4 اپلیکیشن برتر برای قفل گذاری روی برنامه ها

4 اپلیکیشن برتر برای قفل گذاری روی برنامه ها
  • 1393/10/14
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

امنیت یکی از مواردی است که در دنیای دیجیتال توجه زیادی به آن میشود، چه این امنیت در حوزه آنتی ویروس ها و برنامه های مخرب باشد و چه یک قفل گذاری ساده روی گوشی یا تبلت کاربر. البته سیستم عامل اندروید به صورت پیش فرض دارای قفلی است که کاربر میتواند با فعال کردن آن از دسترسی غیرمجاز به گوشی یا تبلت خود جلوگیری کند اما به گفته بسیاری از کاربران این کافی نیست. به عبارتی اگر کسی به هر عنوان روش باز کردن این قفل را بداند میتواند به طور نامحدود به کلیه اطلاعات موجود در گوشی یا تبلت دست یابد و این چیزی است که خوشایند هیچ کاربری نیست. اینجاست که پای اپلیکیشن های قفل گذاری به میان می آید؛ اپلیکیشن هایی که بسیاری از آنها میتوانند روی هر اپلیکیشن دیگر، تنظیمات، پیامک ها و … قفل بگذارند. بدین ترتیب اگر قفل یکی از این موارد شکسته شود، حداقل خیال کاربر از عدم دسترسی غیرمجاز به سایر بخش ها راحت خواهد بود. در زیر به معرفی مختصر 5 اپلیکیشن برتر در این زمینه میپردازیم:

Best-tools-to-lock-apps-on-Android

  1. Applock

یکی از معروفترین برنامه برای قفل گذاری با بیش از 50 میلیون کاربر از سراسر دنیا و امکان قفل گذاری روی تک تک برنامه ها، پیامک ها و تنظیمات دستگاه؛ این برنامه پس از نصب از شما یک رمز عبور و یک آدرس ایمیل میخواهد که برای مواردی است که شما رمز خود را گم میکنید و احتیاج به دریافت رمز جدیدی دارید. شما همچنین میتوانید از قفل ترسیمی (قفلی که با وصل کردن نقاط روی صفحه نمایشگر بر اساس ترتیب خاصی ساخته و باز میشود) برای قفل کردن اپلیکیشن های دیگر استفاده کنید و امکان تغییر تصویر پشت زمینه قفل را نیز خواهید داشت. علاوه بر این امکان محدود کردن دسترسی به بخش مدیریت کارها (Task Manager)، نصب و حذف برنامه ها و پاسخگویی به تماس های تلفنی نیز در برنامه وجود دارد. Photo Vault و Video Vault (خزانه تصاویر و فایل های ویدیویی) نیز از دیگر بخش های برنامه هستند که برای قفل گذاری روی تصاویر و فایل های ویدیویی به کار میروند

applock-main

noskhe-android-w13

  1. Smart App Protector

این برنامه نیز مانند Applock از امکانات ابتدایی برای قفل گذاری برخوردار است منتها دو قابلیت اضافه دیگر نیز دارد که قابل توجه است: یکی حالت “ناظر” که در صورت فعال بودن بر کلیه تلاش هایی که برای باز کردن قفل ها صورت میگیرد نظارت میکند و در صورت تلاش مکرر و بی نتیجه برای باز کردن قفل با استفاده از دوربین جلویی گوشی عکسی را از شخص تلاش کننده میگیرد. دیگری امکان قفل کردن یا باز کردن قفل دستگاه از راه دور و با استفاده از ارسال یک پیامک است. البته این قابلیت هنوز به صورت کامل و دقیق کار نمیکند و تا حدودی مشکل دار است، ولی در نوع خود قابلیت جالبی است و در مواردی که شما دسترسی مستقیم به گوشی یا تبلت خود ندارید میتواند بسیار مفید واقع شود.

smart-app-protector-list

noskhe-android-w13

  1. Visidon Applock

برنامه قفل گذاری که برای باز کردن قفل ها از رویکرد جالبی استفاده میکند: تشخیص چهره. البته قبل از اینکه این قابلیت فعال شود، برنامه از شما میخواهد تا گذرواژه ای را تعیین کنید تا در صورت عدم تشخیص صحیح چهره توسط برنامه بتوانید از آن به عنوان راه حل جایگزین استفاده کنید. بهتر است چهره خود را چهار تا پنج بار از زوایای مختلف با برنامه اسکن کنید تا کمترین خطا در تشخیص آن اتفاق بیافتد و در اولین اسکن چهره قفل گوشی باز شود. ضمنا با اضافه کردن برنامه به بخش Device Administrators (مدیران دستگاه) میتوانید از دسترسی غیرمجاز برای پاک کردن آن استفاده کنید.

visidon-applock-list

noskhe-android-w13

  1. Smart Lock

برنامه ای که علاوه بر قفل گذاری روی برنامه های دیگر امکان قفل کردن فایل های صوتی تصویری و فولدرها و محدود کردن دسترسی به اطلاعات اشخاص موجود در دفترچه تلفن گوشی شما را نیز داراست. رابط کاربری برنامه بسیار قابل فهم و کاربردی است و از سه باریکه (تب) تشکیل شده است که یکی به برنامه ها، یکی به فایل های صوتی تصویری و یکی به اطلاعات دفترچه تلفن گوشی شما اختصاص دارند. این تفکیک موضوعی میتواند دسترسی سریعتر شما را به موارد فوق فراهم آورد. البته به گفته توسعه دهندگان برنامه باریکه اطلاعات دفترچه تلفن هنوز به طور کامل آماده استفاده نیست و در نسخه های بعدی برنامه آماده خواهد شد.

smart-lock-free

noskhe-android-w13

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *