آموزش به اشتراک گذاری فایل‌ها از فضای ذخیره سازی ابری – بخش سوم

آموزش به اشتراک گذاری فایل‌ها از فضای ذخیره سازی ابری – بخش سوم
  • 1393/7/21
  • مهدی صمصامی
  • 1

در قسمت اول و دوم از سری مقاله‌های آموزش اشتراک‌گذاری فایل‌ها از فضای ذخیره‌سازی ابری، با دو سرویس مختلف آشنا شدید. در بخش سوم نیز با یک سرویس دیگر در خدمت شما هستیم. پس همراه با ما باشید.

Microsoft OneDrive

بنابه دلایلی، برای سرویس OneDrive در بخش مدیریت فایل یا همان File Explorer ویندوز 8.1، گزینه ای برای به اشتراک گذاری تعبیه نشده است. برای دسترسی به این گزینه ها، می توانید از اپلیکیشن OneDrive موجود در فروشگاه اپلیکیشن ویندوز (Windows Store) استفاده کنید، اما استفاده از وب سایت این سرویس مناسب تر به نظر می رسد. OneDrive تمامی ویژگی‌ها و تنظیمات اشتراک گذاری مشابه موجود در Dropbox و Google Drive را به شما ارائه می کند، اما باید از مرورگر وب خود برای دسترسی به این سرویس استفاده کنید. در صورتی که نیاز دارید سرویس ذخیره سازی تان با رابط کاربری ویندوز ترکیب شود و نیازی به بازدید از وب سایت آن نداشته باشید، می توانید از Dropbox یا Google Drive استفاده کنید.

برای شروع به اشتراک گذاری فایل‌ها و پوشه‌ها به وسیله‌ی OneDrive در ویندوز 8.1، ابتدا بر روی فایل یا پوشه‌ی مورد نظرتان راست‌کلیک کنید و در بخش Share with گزینه‌ی OneDrive را انتخاب نمایید. با انجام این کار، مستقیما به مسیر همان فایل یا پوشه در وب سایت OneDrive هدایت خواهید شد. به طور مشابه، می توانید وب سایت OneDrive را در مرورگرتان باز کنید و فایل یا پوشه را در آنجا بیابید.

share-onedrive-folders-from-windows-8.1-file-explorer

سپس برای به اشتراک گذاشتن فایل یا پوشه بر روی دکمه‌ی Share در وب سایت کلیک کنید. می توانید از گزینه‌های موجود در بخش Invite People برای به اشتراک گذاری با افراد مشخص به وسیله‌ی آدرس ایمیل آن‌ها استفاده کنید. در این بخش می توانید مشخص کنید که چه کسانی می توانید فایل‌ها را تغییر دهند و یا فقط مشاهده کنند. همچین می توانید مشخص کنید که آیا لازم است که افراد برای دسترسی به فایل‌ها به حساب Microsoft خود Login (ورود) کنند یا نه.

با انتخاب گزینه‌ی “Get Link” یک لینک منحصر به فرد برای فایل یا پوشه ایجاد می شود و هر کسی که آن را داشته باشد می تواند به فایل یا پوشه دسترسی داشته باشد. البته می توانید مشخص کنید کسانی که لینک را دارند، چه کاری می توانند با فایل‌ها انجام دهند، آیا می توانند فایل‌ها را ویرایش کنند یا فقط اجازه‌ی مشاهده‌ی آن‌ها را دارند. همچنین می توانید فایل را به صورت عمومی در دسترس قرار دهید، در این صورت فایل شما در موتورهای جستجو و حتی برای کسانی که لینک آن را ندارند نیز نمایش داده می شود.

onedrive-share-files

برای دسترسی به فایل‌ها و پوشه هایی که با شما به اشتراک گذاشته شده است، باید وب سایت OneDrive و یا اپلیکیشن موبایل آن را باز کنید و به بخش Shared بروید. فایل‌ها و پوشه‌های به اشتراک گذاشته شده با شما در دسکتاپ تان همگام سازی نمی شوند، پس برای دانلود آن‌ها و یا آپلود کردن فایل‌های دیگر در پوشه‌ی Shared باید از مروگر وب خود استفاده کنید.

اگر شما از سرویس ابری دیگری استفاده می کنید و یا از یکی از این سرویس‌ها در سیستم عامل دیگری مانند Mac OS X یا Linux استفاده می کنید، فرایند به اشتراک گذاری باید بسیار مشابه با موارد گفته شده باشد. به اشتراک گذاری سریع و آسان فایل‌ها یک از بزرگترین برتری‌های استفاده از فضاهای ابری برای ذخیره سازی فایل‌ها است.

 

منبع : www.HowToGeek.com

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. این امکان هست که یک فایل آفیس را در وان درایو مایکروسافت به اشتراک گذاشت و بعد چند نفر روی فایل کار کنند؟ به کرک بودن آفیس مان گیر می دهد یا نه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *