آموزش افزودن یا حذف ویجت در ios 8

آموزش افزودن یا حذف ویجت در ios 8
  • 1393/7/4
  • پرهام مارزلو
  • 0

بخش آموزش مجله گویا آی‌تی در هفته‌های اخیر مقالات گوناگونی را در زمینه ios 8 و قابلیت‌های آن منتشر نمود که از جمله آن‌ها می‌توان به معرفی 25 قابلیت جدید این سیستم عامل و اموزش استفاده از کیبوردهای مختلف در آن اشاره نمود. در راستای همین مقالات امروز نیز می‌خواهیم آموزش جدیدی را در اختیار کاربران آی او اس قرار دهیم.

ویجت‌ها امروزه یکی از بخش‌های مهم تلفن های هوشمند بوده و امکان دسترسی به بخش‌های مختلف گوشی را به کاربران می‌دهند. در این قسمت قصد داریم نحوه‌ی افزودن و یا حذف ویجت‌ها در ios 8 را آموزش دهیم. برخلاف ios 7 که تنها امکان فعال کردن و یا غیرفعال سازی ویجت‌ها را به کاربران خود می‌داد، در ios 8 کاربران می‌توانند در زمینه ویجت‌ها بیشتر دخیل شده و تنظیمات مورد نظر خود را اعمال نمایند.

1ویجت‌ها برای ios 8 در فروشگاه اپ استور قرار گرفته‌اند و همانند اپلیکیشن‌های معمولی قابل دریافت هستند و برخی از این ویجت‌ها دارای آیکون در بخش اپلیکیشن‌ها هستند و تنظیمات متفاوتی را ارائه می‌دهند.

برای شروع ابتدا با یک اسلاید، منوی بالا را ظاهر می‌نمایم. در اینجا دو تب با نام‌های Today و Notifications قابل رویت هستند. در بخش نوتیفیکیشن‌ها یادآورهای روزانه شما قرار دارند. اما در این مقاله بخش Today مد نظرمان است.

2در منوی Today یا امروز، علاوه بر گزینه‌ی Today Summary تمامی ویجت‌های پیش‌فرض و فعال شما نیز قرار گرفته‌اند که از جمله آنان می‌توان به ویجت‌های آب و هوا، یادآوری‌ها و Stocks اشاره کرد. پایین‌تر رفته و گزینه‌ی Edit را پیدا و انتخاب نمایید. سپس منویی از تمامی ویجت‌ها قابل استفاده در دستگاه را مشاهده خواهید کرد. مواردی که کنار آن‌ها آیکون قرمز قرار گرفته است، فعال بوده و آن‌هایی که دارای آیکون سبز هستد، غیرفعال می‌باشند و می‌توان آن‌ها را اضافه کرد.

3همانطور که گفتیم، با کلیک بر روی آیکون سبز رنگ می‌توانید ویجت مد نظر خود را به منوی اطلاع‌رسانی اضافه نمایید. در سمت راستی ویجت‌ها نیز آیکونی با سه نوار مشاهده می‌شود؛ با استفاده از این گزینه می‌توانیید ترتیب قرار گرفتن ویجت‌ها (Sort) را مطابق سلیقه و کاربرد خود تعیین نمایید.

پس از اتمام کار خود، بر روی گزینه‌ی Done در بالای صفحه کلیک نمایید و از اصلاحات مد نظر خود لذت ببرید. امیدواریم از این آموزش کوتاه و در عین حال کاربردی بهره کافی را برده باشید.

به زودی در بخش گویا اپ منتخبی از بهترین اپلیکیشن‌های ویجتی آی او اس 8 در اپ استور را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

منبع: Apple Tips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *