آموزش کامل کار با شبکه های اجتماعی و ابزارهای ارتباطی به همراه نقد و بررسی آنها(بخش دوم)

آموزش کامل کار با شبکه های اجتماعی و ابزارهای ارتباطی به همراه نقد و بررسی آنها(بخش دوم)
  • 1393/9/15
  • نادر عظیمی
  • 2

لطفا برای مطالعه بخش اول این مقاله کلیک نمایید : بخش اول:معرفی شبکه های اجتماعی و ابزارهای ارتباطی

همانطور که در بخش اول گفتیم قصد ما از این مقاله نقد،بررسی و آگاه سازی شما خواننده عزیز نسبت به آسیب های موجود در شبکه های اجتماعی خواهد بود.

این بخش به تاریخچه شکل گیری، نحوه عمل کرد،ثبت نام وکار در یکی از شبکه های اجتماعی پر طرفدار دنیا اختصاص دارد.
فیس بوک
تاریخچه تشکیل:
فیس بوک نامی آشنا در دنیای مجازی میباشد که با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر جزو برترین شبکه اجتماعی در دنیا شناخته شده است.
در فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی مارک زاکربرگ و دوستانش ادوآردو سوری، اندرو مک‌کالم، داستین مسکوتیز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد فیس بوک را راه اندازی نمودند. و در سپتامبر 2012 تعداد اعضای این غول اینترنتی از مرز یک میلیارد نفر گذشت.طبق گفته مدیر این شرکت نه درصد از کاربران فیس بوک جعلی می باشند و سالانه چیزی معال 180 پتا بایت اطلاعات در سروهای فیس بوک ذخیره میشود.در حال حاضر 70 درصد از کاربران این شبکه اجتماعی خارج از امریکا هستند.

پس از اینکه فیس در امریکا مورد توجه مردم قرار گرفت شرکت اکسل پارتنرز با 12.7 میلیون دلار و جیم بریر با 1 میلیون دلار اقدام به سرمایه گذاری در آن نموده و به طور رسمی کار این وب سایت از سال 2005 با 13.7 میلیون دلار کار جهت جهانی شدن شروع شد.

با محبوب شدن فیس بوک این شرکت در هشتم می سال 2012 با فروش بخشی از سهام خود به تبدیل یک شرکت عموعی و جزو یکی از پر درآمدترین  شرکت های موجود در حوزه اینترنت شد.

نحوه کار با فیس بوک

هر فردی که بخواد به امکانات موجود در فیس بوک دسترسی پیدا کند باید در آن عضو باشد.پس از نام نویسی امکاناتی از قبیل ایجاد نمایه شخصی و شرکتی,دعوت و افزدون سایر کاربران به لیست دوستان،ارسال و دریافت پیغام،آگاه سازی سایرین و دوستان از تغییرات،پیوستن به گروها و صفحات ایجاد شده توسط دوستان یا سایرین و ………. می باشد که به صورت مفصل درباره تمامی آنها در ادامه این مقاله خواهیم پرداخت.

بزرگترین بانک اطلاعتی در اختیار فیس بوک
فیس بوک را می توان یکی از بزرگترین دارنده بانک اطلاعاتی پس از گوگل در جهان دانست که با داشتن هزاران سرور قوی در حال جمع آوری اطلاعات کاربران و در اختیار گذاشتن آنها به سرویس های اطلاعتی دانست.

همکاری فیس بوک با سازمانهای اطلاعاتی امریکا و هم پیمانانش
در ابتدا شاید برای شما این سوال پیش آید که فیس بوک چگونه تبدیل به یک ابزار جاسوسی شده است.
زمانی که شما وارد صفحه فیس بوک می شوید این پایگاه شروع به ثبت تمامی فعالیت های شما اعم از ثبت موقعیت جغرافیایی، پست ها،عکس ها ،ویدیوها ،علاقه مندی ها و سایر اطلاعات رد وبدل شده بین شما و سایر کاربران نموده و نهایتا پس از تجزیه و تحلیل، اطلاعات را در اختیار سایر سازمانهای جاسوسی میگذارد.بر اساس گفته جوليان آسانژ، بنيانگذار وب سايت ويكي ليكس هر زمانی که شما یکی از دوستان خود را در فیس بوک ادد میکنید برای ساختن یک دیتا بیس رایگان برای سرویس های اطلاعاتی کمک کرده اید.
حال با دانستن اینکه با عضویت در فیس بوک به تکمیل شدن بانک اطلاعاتی سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی به صورت رایگان کمک می کنیم ، قضاوت با شما خواننده عزیز  می باشد که آیا در این شبکه اجتماعی عضو باشم یا نسبت به حذف اکانت موجود در این شبکه اجتماعی  همین الان اقدام کنم.
آموزش کار با فیس بوک
سایت گویا آی تی قبلا تمامی آموزشهای لازم درمورد فیس بوک را بطور مفصل داخل سایت منتشر نموده است که لینک آنها به همراه سر تیتر در زیر امده است.
درس اول-آموزش کامل و تصویری فیس بوک

درس دوم-حریم خصوصی و راهنمای کامل تنظیمات در فیس بوک

درس سوم-تنظیمات حریم خصوصی فیس بوک در تبلیغات، لیست ها و مزاحمت های افراد یا اپلیکیشن ها

درس چهارم-ساخت و مدیریت پروفایل در فیس بوک

درس پنجم-جستجو و یافتن دوستان در فیس بوک

درس ششم-اشتراک گذاری و تایم لاین شما

درس هفتم-همه چیز درباره News Feed

درس هشتم-اشتراک گذاری و اضافه کردن عکس و فیلم در فیس بوک

درس نهم-چت و تماس ویدئویی در فیس بوک

درس دهم-پیام ها

درس یازدهم-گروه ها

ضمنا شما خواننده عزیز میتواند با نصب اپلیکیشن ما بر روی گوشی اندروید خود از آخربن اخبار فن آوری و اطلاعات سایت گویا آی تی در هرلحظه با خبر شوید.

لینک دانلود اپلیکیشن اندروید گویا آی تی

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *