4 ویژگی ویندوز که کاربران مک دلتنگ آن‌ها خواهند شد

4 ویژگی ویندوز که کاربران مک دلتنگ آن‌ها خواهند شد
  • 1393/7/7
  • پرهام مارزلو
  • 1

سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک به ترتیب از پر طرفدارترین‌های جهان بوده و کاربران بسیاری از آنان استفاده می‌کنند. اخیرا نیز مهاجرت کاربران از ویندوز به مک افزایش چشمگیری داشته و کاربران زیادی به استفاده از این سیستم عامل قدرتمند شرکت اپل فکر می‌کنند.

اما آیا شما نیز به فکر مهاجرت از ویندوز به مک‌ها هستید؟‌ بسیاری از کاربران آیفون‌ و آیپدها با استفاده از سیستم‌عامل ios متوجه نیاز ویژه آن به مک شده و گاها این امر آنان را آزار می‌دهد. به هر حال سازگاری مک با آی او اس از هر سیستم‌عامل دیگری بیشتر و بهتر می‌باشد. اما در ادامه می‌خواهیم به چهار مورد از دلتنگی‌های کاربران مک پس از مهاجرت از ویندوز اشاره کنیم.

می‌خواهیم ببینیم آیا این موارد ارزش مهاجرت بزرگ را دارند. آیا بدون این 4 مورد می‌توان به استفاده از سیستم‌عامل مک پرداخت؟ مشکلی به وجود نخواهد آمد؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

1* در پرکاربر سیستم‌عامل جهان سهمی داشته باشیم

درست است که در طی یک دهه گذشته کاربران سیستم عامل شرکت اپل روز به روز بیشتر شده‌اند اما هنوز در این زمینه مک در مقابل ویندوز حرفی برای گفتن ندارد. از طرفی، بسیاری از کاربران ویندوز به این سیستم عامل وفادار بوده و مهاجرت از آن را کاملا از لیست خود خارج کرده‌اند.

همچنین در کشور ما اگر با ویندوز خود دچار مشکل شویم حداقل می‌دانیم حتما فرد دیگری در نزدیکی خود آن را تجربه کرده است و با کمی مشاوره مشکل خود را حل می‌نماییم. اما چند نفر از دوستان و آشنایانتان صاحب مک‌بوک‌ها هستند؟ اصلا تا به حال مک را از نزدیک لمس کرده‌اید؟ اگر با مشکل بزرگی در استفاده از مک روبرو شوید چه کسی به کمکتان می‌آید؟

2

پس در یک کلام ؛ هرچه کاربر بیشتر باشد، اطلاعات مربوط به آن سیستم‌عامل نیز بیشتر و به مراتب کامل‌تر است و از طرفی دسترسی ما به این موارد سریع‌تر خواهد بود.

اما از طرف دیگر، سیستم‌عامل مک به نسبت ویدوز کمتر دچار مشکل شده و در صورتی که اتفاقی نیز بیافتد به راحتی و داشتن کمی اطلاعات برطرف خواهد شد.

* استفاده از برنامه‌هایی که بیشتر با آنان آشنا هستید

3با این که تا کنون بسیاری از برنامه‌های ویندوز برای مک در دسترس قرار گرفته شده‌اند اما برخی از این برنامه‌ها با ظاهر و رابط کاربری متفاوتی طراحی شده‌اند و عملا کاربر پس از مدتی استفاده از آنان تسلط خود را به دست خواهد آورد. همچنین برخی از برنامه‌های به مراتب تخصصی نیز فقط و فقط بر روی ویندوز قابل دسترسی هستند.

این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که امکان نصب و استفاده از ویندوز در مک وجود دارد و در صورتی که از سخت‌افزار قدرتمندی بهره ببرید، تمامی این برنامه‌ها به خوبی در ویندوز نصب شده بروی مک قابل استفاده هستند.

* ویندوز خود را به پلتفرم بازی تبدیل می‌کنید

4با این که به نسبت سال‌های اخیر امکان دریافت و نصب جدیدترین بازی‌ها بر روی سیستم عامل مک آسان‌تر شده است، اما هنوز در این زمینه ویندوز برتری قابل توجهی را حفظ کرده است. علاوه بر این، بسیاری از کارشناسان محیط مک را برای اجرای بازی‌های گوناگون پیشنهاد نمی‌کنند. پس اگر انجام بازی‌های جدید و گوناگون برایتان امری حیاطی است پیشنهاد می‌کنیم از مهاجرت به مک خودداری نمایید.

با این که بسیاری از شرکت‌ها معمولا نسخه‌ی مربوط به مک از بازی‌هایشان را منتشر می‌کنند، گاهی اوقات این موارد دیرتر منتشر شده و یا حتی ارائه آنان کنسل می‌شود. ترجیح می‌دهیم پیرامون دلیل این موضوع بحث نکنیم. اگر به فکر نصب ویندوز در مک و سپس اجرای بازی در آن هستید، این کار نیز پیشنهاد نمی‌شود.

* آزادی برای تعویض و ارتقاء سخت‌افزار

5این مورد بیشتر به کاربران رایانه‌های خانگی (‌پی‌سی) مربوط می‌شود تا لپتاپ‌ها؛ دارندگان رایانه‌های خانگی به راحتی می‌توانند بخش‌های مختلف آن نظیر رم، کارت گرافیک، فن‌ها و حتی مادربرد را تعویض و در مواردی ارتقاء دهند. این مورد را می‌توان به بازی‌ها نیز نسبت داد؛ بازی‌های جدیدتر نیاز به پردازنده‌ها و گرافیک بالاتر داشته و کاربران دوست دارند به جای تعویض کلی رایانه خود، اجزای مورد نظرشان را ارتقاء دهند.

البته محدودیت سخت‌افزارهای اپل می‌تواند از ایجاد سردرگمی شما برای خرید برخی موارد و مقایسه‌ بین آن‌ها جلوگیری نماید اما باز هم ویندوز با ارائه آزادی بیشتر به کاربرانش در این زمینه گوی و میدان را در اختیار دارد.

حرف آخر…

تمامی مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، چیزی از ارزش‌های سیستم عامل شرکت اپل – مک – کم نمی‌کند و بسیاری از کاربران این سیستم لحظه‌ای به مهاجرت خود از مک به ویندوز فکر هم نمی‌کنند. در واقع می‌توان گفت مک و ویندوز در برخی موارد جوابگوی نیاز‌های خاص ما هستند و قبل از انتخاب و تصمیم باید به بررسی این نیازها و تطبیق آنان با این سیستم‌عامل‌ها بپردازیم.

امیدواریم این مقاله به انتخاب و تصمیم نهایی شما بین دو سیستم‌عامل مک و ویندوز کمک کرده باشد. منتظر مقالات بعدی گویا آی‌تی باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *