تک‌نکته: ماهیت سیستم پردازش و جست‌وجوی ابری (قسمت دوم)

تک‌نکته: ماهیت سیستم پردازش و جست‌وجوی ابری (قسمت دوم)
  • 1393/7/9
  • خاطره فتا
  • 0

در قسمت قبل شما را با مفهوم سیستم‌های پردازش و جست‌وجوی ابری آشنا کردیم. در این قسمت می‌خواهیم بدانیم چه فاکتورهایی سیستم‌های ابری را از دیگر سیستم‌ها متمایز می‌سازد؟

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد کاربری سیستم‌های ابری باید به آن اشاره شود آن است که سرویسی که شما از آن استفاده می‌کنید توسط شرکت دیگری تهیه می‌گردد و برای ارائه خدمات به شما عرضه می‌شود. مثلا اگر از خدمات گوگل استفاده می‌کنید لزومی ندارد نگران خرید مجوز برای نرم‌افزارهای پردازش شده جهانی یا به روز رسانی آنها باشید یا اینکه نگران ویروسی شدن کامپیوتر خود باشید و یا حتی هیچ نگرانی‌ای در مورد بک‌آپ گرفتن از فایل‌هایی که ساخته‌اید داشته باشید.

Cloud-Computing 1

گوگل تمامی این خدمات را در اختیار شما قرار می‌دهد. جالب‌تر از همه آنکه لزومی ندارد نگران چگونگی تهیه و در دسترس قرار گرفتن سرویس‌هایی که می‌خرید باشید با یک سیستم مبتنی بر وب به سادگی کافی است سرویس‌های مورد نیاز خود را با اطمینان کامل از شرکت مورد نظر تهیه کنید.

خدمات سیستم‌های ابری به نسبت تقاضای افراد در اختیار آنان قرار می‌گیرد. در بعضی از نقاط دنیا هزینه این خدمات از طریق وصول مالیات بر حقوق کارمندان اخذ می‌کنند و در برخی از موارد مثل کشور خودمان از طریق مشترک شدن با شرکت‌هایی که این سرویس‌ها را ارائه می‌دهند این هزینه تامین می‌گردد. بسیاری از سرویس‌های ابری هم مقداری حافظه را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و درآمد خود را از راه فروش حافظه بیشتر به افرادی که فضای بیشتری احتیاج دارند تامین می‌کنند. مثلا مگا ۵۰ گیگابایت حافظه را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

منتظر بقیه قسمت‌های این مطلب آموزشی در گویا آی‌تی باشید…

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *