انویدیا از تراشه Tegra X1 رونمایی کرد

انویدیا از تراشه Tegra X1 رونمایی کرد
  • 1393/10/15
  • نادر عظیمی
  • 1

مدیرعامل شرکت بزرگ انویدیا آقای Jen-Hsun Huang در نمایشگاه CES 2015 از تراشه تلفن همراه Tegra X1 رونمایی کرد. این تراشه دارای ۲۵۶ هسته پردازنده و هشت هسته پردازنده اصلی است که آقای Jen-Hsun Huang این تراشه را قدرتمندترین تراشه تلفن همراه دنیا نامید.

Tegra X1جانشین K1 سال گذشته بوده که هردو از معماری Maxwell بهره می بردند و دارای سرعت عملکرد بالایی هستند. آقای Jen-Hsun Huang درباره عملکرد تراشه Tegra X1 بسیار هیجان زده بوده و گفته است نظیر آن در جهان وجود ندارد. علاوه بر این Tegra X1 قابلیت اجرای ویدئوهایی با کیفیت ۴k و نرخ تجدید ۶۰ هرتز دارد. همچنین نخستین تراشه ایست که ۱ ترافلاپس توان داشته و نخستین ابر رایانه در سال ۲۰۰۰ بود که چنین توانی داشته و مصرف برقش ۱میلیون وات بود.

DSC_0025.0

آقای Jen-Hsun Huang با نمایش دمویی از Unreal Tournament قدرت Tegra X1 را به همگان نشان داد. با این حال انویدیا قصد دارد این تراشه را در اتومبیل ها به کار گیرد تا در بخش کنترل سیستم اطلاع رسانی خودرو از آن بهره ببرد که از جمله ویژگی هایش نمایش دمای هوا،سرعت اتومبیل و برخی ویژگی های کاربردی اشاره کرد. دو عدد تراشه Tegra X1 می تواند در خودروها سیستم رانندگی هوشمند را اجرا کنند.

در نتیجه Tegra X1 باتوجه به ویژگی هایش عملکرد فوق العاده ای دارد و قطعا طبق گفته مدیرعامل انویدیا بی نظیر است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *