گویا اپ؛ تب‌های کروم را به پنجره‌های شناور تبدیل نمایید

گویا اپ؛ تب‌های کروم را به پنجره‌های شناور تبدیل نمایید
  • 1393/7/9
  • پرهام مارزلو
  • 2

امکان استفاده از تب‌های مختلف در مرورگرهای اینترنتی در واقع یک گام بزرگ در پیشرفت این بخش به حساب می‌آید؛ کاربران به کمک این تب‌ها می‌توانند همزمان ده‌ها صفحه‌ی وب را در اختیار داشته باشند. حال به کمک افزونه‌های مختلفی می‌توان استفاده از این تب‌ها را به اوج خود رساند و امکانات به مراتب بیشتر و بهتری را در اختیار داشت.

در هفته‌های گذشته، گویا اپ به معرفی افزونه Tab Colors برای های‌لایت رنگی چهار تب اصلی در مرورگر موزیلا فایرفاکس پرداخت. همچنین در دو مقاله‌ی دیگر با 3 افزونه کاربردی برای افزایش سرعت کروم و 5 افزونه دیگر برای کاربران جی میل آشنا شدیم.

حال می‌خواهیم با یک افزونه کارآمد و جدید برای مرورگر محبوب کروم آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

1افزونه‌ی Panel Tab در زمینه مدیریت تب‌های مرورگر کروم کمک بسیار زیادی به کاربران می‌کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید هر یک از تب‌های مورد نظر خود را به صورت یک پنجره‌ی شناور و جداگانه در اختیار داشته باشید. به طور کلی این افزونه امکان جداسازی یک تب مهم از مرورگر را به کاربران خواهد داد.

پس از دریافت و نصب این افزونه از فروشگاه، مطابق شکل بالا یک آیکون آبی رنگ را مشاهده خواهید کرد. اولین باری که بر روی آن کلیک می‌کنید از شما درخواست فعالسازی خود در مرورگر را دارد و باید بر روی گزینه‌ی Enable Panels (مطابق شکل بالا) کلیک نمایید. پس از تایید نهایی برای استفاده از افزونه، مرورگر کروم را بسته و دوباره باز نمایید.

این افزونه نحوه‌ی وب‌گردی و مدیریت تب در کروم را تغییر نمی‌دهید؛ پس از نصب آن، مثل همیشه به وب‌گردی و باز کردن تب‌های مختلف بپردازید. به محض اینکه تب خاص و مهمی را باز کردید، می‌توانید به کمک Panel Tabs آن را از بقیه جدا نمایید. اما نحوه‌ی استفاده چگونه است؟ پس از باز کردن تب مورد نظر، وارد آن شوید و آیکون آبی رنگ گوشه صفحه را بزنید. تب مذکور بسته شده و مجددا در یک پنجره‌ی جداگانه باز خواهد شد.

2هرچقدر بخواهید می‌توانید تب‌ از مرورگر جدا نمایید. البته اندازه این تب‌ها غیر قابل تغییر بوده و مطابق شکل بالا می‌باشد. نصب و استفاده از این افزونه را به تمامی کاربران مرورگر کروم پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا که سرعت عمل خوبی را به آن‌ها خواهد داد. برای نصب افزونه Panel Tabs از فروشگاه مخصوص کروم می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که این افزونه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

دریافت افزونه Panel Tabs از فروشگاه

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. متشکرم. به خاطر همین مطالب خوبتان است که عضو خبرنامه ایمیلی سایت شده ام.
    یک پیشنهاد: فونت متن های تان را به تاهوما تغییر دهید.
    موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *