ترمز گوگل بر روی سرویس Google Earth

ترمز گوگل بر روی سرویس Google Earth
  • 1393/9/24
  • E. hikayesi
  • 0

در طول 6 سال گذشته برنامه ها و پلاگین های زیادی برای سرویس معروف گوگل ارت نوشته شده است. خیلی از این برنامه ها توسط شرکت ها و سازمان هایی به غیر از گوگل طراحی شده اند.(به اینگونه برنامه ها که توسط شرکت یا شخصی به غیر از سازنده اصلی نوشته می شود برنامه های شخص سوم یا 3rd Party گفته می شود.)

یکی از مشکلات عمده برنامه های سوم شخصی که برای گوگل ارت نوشته می شد عدم پشتیبانی کامل از همه امکانات این سرویس بود. در اطلاعیه ای که گوگل به تازگی منتشر کرده است، خبر از ایجاد رابط کاربری با پشتیبانی کامل از امکانات گوگل ارت طی یک سال آینده داده است.

بر اساس توضیحاتی که گوگل داده است همه نرم افزارهای نقشه برداری قدیمی از تاریخ 12 دسامبر 2015 (21 آذر ماه 94)، متوقف می شوند. البته گوگل دلیل این اقدام را مسائل امنیتی مربوط به توسعه سرویس گوگل ارت اعلام کرده است. مرورگرهای فایرفاکس و کروم به تدریج نسخه های قدیمی سرویس گوگل ارت را پشتیبانی نمی کنند، از طرفی پلاگین های نت اسکیپ در این زمینه بسیار آسیب پذیر هستند. به همین دلیل گوگل برای جلوگیری از نفوذ و اسیب هکرها از طریق باگ های موجود در نسخه قدیمی اقدام به این تعطیلی موقت گوگل ارت کرده است.

البته به هیچ وجه برنامه گوگل حذف کامل سرویس گوگل ارت نیست و فقط برای مدت کوتاهی و همانطور که مسئولین این شرکت عنوان کرده اند به دلایل امنیتی این عملیات انجام می شود.

شاید نسخه جدید ارت با امکانات و ابزارهای فوق العاده ای ما را شگفت زده کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *