گواهینامه ها را جمع کنید، اپ گواهینامه در راه است!

گواهینامه ها را جمع کنید، اپ گواهینامه در راه است!
  • 1393/9/19
  • E. hikayesi
  • 0

پلیس آیووا (ایالت مزارع ذرت امریکا)، خبر از استفاده فوق العاده این سازمان از تکنولوژی جدیدی برای کنترل رانندگان این ایالت داد: نصب اپ موبایل بر روی گوشی رانندگان به جای در دست داشتن گواهینامه رانندگی!

در حالی که استفاده از این تکنولوژی برای رانندگان و افسران پلیس، سادگی و سرعت را به ارمغان می آورد ولی مطمئنا وزارت حمل و نقل دولت را هم با خطرات و ریسک هایی در زمینه های امنیتی و حفظ حریم خصوصی کاربران مواجه می کند.

سخنگوی وزارت حمل و نقل در ایالات متحده در خصوص امنیت این نرم افزار چنین اظهار نظر می کند: “یک شماره پین اختصاصی به ازای هر فرد و گوشی وی صادر می شود که که تولید آن از پروتکل های امنیتی ویژه ای بهره می برد. همچنین در آینده اثر انگشت و یا تشخیص چهره فرد نیز برای احراز هویت به این اپ اضافه می شود.”

12131

این نرم افزار علاوه بر مورد استفاده قرار گرفتن توسط پلیس می تواند به عنوان یک کارت شناسایی در باشگاه ها و فروشگاه ها نیز استفاده شود.

به گفته مقامات آیووا از این پس رانندگان می توانند در مواقع لزوم و در صورت درخواست پلیس، نسخه دیجیتالی مدارک بیمه و گواهینامه خود را از طریق گوشی هوشمند خود ارائه دهند. به این ترتیب اگر مدارک فیزیکی خود را همراه نداشته باشند و یا مفقود کرده باشند ، با مشکل زیادی مواجه نمی شوند.

این اپ در گام نخست و به عنوان دوره آزمایشی برای بخشی از کارمندان دولتی در 6 ماه آینده پیاده سازی و اجرا می شود، در صورت اجرای بدون مشکل در این مدت، مردم ایالت آیووا از نیمه های سال 2015 شاهد قانونی شدن این طرح برای همه شهروندان خواهند بود.

این گواهینامه دیجیتالی با اینکه می تواند به طور کامل جایگزین انواع فیزیکی و سنتی مدارک شود، اما استفاده از مجوزات قدیمی هم بلا مانع است و افراد می توانند از گواهینامه های فیزیکی خود هم استفاده کنند. ضمن اینکه خیلی از افراد برای نشان دادن محتویات گوشی خود به افسران پلیس زیاد تمایلی ندارند و یا اینکه گوشی خود را به دست شخص دیگری بدهند تا بتواند در آن جستجو کند. از دیگر نقاط ضعف این طرح این است که در صورت به سرقت رفتن گوشی، شاید سارقان بتوانند از مدارک فرد در گوشی آن سوء استفاده کنند. همچنین بسیاری از افراد هنوز به استفاده از گوشی های هوشمند تمایلی ندارند و کار با ابزارهای قدیمی را ترجیح می دهند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *