با Blood Sport بازی کن، زخمی شو و واقعا خون اهدا کن

با Blood Sport بازی کن، زخمی شو و واقعا خون اهدا کن
  • 1393/9/4
  • زهرا معبودی
  • 4

سیستم های خون گیری در بخش های انقال خون در کل دنیا در سالی که گذشت و البته هنوز یک ماه از آن را پشت سر نگذاشته ایم، با تغییرات چشم گیری روبرو نشده اند، اما به یمن بازی های رایانه ای، می توان روند خون گیری را با تنوع بهتر و البته جذاب تری، اجرا کرد.

در واقع بازی ای که ما را در این مورد هیجان زده کرد، یک بازی است که فقط مخصوص در خواست کنندگان اهدای خون، ساخته شده است و به روند خون گیری آن ها کمک می کند.

بازی اهدای خون

به طور خلاصه می توان گفت که در این بازی فرد خون دهنده در نقش شخصیت و کاراکتر اصلی بازی است، این شخصیت به روند مبارزاتی خود در گیم ادامه می دهد تا اینکه در جایی زخمی شود، هر جا که آسیب دید و از او خون جاری شد، هم زمان از فرد خون دهنده به طور اتوماتیک خون به سمت دستگاه های گیرنده و کیسه خون منتقل می شود و بدین صورت روال خون گیری ادامه پیدا می کند تا میزان خون گیری به میزان پیشنهادی پزشکان برسد. بدین طریق متخصصان در حوزه تکنولوژی تنوع و تغییراتی در روند اهدای خون ایجاد کرده اند که قطعا متقاضیان را بیشتر خواهد کرد.

هر چند این برنامه از روز 18 نوامبر تا کنون، در حال اجرا بوده است اما در روز دوشنبه یعنی دیروز این روال به تعلیق در آمده و هنوز به حالت عادی بر نگشته است. مقامات گزارش دهنده با نظر خواهی از  Kickstarter، متاسفانه نتوانسته اند علت تعلیق پروژه را دریابند.

بازی خون گیری در مراکز انتقال خون

سیستم بازی خون در واقع از یک پکیج بازی که شامل دسته بازی و سیم های متصل  ( مربوط به بازی نینتدو ) می باشد، همچنین از یک Arduino brain نیز در ترکیب آن استفاده می شود. در واقع وقتی که بازی کن، دچار نقصان و زخم می شود، سیستم های هوشمند با ایجاد ضربه و لرزش، به صورت مکنده خون عمل می کند و میزان متناسبی خون از اهدا کننده دریافت می کند. در واقع سیستم اصلی می تواند با هر بازی لرزشی به خوبی کار کند و عملیات خون گیری را به طور جذاب توسعه دهد.

تیمی که این پروژه را مدیریت می کند قصد دارد که با تولید یک سیستم خون گیری مبتنی بر بازی خون گیری، به صورت چند نفره، و انتقال آن به مکان های مختلف، در بین مردم، علاقه به خون گیری را ایجاد کند.

سرویس یک نفره بازی خون گیری هم اکنون در مرحله آزمایش است و تنها یک مورد از آن طراحی و ساخته شده است. اما نمونه گروهی آن می تواند این بازی را لذت بخش تر کند و البته به طور دسته جمعی افراد را به این کار خیر دعوت کند. البته برای بازی های چند نفره، نیاز به اتصالات خون گیری بیش از یک واحد است که این امکانات باید فراهم گردند! شاید این اولین باری باشد که فرد در حین بازی از زخمی شدن خود لذت می برد.

همچون تمام پروژه ها این پروژه هم تنها مشکلی که دارد مشکل مالی و بودجه است. مقامات ذی ربط در این مجموعه اعلام داشته اند که طی 39 روز گذشته حدود 222 هزار دلار هزینه صرف تولید این بازی و اتصالات آن شده است

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. سلام
    واقعا ایده جالبی
    تو کشور هایی که اعتقادات دینی کمرنگ تر هستند واقعا باید از این روش ها استفاده کنند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *