آموزش به اشتراک گذاری فایل‌ها از فضای ذخیره سازی ابری – بخش اول

آموزش به اشتراک گذاری فایل‌ها از فضای ذخیره سازی ابری – بخش اول
  • 1393/7/19
  • مهدی صمصامی
  • 1

what-cloud-storage-really-looks-like

فضای ذخیره سازی ابری فقط جایی برای نگه داشتن فایل‌های شخصی شما نیست. شما می توانید به آسانی و بدون زحمت فایل‌ها را از فضای ابری خود به اشتراک بگذارید. می توانید فایل‌های خود را به صورت مکرر با دوستان و همکاران خود به اشتراک گذاشته و یا آن‌ها را برای همه‌ی کاربران در اینترنت در دسترس قرار دهید.

فایل‌های به اشتراک گذاشته شده به صورت خودکار در کامپیوتر هر شخص همگام سازی می شوند، یا اینکه می توانید از طریق وب یا اپلیکیشن موبایل به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این روش اشتراک گذاری بسیار راحت تر از انتقال فایل‌ها از طریق ارسال و دریافت ایمیل می باشد.

Dropbox

برای به اشتراک گذاشتن یک فایل منحصر به فرد با یک فرد مشخص، بر روی فایل مورد نظر خود در پوشه‌ی Dropbox در سیستم تان راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Share Link را انتخاب نمایید. همچنین می توانید در File Manager موجود در وب سایت Dropbox نیز بر روی فایل خود راست‌کلیک کرده و Share Link را انتخاب کنید.

پس از انجام این کار، Dropbox یک لینک عمومی برای دسترسی به فایل شما ایجاد کرده و آن را در حافظه‌ی کلیپبرد کپی می کند. به این ترتیب می توانید این لینک را برای فرد خاصی بفرستید و یا آن را به صورت عمومی در اینترنت قرار دهید تا بقیه بتوانند به فایل دسترسی داشته و آن را دانلود کنند. البته، هر کسی که این لینک را داشته باشد، به فایل دسترسی خواهد داشت، بنابراین این روش کاملا امن نیست، اما سریع ترین و آسان تر روش برای به اشتراک گذاری است.

share-dropbox-link

همچنین در Dropbox می توانید پوشه‌ها را نیز برای افراد مختلف به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار، بر روی پوشه‌ی مورد نظرتان در پوشه‌ی Dropbox سیستم راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Share this Folder را انتخاب کنید و یا می توانید در وب سایت Dropbox بر روی آن پوشه راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی Invite to Folder را برگزینید.

پس از آن، وب سایت Dropbox برای شما باز خواهد شد که در آن جا باید آدرس ایمیل افرادی که می خواهید پوشه را با آن‌ها به اشتراک بگذارید، وارد کنید. برای دسترسی به پوشه‌ی شما، باید آن افراد نیز حساب Dropbox داشته باشند. وقتی حساب آن‌ها تایید شد، پوشه‌ی به اشتراک گذاشته شده توسط شما در حساب Dropbox آن‌ها نمایش داده می شود و می توانند فایل‌های موجود در پوشه را کپی و یا حذف کنند. این یک روش مناسب است که می توانید اطمینان پیدا کنید که شما و دوستان و یا همکاران تان دارای فایل‌های یکسانی می باشید. همچنین همانند دیگر پوشه‌های Dropbox، تغییرات ایجاد شده در فایل‌ها و یا حذف آن‌ها به صورت خودکار در کامپیوتر هر فرد همگام سازی می شود.

اگر با پرداخت هزینه حساب خود را به Dropbox Pro یا Dropbox for Business ارتقا دهید، می توانید پوشه‌ی مورد نظرتان را به صورت “View-Only” (فقط مشاهده) به اشتراک بگذارید. در غیر این صورت، هر کسی که پوشه را با آن به اشتراک می گذارید، می تواند آن را تغییر دهد، فایل‌های جدید به آن اضافه کند، فایل‌های آن را حذف کند و یا فایل‌های موجود در آن را ویرایش نماید.

dropbox-share-folder-with-other-people

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *