گویا اپ؛ کوتاه سازی آدرس های وب با LinkBelt

گویا اپ؛ کوتاه سازی آدرس های وب با LinkBelt
  • 1393/7/10
  • مهدی صمصامی
  • 0

linkbelt-icon

چه یک وبمستر باشید چه یک کاربر عادی و یا یک برنامه نویس وب، روزانه با لینک ها و آدرس های مختلفی در اینترنت سر و کار خواهید داشت. لینک مطالب مورد علاقه تان، لینک دانلود اپلیکیشن مورد استفاده تان، لینک جدیدترین اخبارهای یک وب سایت خبری، لینک تصاویر موجود در یک وب سایت و … .

اگر بخواهید یک محتوای وب را با دوستان در شبکه های اجتماعی و یا از طریق روش های ارتباطی دیگر به اشتراک بگذارید، باید آدرس آن محتوا در اختیار آن ها قرار دهید. گاهی این آدرس ها بسیار بزرگ و طولانی هستند، مطمئنا وب سایت هایی را دیده اید که لینک برخی از صفحات آن ها بسیار طولانی بوده و از کاراکترهای بسیاری تشکیل شده است. برای به اشتراک گذاری و یا هر استفاده دیگری، به سادگی با استفاده از سرویس های مختلفی که وجود دارند، می توانید آدرس های وب را کوتاه کرده و از آن ها استفاده کنید.

اپلیکیشن LinkBelt یکی از اپلیکیشن های خوب و رایگان iOS است که این کار را برای شما آسان می کند. با استفاده از LinkBelt می توانید به صورت همزمان لینک های خود را از طریق 3 سرویس مختلف کوتاه کنید. سرویس های پشتیبانی شده در این اپلیکیشن، goo.gl، bit.ly و TinyUrl می باشند.

linkbelt-iphone-gooyait (1)

کافی است اپلیکیشن را اجرا کنید و پس از آن باید سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید. این سه وب سایت برای کوتاه کردن آدرس های شما فرایند مشابهی را پیش می گیرند و تنها تفاوت در آدرس لینک های کوتاه تولید شده می باشد که مربوط به آدرس همان سرویس ها می باشد. پس از انتخاب سرویس مورد نظر، لینک بلند خود را قسمت full link وارد کنید و گزینه Go (و یا آیکون تیک سبز رنگ) را تپ کنید. سپس لینک کوتاه شما تولید خواهد شد.

linkbelt-iphone-gooyait (4)

با انتخاب گزینه ی copy to clipboard می توانید آدرس تولید شده را در حافظه ی کلیپبرد گوشی کپی کنید. همچنین با استفاده از گزینه ی موجود در قسمت پایین صفحه می توانید لینک کوتاه تولید شده را از طریق پیام کوتاه، ایمیل، توییتر و فیسبوک به اشتراک بگذارید.

همچنین در صفحه ی ابتدایی اپلیکیشن، در گوشه ی بالا سمت چپ، آیکون کوچکی شبیه به ساعت وجود دارد که با انتخاب آن، تاریخچه ی لینک های کوتاه تولید شده به شما نمایش داده می شود.

linkbelt-iphone-gooyait (2)

با اینکه سرویس bit.ly اپلیکیشن اختصاصی خود را برای کوتاه سازی آدرس ها دارد، ولی استفاده ازLinkBelt  ساده تر و کاربردی تر خواهد بود. در حال حاضر این اپلیکیشن فقط برای سیستم عامل iOS در دسترس است، اما ممکن است در آینده شاهد نسخه ی اندرویدی آن نیز باشیم.

 

لینک دانلود اپلیکیشن از آیتونز

دیدگاه خود را وارد کنید