Chromebook های 2014 را بعد از حل این سه مشکل در سال 2015 خریداری کنید

Chromebook های 2014 را بعد از حل این سه مشکل در سال 2015 خریداری کنید
  • 1393/10/4
  • زهرا معبودی
  • 0

کسانی که از ابتدای انتشار Chromebook ها با آن ها همراه بوده اند، خوب می دانند، که این سیستم ها به اندازه ی کافی هم برای بازی، و هم برای استفاده عمومی و حرفه ای مناسب اند و به خوبی می توان روی کیفیت آن ها حساب کرد. اما دستگاه های خوب همیشه از ابتدای امر خوب و عالی نبوده اند، بدین صورت، گوگل باید در مورد این سیستم خود و البته سیستم عامل کروم Chromebook مواردی را مورد باز بینی قرار دهد تا بتواند کاربرانش را راضی تر و کارا تر سرویس دهی کند. این سه معضل بزرگ در زیر ارائه شده است که بسیاری از کاربران Chromebook در مورد آن ها اتفاق نظر دارند.

Chromebook

عملیات لمسی و تاچ

گوگل خاصیت لمسی و عملکرد تاچ را به Chromebook های خود افزوده است اما این به تنهایی کافی نیست چرا که کاربران نیاز به سرعت عمل و کیفیت و کارایی دارند. خاصیت لمسی باید برای تمام بخش های کاربری تحت وب و رابط کاربری این دستگاه اعمال شود اما به ظاهر، برای مرورگر کروم، این اتفاق به خوبی رخ نمی دهد. خاصیت تاچ برای رابط کاربری علی الخصوص در بخش بزرگ نمایی/ کوچک نمایی به خوبی کار می کند. تمام بخش های تحت وب، خواه مرورگر و خواه نرم افزارهای تحت وب، نیاز به یک بررسی واقعی و کلی دارند تا بتوانند بر  عملکرد تاچ،  عکس العکل نشان دهند که امید داریم در سال 2015 این اتفاق رخ دهد.

زمانی که سیستم های گوگل دارای ویژگی تاچ شدند، و ادغام سیستم عامل کروم، با حالت لمسی، به خوبی صورت گرفت، امیدوار بودیم که در مورد سیستم های کروم بوکی گوگل اتفاقات خوبی رخ دهد. به عنوان مثال لمسی شدن آن ها این امکان را ایجاد میکرد که از آن ها دستگاه های دوکاره ای ساخته شود که بتواند هم به صورت تبلت و هم به صورت نوت بوک کار کنند. این کار در بسیاری از سیستم های ویندوزی رخ داده است اما عملکرد تاچ این سیستم هنوز هم کم و کاستی هایی دارد. البته سیستم های هیبریدی گوگل مدتی است منتشر شده اند اما عملکرد تاچ آن چنان قابل قبول نیست.

Chromebook

سیستم های هیبریدی

از زمانی که سیستم های مورد نظر لمسی شده اند، در دو بخش آموزش و مشتری، برای گوگل متضمن سرمایه گذاری شده اند و این باعث شده که گوگل در این دو زمینه هزینه هایی داشته باشد که البته موجب می شود سیستم های هیبریدی با ارزش هزینه ای کمتر راهی بازارهایی شوند که با موفقیتی بیش از آن چه در امروز مشاهده می کنیم، مشاهده شوند.

هیبرید ها و تبلت ها در واقع دری موفق به روی سیستم های کروم بوک با انواع سایز ها باز کرده اند. چرا که با این کار می توان سیستم هایی با بازار هدف خاصی طراحی کرد و سریع با استراتژی خوب به فروش رساند. به هر حال باید روی عملکرد تاچ، و البته سایز بندی هدفمند دقت شود و این یکی از کارهایی است که در سال 2015 باید گوگل به انجام برساند.

Chromebook

کیبرد های خوش ساخت و استاندارد

زمانی که خاصیت تاچ سیستم های گوگل، مناسب طراحی شوند، این امکان وجود خواهد داشت که  آن ها را به صورت تبلت نیز مورد استفاده قرار داد و دقیقا در این زمان است که گوگل وشرکایش، باید نگاهی به مایکروسافت بیندازند تا نحوه ی تولید و ساخت Surface و صفحه کلید آن را مورد بررسی قرار دهند و از آن ها ایده بگیرند. با این حالت گوگل به سیستمی دست پیدا می کند که می توان با استفاده از صفحه کلید عالی، تبلت آن را به کار گرفت و به سیستم هیبریدی تبدیل کرد.

مایکروسافت برای Surface خود، امکان اتصال فیزیکی Surface و کیبرد را فراهم کرده است. اتصال سخت افزاری در واقع به کاربر کمک می کند که نیازی به اتصال بی سیم، نداشته باشد، و بتواند به راحتی، بدون نیاز به شارژ کردن کیبرد، با آن کار کند. کافیست کیبرد را به تبلت وصل کرد و از آن به صورت متفاوت از تبلت استفاده کرد.

بدین صورت با حل این مساله، گوگل می تواند طرفداران بیشتری را به خود جلب کند.

نتیجه گیری

به طور کلی می توان گفت، غالب مشکلات گوگل و کروم بوک هایش، به خاصیت تاچ آن باز می گردد که اصلا جالب نیست. یعنی با حل مشکل لمسی بودن نمایشگر در حالت مرورگر، می توان این امکان را ایجاد کرد، که سایر تغییرات به خوبی انجام شوند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *