کلاه برداری با اخبار جعلی در مورد پرواز QZ8501

کلاه برداری با اخبار جعلی در مورد پرواز QZ8501
  • 1393/10/13
  • سجاد جمالی
  • 0

براساس گزارشات رسیده یکی از هواپیماهای متعلق به شرکت ایر اسیا ، پرواز  ۸۵۰۱QZ در بین راه سورابیا و سنگاپور قبل از فرود در بالای دریای جاوا ارتباطش را با بخش کنترل از دست داد و از صفحه رادار محو گردید.

آلودگی سیستم اینترنتی کاربران با کلیک بر روی لینک‌های جعلی و مشکوک اخبار ناپدید شدن هواپیما خطوط اندونزی

پس از حادثه ناپدید شدن پرواز QZ8501 خطوط هوایی اندونزی اخبارزیادی در خصوص این حادثه در فضای مجازی انتشار یافته که برخی از لینک‌های حاوی این اخبار کاربر را به وب سایت‌های مخربی ارجاع میدهد که باعث آلودگی سیستم آنها به بد‌افزارهای مخرب و سرقت اطلاعات کاربران توسط کلاهبرداران اینترنتی می‌گردد. به کاربران توصیه می‌شود از کلیک بر روی لینک‌های جعلی و مشکوک و همچنین باز نمودن ایمیل‌ها و فایل های  دریافتی با این مضمون خبری خودداری کنند و جهت آگاهی از سرنوشت هواپیما به وب‌سایت‌های معتبر خبری مراجعه نمایند.  تا توسط سود جویان اینترنتی مورد تجاوز قرار نگیرند . برای این که متوجه بشوید چه لینکی به کدام سایت شما را ارجاء میدهد فقط کافیست که نشانگر موس خود را بر روی لینک ببرید تا در سمت چپ پاین مرورگر شما لینک کامل نمایش در اید.

https://www.gooyait.com/uploads/Capture911.png

اما اگر قبلا وارد سایت های نا معتبر شده اید و هنوز اتفاقی برای رایانه شما نشده از اطلاعات خود بک اپ تهیه نموده و سیستم را اسکن کنید و امید وار باشید که مشکلی پیش نیاید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *