در پی هک شدن سونی ، کره جنوبی نگران حملات سایبری

در پی هک شدن سونی ، کره جنوبی نگران حملات سایبری
  • 1393/10/5
  • نادر عظیمی
  • 0

مقامات کره جنوبی از تقویت امنیت سایبری در نیروگاه‌های تولید برق هسته‌ای خود به دنبال نشت اطلاعات جدی خبر داده و تحقیقات را برای جلوگیری از تهدیدات آنلاین نیز آغاز کرده‌اند.

اعلام خبر هک شدن سیستم‌های رایانه‌ای شرکت Korea Hydro and Nuclear Power که ۲۳ راکتور برق هسته‌ای را در کره جنوبی مدیریت می‌کند، موجب تشدید نگرانی در کشوری شد که از نظر فنی هنوز در جنگ با همسایه‌اش کره شمالی است و این نگرانی‌ها به علت حملات هکری اخیر به سونی پیکچرز که به کره شمالی نسبت داده شده، تشدید گردیده است.

رییس جمهور کره جنوبی نیز خواستار بررسی سطوح حفاظتی در کارخانه‌ها و تاسیسات بزرگ این کشور از جمله تاسیسات هسته‌ای شد و در مورد وقوع حملات تروریستی سایبری در این کشور هشدار داد. مقامات کره جنوبی سطح تهدید مربوط به بحران هسته‌ای را تا درجه یک که بیشترین سطح تهدید است، ارتقا داده‌اند و این تغییر در مورد تمامی موسسات دولتی در این کشور اعمال شده است. Korea Hydro and Nuclear Power که زیر نظر دولت فعالیت می‌کند مدعی است، تنها اطلاعات غیرحیاتی سرقت شده و عملیات مربوط به کارخانه‌های هسته‌ای در خظر نیست اما دولت کره با جدیت در حال بررسی موضوع است.

در حالی که تحقیقات در این زمینه در جریان است، کاربری که قبلا مدعی هک کردن اطلاعات هسته‌ای کره شمالی شده بود، اطلاعات تازه‌ای در این زمینه در یک حساب کاربری در توییتر منتشر کرده است. پلیس کره جنوبی اعلام کرده در مورد صحت اظهارات این فرد تحقیق خواهد کرد. مقامات کره‌ای همچنین خواستار کمک آمریکا برای تحقیق در این زمینه شده‌اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *