از میان دو گوشی بلند قد HP Slate 6 VoiceTab II و Huawei Honor 6 کدام را انتخاب می کنید

از میان دو گوشی بلند قد HP Slate 6 VoiceTab II و Huawei Honor 6 کدام را انتخاب می کنید
  • 1393/9/16
  • زهرا معبودی
  • 1

مدت هاست که کاربران ایرانی دچار تغییر ذائقه ای شده اند و به سمت گوشی های Huawei میل کرده اند. شما می توانید انواع و اقسام گوشی های اندرویدی این شرکت را با قیمت های متغییر از 300 هزار تومان به بالا را در بازار های ایران در اختیار بگیرید. اما شاید در کنار گوشی های Huawei بتوانید روی گوشی های HP هم برنامه ریزی کنید. به هر حال شما نیاز دارید که متناسب ترین گوشی را برای خود انتخاب کنید و ما بسیار دوست داریم که در این انتخاب راهنمای خوب شما باشیم.

Huawei-Honor-6-0
Huawei Honor 6-0

در این مقاله گویا آی تی قصد دارد که دو گوشی  HP Slate 6 VoiceTab II و Huawei Honor 6 را برای شما بررسی و مقایسه کند. با ما همراه باشید:

دو گوشی  HP Slate 6 VoiceTab II و Huawei Honor 6 هر دو از دسته گوشی های اندرویدی هستند که البته بسیاری از کاربران، ابتدای امر به خاطر ویژگی اندرویدی بودنشان به سراغ آن ها می روند اما فراموش نکنید که سیستم عامل های اندروید و رابط های کاربری آن ها با هم کمی تا حدودی فرق دارد و باید در این زمینه کمی اطلاعات داشته باشید. گوشی HP Slate 6 VoiceTab II از اندروید با ورژن 4.4 پشتیبانی می کند در صورتی که گوشی هووایی از نسخه Android (4.4) Emotion 2.3 UI پشتیبانی می کند. از همین جا یاد بگیرید که رابط کاربری مخصوص گوشی های Huawei همان رابط کاربری Emotion است که دارای ویژگی های خاصی است.

HP Slate 6 VoiceTab II
HP Slate 6 VoiceTab II

از جمله تفاوت هایی که این رابط کاربری با سایر رابط های کاربری اندرویدی دارد این است که این گوشی، دارای منوی برنامه ها نیست و تمام اپلیکیشن ها و … در صفحه اصلی قرار می گیرند. می توان گفت تا حدودی این رابط کاربری به IOS شبیه است پس کسانی که از IOS به گوشی های هوشمند اندرویدی مهاجرت می کنند می توانند با انتخاب این گوشی ها، شیب تند تغییر محیط کاربری را کم تر کنند. از نظر اندازه های گوشی ها و ابعاد آن ها هم باید بگوییم که گوشی Huawei Honor 6 یک گوشی متوسط به بالا دسته بندی شده که طول آن حدود 14 سانتی متر است   (139.6 × 69.7 × 7.5 میلی متر) اما گوشی HP Slate 6 VoiceTab II در رده بلند قد های هوشمند دسته بندی شده است. ابعاد این گوشی نیز (165.1 × 83.2 × 8.98 میلی متر) می باشد. این دو گوشی با توجه به اندازه ها دارای وزن متفاوتی هستند. وزن این گوشی ها با تفاوت 30 گرمی، اندازه گیری شده بدین صورت گوشی HP Slate 6 VoiceTab II  حدود 30 گرم سنگین وزن تر از گوشی رقیب است و 160 گرم برای شما اضافه وزن خواهد داشت.

Huawei Honor 6
Huawei Honor 6

در عین حال که گوشی هواوی درای یک نمایشگر 5 اینچی است اما رقیب آن که HP است نمایشگر 6 اینچی دارد، اما رزولوشن Huawei بالاتر از HP می باشد. بدین صورت می توان میزان دقت و واقعی بودن رنگ ها را از میزان نتیجه تراکم پیکسلی محسابه کرد. بدین صورت این میزان، برای گوشی Huawei  به صورت 445 پیکسل در اینچ محاسبه شده که رقمی عالی است و نشان دهنده کیفیت و دقت و وضوح عالی است اما برای HP این میزان بسیار کم بوده و آن را در کیفیت پایین معرفی کرده است . میزان تراکم پیکسلی گوشی HP  به میزان 245 پیکسل در اینچ است و این برای یک گوشی 6 اینچی فاجعه است.

HP Slate 6 VoiceTab II
HP Slate 6 VoiceTab II

تکنولوژی بکار رفته در تولید نمایشگر های هر دو گوشی IPS LCD می باشد. از دیگر تشابهات این دو گوشی از نظر نمایشگر می توان به مولتی تاچ بودن، و البته برخورداری از سنسورهای مجاورتی و نوری اشاره کرد.

دوربین های این دو گوشی در چه رده ای از کیفیت هستند؟

دوربین هم از عناصر مهمی هستند که کاربران برای آن ها برنامه ریزی زیادی دارند به طوری که گاهی خرید گوشی هایشان، منوط بر انتخاب کیفیت دوربین ها، صورت می گیرد. دوربین گوشی Huawei Honor 6 یک دوربین 16 مگاپیکسلی است اما برای گوشی HP این میزان، 8 مگاپیکسل در گزارشات ذکر شده است. با همین میزان تفاوت کیفیت، دوربین جلو گوشی Huawei Honor 6  یک دوربین 5 مگاپیکسلی است اما گوشی HP دوربینی 2 مگاپیکسلی دارد اما متاسفانه در گوشی Huawei Honor 6  امکان تماس ویدیویی وجود ندارد. در هر دو مدل از این گوشی های اندرویدی، دوربین های عقب از فلش LED بهره می برند. فوکوس خودکار، ویژگی تشخیص چهره، و تگ گذاری جغرافیایی نیز برای هر دو دوربین وجود دارد اما در گوشی Huawei Honor 6 ویژگی Back-illuminated sensor اضافه بر HP مشهود است.

HP-Slate-6-VoiceTab-II-2

پردازنده ها و عملکرد گوشی ها در چه وضعیتی قرار دارند؟

در مورد پردارنده ها ابتدا اشاره ای به چیپست ها داریم. بدین صورت، چیپست پردازنده گوشی HiSilicon Kirin 920 از نوع HiSilicon Kirin 920 می باشد که از پردازنده ای با قدرت پردازش 1700 مگاهرتز، و با 8 هسته پشتیبانی می کند که مشخصات بسیار عالی و قابل توجهی است. از سمتی، گوشی HP هم از چیپست پردازنده ی Marvell PXA1088 با 4 هسته و با سرعت پردازش 1200 مگاهرتز پشتیبانی می کند. هر چند در بیان مشخصات از نظر قدرت پردزانده از نظر تعداد هسته ها و البته سرعت پردازش، تفاوت مشهود است اما عملکرد هر دو در رده ی عالی ثبت شده است. یکی دیگر از مشخصه هایی که به قدرت پردازش و کارکرد مثبت می انجامد، چیزی جز  حافظه رم نیست. حافظه رم گوشی هوواوی یک حافظه 3 گیگابایتی است در حالی که حافظه رم گوشی HP حافظه ای 1 گیگیابایتی است. هر دو از یک حافظه داخلی 16 گیگابایتی پشتیبانی می کنند در صورتی که برای ارتقای حافظه به طور کاملا مشابه هر دو دارای امکاناتی هستند که تنها قدرت افزایش حافظه تا 32 گیگابایت را به شما می دهند. هر دو گوشی از پردازنده گرافیکی برای پردازش تصاویر و محتوای گرافیکی استفاده می کنند برای مثال پردازنده گرافیکی گوشی هوواوی Mali-T628 MP4 می باشد.

قدرت باطری در هر دو گوشی تقریبا مشابه است اما به دلیل تفاوت اجزا، نظیر سی پی یو و … مدت زمان مصرف فرق دارد. شما می توانید از ظرفیت 3000 میلی آمپر در ساعت برای هر دو مطمئن باشید اما مدت زمان کارکرد بسته به نوع گوشی متفاوت است که به احتمال زیاد عمر این باطری در هر بار شارژ کامل، برای گوشی هوواوی زودتر به پایان می رسد چرا که تجربه نشان داده است که هرچه قدرت سی پی یو بیشتر باشد میزان برق و انرژی بیشتری نیز طالب است. به هر حال باید همه چیز را در عمل مشاهده کرد و این تنها یک نظریه است.

تنها مزیتی که گوشی HP  از نظر باطری نسبت به گوشی هوواوی دارد این است است که این گوشی درای باطری است که توسط کاربر قابل تعویض است و می توان گفت تنها نقطه ضعف گوشی هوواوی همین باشد که باطری به طور توکار تعبیه شده است و در صورت بروز مشکل باید گوشی به طور کامل سرویس شود و نمی توان با خرید یک باطری و جایگزین کردن آن، مشکل را حل کرد.

huawei-honor-6-300-euros

از دیگر ویژگی های مشابه برای این دو گوشی می توان به تمایز خروجی صدا و خروجی گوشی اشاره کرد اما در گوشی hP شما با یک خروجی صدای استریو روبرو هستید که این امکان در گوشی هوواوی مشهود نیست.

در ادامه سرویس های آنلاینی که در هر دو گوشی قرار داده شده است YouTube (upload) و Picasa/Google+ می باشند. در مورد پشتیبانی از سیم کارت، باید بگوییم تنها گوشی HP  است که از دو سیم کارت پشتیبانی می کند اما هر دو گوشی از میکرو سیم پشتیبانی می کنند.

در مورد اتصالات بین گوشی ها و دستگاه های هوشمند از طریق بلوتوث هر دو گوشی دارای این امکان هستند که از بلوتوث استفاده کنند. گوشی هوواوی از بلوتوث 4 پشتیبانی می کند در حالی که رقیبش از بلوتوث 3 و بلوتوث EDR پشتیبانی می کند که نسخه EDR از قابلیت های برتری نسبت به ورژن 4 برخوردار است که از جمله آن می توان به سرعت تبادل داده و هوشمندی تبادل داده برای سیستم هایی که از EDR استفاده می کنند اشاره کرد.

 Huawei Honor 6
Huawei Honor 6

در هر دو مورد از گوشی ها، برای اتصال به سیستم لپ تاپ یا … از microUSB و USB 2.0 استفاده می شود.

با ارائه این ویژگی ها به پایان معرفی این دو گوشی هوشمند رسیدیم. همانطور که در بالا مشاهده شد هر دو گوشی دارای ویژگی هایی هستند که با توجه به نیاز ها و تفاوت کاربرد ها مورد انتخاب قرار می گیرند اما به نظر می رسد hP باید از نظر کیفیت نمایش روی این گوشی بیشتر کار کند تا گوشی را کامل تر ارائه دهد و تمام کاربران بتوانند آن را خریداری کنند اما می توان به طور کلی گفت که این گوشی hp  نوعی گوشی در رده متوسط محسوب می شود و بیشترین گزینه دخیل در این امتیاز کمبود های نمایشگر از  مثل تراکم پیکسلی نسبت به رقیبش می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    اولا این دو گوشی نیاز به مقایسه ندارن (معمولا دوگوشی نزدیک به هم رو مقایسه میکنند)
    دوما گوشی Honor 6دوربین ۱۳ مگاپیکسلی داره نه ۱۶ مگاپیکسل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *