آموزش به اشتراک گذاری فایل‌ها از فضای ذخیره سازی ابری – بخش دوم

آموزش به اشتراک گذاری فایل‌ها از فضای ذخیره سازی ابری – بخش دوم
  • 1393/7/20
  • مهدی صمصامی
  • 1

در اولین قسمت از مقاله آموزش به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها از فضای ذخیره‌سازی ابری، شما با اولین سرویس ابری آشنا شدید. در ادامه نیز با سرویس دیگری آشنا خواهید شد.

Google Drive

Google Drive نیز دارای ویژگی‌های مشابهی است. برای تغییر تنظیمات مربوط به اشتراک گذاری در Google Drive، بر روی فایل یا پوشه‌ی مورد نظرتان در پوشه‌ی Google Drive راست‌کلیک کرده و از قسمت Google Drive گزینه‌ی Share را انتخاب نمایید. همچنین می توانید این کار را در وب سایت Google Drive نیز انجام دهید. انجام این کار در هر دو روش، نتیجه‌ی یکسانی خواهد داشت.

share-file-or-folder-in-google-drive

پس از آن پنجره ای باز می شود که در آن لینک فایل به اشتراک گذاشته شده نمایش داده می شود. همچنین گزینه هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می توانید مشخص کنید چه کسانی می توانند به فایل یا پوشه دسترسی داشته باشند. به صورت پیشفرض، فایل در حالت Private خواهد بود و فقط شما می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

اگر می خواهید هر کسی با استفاده از لینک بتواند به فایل دسترسی داشته باشد، بر روی گزینه‌ی Change روبروی قسمت Private کلیک کنید و حالت به اشتراک گذاری را به “Anyone with the link.” تغییر دهید. همچنین می توانید حالت “Public on the web” را انتخاب کنید که در این حالت گوگل فایل شما را فهرست بندی می کند و ممکن است در نتایج جستجوهای انجام گرفته در Google Search نمایش داده شود.

برای به اشتراک گذاشتن فایل با افرادی مشخص، کافی است آدرس ایمیل آن‌ها را وارد کنید. با انجام این کار، آن افراد یک دعوت نامه برای دسترسی به فایل دریافت خواهند کرد. همچنین می توانید تنظیمات به اشتراک گذاری را تغییر دهید و مشخص کنید که چه کسانی می توانند فایل را تغییر دهند و یا فقط آن را مشاهده کنند. برخلاف Dropbox که برای انجام این کار باید هزینه پرداخت می کردید، Google Drive این ویژگی را به صورت رایگان قرار داده است.

google-drive-file-share-settings

برای همگام سازی فایل‌ها و پوشه‌های به اشتراک گذاشته شده در کامپیوترتان، باید به قسمت “Incoming” در وب سایت Google Drive بروید و سپس فایل‌ها و پوشه‌ها را از بخش “Incoming” به بخش “My Drive” درگ (Drag) کنید. پس از آن فایل‌ها و پوشه‌های درگ شده در کامپیوتر شما همگام سازی خواهند شد و بعد از آن نیز تغییرات ایجاد شده در آن‌ها به صورت آنی همگام سازی می شود.

google-drive-sync-shared-folder-to-computer4

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. درمورد اینکه اصلا چجوری فایلهای داخل کامپیوترمونو سینک کنیم چیزی گفته نشده!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *