6 ویژگی جذاب ویندوز 10 برای استفاده در ویندوزهای 7 و 8 – بخش دوم

6 ویژگی جذاب ویندوز 10 برای استفاده در ویندوزهای 7 و 8 – بخش دوم
  • 1393/7/24
  • مهدی صمصامی
  • 5

Task View (یا Expose)

Expose یکی از ویژگی هایی بود که به Mac OS X و همچنین چیزی شبیه به آن، به دسکتاپ Linux اضافه شد. اما مایکروسافت از کپی کردن Expose و استفاده از آن خودداری کرد، تا امروز که با ویژگی Task View در ویندوز 10 از این قابلیت استفاده کرده است. با این کار بالاخره مایکروسافت سر عقل آمد و از ویژگی Expose استفاده کرد. با استفاده از این قابلیت می توانید تمامی برنامه‌ها و اپلیکیشن هایی که در حال اجرا روی سیستم می باشند را یکجا مشاهده کرده و بین آن‌ها جابجا شوید.

اپلیکیشن های بسیاری هستند که این کار (مشاهده‌ی Task ها) را در ویندوز انجام می دهند. Switcher 2.0 یکی از آن هاست. این اپلیکیشن برای ویندوز ویستا طراحی شد، ولی برای ویندوزهای 7 و 8 نیز کار می کند. Switcher توسط یکی از کارمندان مایکروسافت به اسم Bao Nguyen توسعه داده شده است.

652x368xswitcher-expose-or-task-switcher-or-windows-7-or-8

دستیار صوتی و Notification Center

طبق گفته های مایکروسافت، بالاخره دستیار صوتی محبوب این شرکت یعنی Cortana به ویندوز 10 خواهد آمد. در حال حاضر دستیار صوتی ای که به جای Cortana در ویندوز قرار دارد، چیزی جز یک جعبه‌ی جستجوی ساده نیست که اکثرا در فهم و انجام کارهای شما ضعیف عمل می کند.

شما اکنون می توانید با نصب مرورگر Google Chrome یک دستیار صوتی مناسب و همچنین یک Notification Center (مرکز اطلاع رسانی) داشته باشید. مرورگر Chrome را باز کنید و روی آیکون میکروفون کلیک کنید تا بتوانید با صدای خود موضوع مورد نظرتان را جستجو کنید. در وب سایت Google.com می توانید قابلیت “Okay Google” را فعال کنید تا بتوانید با PC خود صحبت کنید، برای این کار کافی است در سایت Google.com ابتدا بر روی آیکون میکروفون و سپس بر روی گزینه‌ی “Enable Ok Google” کلیک کنید (برای استفاده از این ویژگی حتما باید از نسخه‌ی US وب سایت گوگل استفاده کنید و برای دیگر دامین ها، حتی دامین های انگلیسی دیگر مانند Google.ca یا Google.co.uk در دسترس نیست).

همچنین Google Chrome یک مرکز اطلاع رسانی همانند مرکز اطلاع رسانی هوشمند Cortana به شما ارائه می کند. برای دسترسی داشتن به قابلیت Google Now بر روی بخش مرکز اطلاع رسانی مرورگر که در بخش System Tray (در کنار ساعت ویندوز) قرار دارد، کلیک کنید. با توجه به آنچه تا کنون دیده ایم، مرکز اطلاع رسانی ویندوز 10 در واقع یه صفحه‌ی بازشو (Pop-up) خواهد بود که همانند همتای خود در Chrome، در بخش System Tray نمایش داده می شود.

650x347xvoice-assistant-and-notification-center-in-chrome

Command Prompt (خط فرمان) بهبود یافته

آیا یک خط فرمان بهتر و پیشرفته تر برای ویندوز خود می خواهید؟ در این صورت می توانید از نرم‌افزارهایی مانند ConEmu یا Console2 استفاده کنید. این برنامه‌ها جایگزین های مناسبی برای خط فرمان فعلی ویندوزهای 7 و 8 می باشند و از کلیدهای میانبر Shift و Ctrl برای انجام کارهایی مانند Copy و Paste و … پشتیبانی می کنند. همچنین ویژگی های دیگری مانند داشتن تب های مختلف در یک پنجره‌ی خط فرمان را دارند که به سازماندهی کارهای شما کمک می کند.

650x357xconemu-ctrl-and-shift-key-shortcuts-in-command-prompt.png.pagespeed.ic.REAWis5q57

درست است که تمامی این ویژگی‌ها همین حالا نیز برای استفاده در دسترس هستند، اما اضافه شدن همه‌ی آن‌ها به صورت یکجا و رسمی در ویندوز 10، یک پیروزی بزرگ برای کاربران ویندوز خواهد بود. ویندوز 10 در حال حاضر در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی خود به سر می برد و نباید از آن در کامپیوتر خود استفاده کنید، بنابراین این ابزارهای جانبی می توانند تا عرضه‌ی نسخه‌ی رسمی ویندوز 10، شما را راضی نگه دارند.

 

منبع : HowToGeek.com با ویرایش از گویا آی تی

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. ویندوز ۷ خیلی کار راه انداز تره به من ….
    همین که منوی استارت در ویندوز ۷ در دسکتاپ هست خیلی بهتره …

  2. ویندوز 10 مطمئنا از ویندوز 8.1 و 7 بهتر میشه چون ترکیب خوبی های این دو تا ویندوزه. ما که منتظرشیم 🙂

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *