در وب‌سایت رسمی خود قرار داد. در این بخش تمامی این آموزش‌ها برای شما عزیزان آماده شده است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

Move content from your Android phone to iPhoneایمیل، مخاطبین و تقویم

سیستم‌عامل آی او اس از سرویس‌های ایمیلی مختلفی همچون یاهو، گوگل، Exchange و… پشتیبانی می‌کند. پس در زمینه‌ی استفاده از ایمیل خود و مخاطبان آن در آی او اس مشکلی نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید ایمیل خود را مدیریت نمایید.

اضافه کردن اکانت ایمیل

اگر از چند ایمیل مختلف استفاده می‌کنید و یا آدرس ایمیل اپل آیدی شما با ایمیل مورد استفاده خود تفاوت دارد، نیازی به نگرانی در این زمینه ندارید؛ در آی او اس امکان افزودن چند اکانت ایمیل به همراه مخاطبین و اطلاعات آن وجود دارد. البته پیشنهاد می‌کنیم ایمیل مورد استفاده خود را برای اپل آیدی خود به کار ببرید.

خوشبختانه به هنگام ثبت هر آدرس ایمیل می‌توانید اضافه شدن مخاطبین اطلاعات جانبی آن را نیز مشخص کنید؛ پس با وارد کردن چند ایمیل امکان شلوغ شدن آیفون شما از اطلاعات اضافی وجود نخواهد داشت.

HT6407_mail-013-1-enانتقال اطلاعات ایمیل به وسیله‌ی یک اپلیکیشن مخصوص جابجایی دیتا (Date-transfer) نیز امکان پذیر است. خوشبختانه در این زمینه اپلیکیشن‌های فراوانی طراحی شده‌اند که حتی امکان انتقال اطلاعات و مخاطبین اندروید از طریق وای‌فای در آن‌ها وجود دارد و نیازی به استفاده از رایانه نیست. این اپلیکیشن‌ها را می‌توانید در گوگل‌پلی و آیتونز پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما اپلیکیشن Copy My Data ( هم برای اندروید و هم برای آی او اس) می‌باشد.

اگر مخاطبین و اطلاعات شما در شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و توییتر ذخیره شده‌اند دیگر نیازی به استفاده از روش‌های مذکور نبوده و به راحتی می‌توانید با ورود به اکانت خود از طریق آیفون تمامی اطلاعات را در اختیار داشته و به تلفن خود بیافزایید. کافیست به اپ استور رفته و اپلیکیشن مخصوص به شبکه اجتماعی مورد نظر را دریافت کنید. به بخش تنظیمات رفته و Contacts & Calendor را فعال کنید.

تصاویر و ویدیوها

تصاویر و ویدیوهای فراوانی در اندروید خود دارید؟ خوشبختانه امکان انتقال این موارد نیز از دو طریق اپلیکیشن و یا رایانه امکان پذیر است. انتقال از رایانه تنها به کمک نرم‌افزار آیتونز انجام شدنی است.

Move content from your Android phone to iPhone

اما یک راه ساده برای انتقال تصاویر و ویدیوها از اندروید به آی او اس، استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص این کار است. بسیاری از این برنامه‌ها می‌توانند اطلاعات را از طریق وای‌فای انتقال دهند و نیازی به استفاده از رایانه نخواهید داشت. از جمله این اپلیکیشن‌ها می‌توان به Copy My Data و PhotoSync اشاره کرد. پس از انتقال تصاویر و عکس‌ها در گالری قرار خواهند گرفت.

انتقال تصاویر و عکس‌ها از طریق رایانه

امکان انتقال تصاویر و ویدیوها از مک و یا ویندوز به کمک نرم‌افزار آیتونز وجود دارد. ابتدا فایل‌های مربوطه را به رایانه خود انتقال دهید و آن‌ها را وارد برنامه آیتونز کنید. برای این کار باید تلفن اندرویدی خود را به رایانه وصل کرده و تصاویر را از پوشه DCIM>Camera به رایانه انتقال دهید.

سپس فایل‌های مربوطه را به برنامه آیتونز تحویل دهید و آیفون خود را متصل کنید. وارد آیفون شده و در بخش Photos گزینه‌ی Sync Photos From را انتخاب کنید و پوشه‌ی موارد مورد نظر را در آن مشخص کنید. اگر ویدیو‌ها را نیز انتقال می‌دهید، تیک گزینه‌ی Include Vidoes را نیز قرار دهید. در نهایت بر روی Apply کلیک کنید.

HT6407_photos-016-en
انتقال آهنگ‌ها

بهترین راه برای انتقال آهنگ‌های خود از اندروید به آی او اس استفاده از آیتونز است. برای این کار کافیست مراحل زیر را به ترتیب و با دقت طی کنید:

1. اندروید خود را به رایانه متصل کرده و در بخش Music (یا هرجایی که در آن آهنگ‌هایتان را قرار میدهید) آهنگ‌ها را انتخاب و به رایانه منتقل کنید.

2. آهنگ‌ها را وارد برنامه آیتونز نمایید.

3. سپس آیفون را متصل کرده و در برنامه آیتونز بر روی My iphone کلیک کرده و در بخش Music و Sync My Music پوشه موارد مربوطه (Playlist) را انتخاب کنید و در نهایت گزینه‌ی Apply را انتخاب کنید.

HT6407_music-018-enامیدواریم از این مقاله آموزشی بهره کافی را برده و نگرانی جهت مهاجرت به آی‌او‌اس و آیفون نداشته باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام خسته نباشید. وقتی میخوایم برنامه رو نصب کنیم کد پسورد میخواد میشه راهنمایی کنین ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *