سیستم عامل جدید WEBOS در تلویزیون‌های هوشمند آینده ال‌جی

سیستم عامل جدید WEBOS در تلویزیون‌های هوشمند آینده ال‌جی
  • 1393/7/21
  • محسن پاك نيت
  • 0

سادگی در اوج هوشمندی (تلویزیون های ال جی سری 2014)

سیستم عامل webOS که مارس 2013 از هیولت پاکارد (HP) خریداری شد، دوباره ساخته و به عنوان سیستم عامل جدید تلویزیون هوشمند ال‌جی معرفی شد. این سیستم‌عامل جدید که نتیجه سال ها تجربه‌‌ تیم webOS است، هم یکپارچه است، هم ساده و هم غیرپیچیده. علاوه بر این، رابط کاربری جدید تولید برنامه‌های کاربردی را برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان ساده می‌کند و سازگاری تلویزیون‌های هوشمند با دستگاه‌های دیگر را نیز بیشتر می‌کند.

این-کیو لی، نایب رئیس و مسئول بخش تلویزیون در شرکت صوتی تصویری ال‌جی الکترونیکس، می‌گوید: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که می‌توانیم webOS را که برای تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی بهینه شده است به دنیا معرفی کنیم. زیبایی سیستم‌عامل webOS در این است که آزادی زیادی برای کاربر فراهم می‌کند و استفاده از آن راحت است. ما مطمئن هستیم که مشتریان جستجو، کاوش و تغییر بین اشکال مختلف محتوای webOS را تجربه‌ای واقعاً لذت‌بخش خواهند دید نه خسته‌کننده.»

lg-web-os

اتصال آسان، استفاده آسان

سیستم عامل webOS در ۷۰ درصد از تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی در سال ۲۰۱۴ گنجانده شده است و تجربه تلویزیون هوشمند را بسیار ساده کرده است. راحتی استفاده از آن، جست‌وجوی محتوا، مشاهده و ارتباط با دیگر دستگاه‌ها و حتی روند آغازین نصب را بسیار روان کرده است. اولین بار که تلویزیون هوشمند ال‌جی را روشن می کنید، شخصیت متحرکی به نام  پرنده لوبیایی (BeanBird) روی صفحه ظاهر می‌شود و به شما کمک می‌کند روند نصب اولیه را به آسانی انجام دهید. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که کنترل جادویی (Magic Remote) را تکان دهد و کلید OK را برای انجام سایر مراحل فشار دهد. سیستم‌عامل webOS می‌تواند فوراً تشخیص دهد که چه زمان و چه نوع دستگاه خارجی به تلویزیون متصل شده است و به شما فهرستی از گزینه‌های مرتبط با همان دستگاه به پیشنهاد می‌دهد.

دسترسی فوری و جا به جایی آسان میان برنامه ها

صفحه اصلی یا همان لانچر جدید، یک منوی چپ به راست و قابل پیمایش است که در قسمت پایین صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود و یکی از قابلیت‌های خاص webOS است. لانچر، جابه جایی میان برنامه ها و محتوای تلویزیون را بسیار آسان کرده است. این به ببینندگان امکان می‌دهد تا همزمان فیلم تماشا کنند، بازی کنند و هنگام دانلود محتوا یا جست‌وجو، وب‌گردی کنند بدون آنکه نیاز باشد دوباره به صفحه اصلی بازگردند.

LG_LB-730V_WebOS_tv

جستجوی ساده برنامه ها

تیم تولید webOS در آزمایشگاه سیلیکون ال‌جی منوی منحصربه‌فرد Today را به عنوانی سرویس پیشنهادی به برنامه ها افزودند. این سرویس، برنامه های تلویزیونی پرطرفدار، برنامه‌هایی که تماشا کردن آنها را از دست داده‌اید و همین طور ویدئوهای با کیفیت را پیشنهاد می‌کند.

سیستم عامل webOS ال‌جی دسترسی به مرکز دانلود ال‌جی (LG Store) که مرکزی جامع از برنامه‌های کاربردی است را ممکن می‌کند. این مرکز، به کاربران امکان می‌دهد تا مواردی که بیشتر دیده یا دانلود شده‌اند و در پلت‌فرم تلویزیون هوشمند در دسترس هستند را ببینند و در صورت تمایل دانلود کنند؛ مثل برنامه‌های تلویزیونی و جدیدترین بازی‌ها.

در سال 2014 علاوه بر ارائه امکانات فراوان و کیفیت تصویر فوق العاده، تلویزیون های جدید ال جی با طراحی جدید و منحصر به فرد و در سایزهای متنوع تر ارائه گردیده است. به طور مثال در تلویزیون های ارائه شده در این سال سایزهای 79، 50 و 49 اینچ نیز موجود است.

*امکانات و طراحی محصولات بر اساس کشور توزیع کننده قابل تغییر است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *