بیت کوین این بار در فروشگاه های مایکروسافت

بیت کوین این بار در فروشگاه های مایکروسافت
  • 1393/9/20
  • نادر عظیمی
  • 0

در اقدامی کم سابقه از شرکت مایکروسافت، این شرکت در فروشگاه های عرضه محصولات نرم افزاری مبتنی بر ویندوزفون و ایکس باکس، واحد پولی بیت کوین را به عنوان یکی از روش های پرداخت فعال نمود.

براساس گزارش های منتشر شده در سایت رسمی مایکروسافت، این امکان فعلا برای کاربرانی که مقیم کشور آمریکا هستند قابل اجرا می باشد و افراد سایر کشورها در حال حاضر باید به روش های سابق اقدام به خرید نمایند. البته مایکروسافت اعلام کرده است در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح در امریکا، به زودی شاهد پیاده سازی آن در اروپا و آسیا هم خواهیم بود.

خرید از فروشگاه های مایکروسافت با استفاده از بیت کوین فعلا به صورت آزمایشی و با محدودیت هایی آغاز شده است. از جمله محدودیت هایی که مایکروسافت در نظر گرفته است سقف خرید و نوع خرید است.افرادی که از طریق این فروشگاه ها نسبت به خرید اپلیکیشن های موبایل، موزیک ، ویدیو و بازی های قابل اجرا در ایکس باکس اقدام می کنند در صورت داشتن حساب بیت کوین میتوانند تا سقف 100 دلار خرید کنند.

بیت پی طی توافق نامه ای که با شرکت مایکروسافت انجام داده مجری این طرح بوده و این شرکت امکانات پرداخت بیت کوین برای فروشگاهای مایکروسافت را طراحی نموده است. مایکروسافت در اطلاعیه خود اشاره کرد خرید با بیت کوین فقط برای کالاهای نرم افزاری بوده و فعلا امکان خرید سخت افزاری از فروشگاه های مایکروسافت با استفاده از بیت کوین وجود ندارد.

در سال های اخیر بیت کوین به عنوان یک واحد پول مجازی و نوعی روش پرداخت در دنیای مجازی شناخته شده و خیلی از شرکت ها مانند دل، اپل، توییتر و اکنون مایکروسافت در پرداختها از این روش استفاده میکنند. باید منتظر ماند و دید که آینده این پول دیجیتالی به کجا خواهد رفت و آیا می تواند خود را به عنوان یک واحد پول مستقل در دنیای فیزیکی هم مطرح کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *