ناامیدکننده ترین بازیهای ۲۰۱۴

ناامیدکننده ترین بازیهای ۲۰۱۴
  • 1393/10/15
  • نادر عظیمی
  • 1

سال ۲۰۱۴ با تمام خوبی و بدیهایش به پایان رسید و سال ۲۰۱۵ نیز با عناوین بزرگی که دارد آغاز شد.در سال گذشته بازیهای گوناگونی منتشر شدند که برخی تجربه های استثنایی به ما می دانند و از جمله می توان به بازیهای بزرگی همچون Middle-earth: Shadow of Mordor, South Park: The Stick of Truth, Dark Souls II, Bayonetta 2, Dragon Age: Inquisitionو بازیهای مستقل Shovel Knight, Transistor ، Velocity 2X اشاره کرد. البته بازیهایی هم بودند که گیمرها انتظار بیشتری از آنها داشتند و متاسفانه به خوبی ظاهر نشدند و می توان آنها را ناامید کننده ترین بازیهای سال ۲۰۱۴ دانست. در این بین ما لیستی از ناامید کننده ترین بازیهای سال ۲۰۱۴ تهیه کردیم که البته از روی انتخاب شخصی بوده و نمی توان این انتخاب را کلی دانست اما مطمئنا بسیاری با این انتخاب موافق هستند و بعید است با آن مخالف باشند. چون این عناوین همان گونه که توسط سازندگاشان  نشان داده شدند نبوده و انتظارات طرفداران را برآورده نکردند. با ما همراه باشید تا با این عناوین آشنا شوید.

توجه : امتیازاتی که در قسمت معرفی هر بازی مشاهده خواهید کرد با توجه به آخرین متای ذکر شده در سایت Metacritic می باشد.

Assassin’s Creed Unity

qa1y6zvrsxs3veen1hku

تاریخ انتشار : ۱۱ نوامبر ۲۰۱۴

متای بازی : ۱۰۰/ ۷۳ نسخه XBOX ONE

متای داده شده توسط کاربران : ۱۰/۳٫۶

همانطور که می دانید بازی Assassin’s Creed Unity را باید یکی از جنجالی ترین بازیهای سال ۲۰۱۴ یوبیسافت قلمداد کنیم. این بازی با انتشارش موجب افت سهام شرکت یوبیسافت شد . یوبیسافت تبلیغات گسترده ای برای Assassin’s Creed Unity کرده بود اما متاسفانه Assassin’s Creed Unity آن چنان که قرار بود به یوبیسافت سود هنگفتی دهد نداد و موجب ضرر نیز شد. داستان بازی در قرن ۱۸ همزمان با انقلاب فرانسه در شهر پاریس رخ می دهد. این بازی دارای مشکلات فنی و گرافیکی بسیاری بود به طوری که تاکنون بیش از ۴ پچ یا همان بروزرسانی برای این عنوان منتشر شد تا مشکلات را رفع نماید. بیشتر مشکلات مربوط به پلتفرم PC بود هرچند که برروی سایر نسخه ها نیز مشکلاتی را داشته است. یوبیسافت باید مدت زمان بیشتری برای ساخت نسخه بعدی صرف کند تا چنین مشکلی برای باری دیگر رخ ندهد. اگرچه Assassin’s Creed Unity مشکلاتی را دارا بود اما گرافیک قابل توجه ای داشته است. Assassin’s Creed Unity تنها برای PS4,PC,XBOX ONE منتشر شد و زمانی که دلیل عدم عرضه این بازی برای نسل هفتم کنسول ها پرسیده شد یوبیسافت پاسخ داد که آنها برای رسیدن به هدفشان بازی را برای PS3,XBOX 360 عرضه نکردند. Assassin’s Creed Unity با نمایش های حیرت انگیزش در رویداد های گیمی بسیار موردانتظار بود اما متاسفانه انتشار ناموفقش این انتظار را تلخ کرد.

Destiny

 Destiny-Screenshot-53-copy

تاریخ انتشار : ۹ سپتامبر ۲۰۱۴

متای بازی : ۷۶/۱۰۰ نسخه PS4

متای داده شده توسط کاربران: ۶٫۲/۱۰

عنوان Destiny به نظر من بزرگترین بازی ناامید کننده ۲۰۱۴ بود. کار ساخت بازی برعهده استودیو Bungie که سازنده سری بازیهای Halo بود قرار گرفت. این بازی آن گونه که انتظار می رفت به گیمرها تجربه شگفت انگیزی ارائه دهد نداد. اگرچه امتیازی باید به استودیو Bungie جهت ساخت عنوان MMO شوتر اول شخص داد اما عناصری که Destiny برای ارائه تجربه فوق العاده نیاز داشت نداشته است. از صفات بد بازی می توان به داستان بی نتیجه، گیم پلی بسیار تکراری، محتواهای اضافی نامناسب اشاره کرد و در نتیجه یک بازی کاملا دور از انتظار بود. اما باوجود اینکه بازی Destiny از نظر گیمرها خیلی مورد توجه نبود اما فروش بسیار بالایش سود بسیاری نصیب شرکت اکتیویژن ناشر آن کرده است. این بازی برای PS3,PS4,XBOX ONE,XBOX 360 منتشر شد و استودیو Bungie نسخه PC آن را متاسفانه توسعه نداده است. شاید در سال ۲۰۱۵ اکتیویژن نسخه PC را عرضه کند اما اگر این نسخه با صفات بد نسخه های کنسولی همراه باشد بهتر است از انتشارش دست بکشد.

Driveclub

driveclub_01-copy

تاریخ انتشار : ۷ اکتبر ۲۰۱۴

متای بازی : ۷۱/۱۰۰

متای داده شده توسط کاربران : ۵٫۵/۱۰

استودیو Evolution Studios با ساخت سری بازیهای مسابقه ای Motorstorm شناخته شده است و امیدوار بودیم این استودیو با ساخت بازی انحصاری PS4 یعنی Driveclub پا فراتر از مسابقات off-road بگذارد و عنوانی عالی ارائه دهد. اما متاسفانه به دلیل انتشار فاجعه وار و عدم وجود ویژگی های خاص در این عنوان با شکستی رو به رو شد. Driveclub از نظر گرافیک بسیار فوق العاده بود اما به دلیل نبود چیزی برای تعامل با بازیکنان این گرافیک آن چنان به چشم نمی آید. Driveclub در ابتدا قرار بود همزمان انتشار PS4 عرضه شود اما تا اکتبر سال ۲۰۱۴ تاخیر پیدا کرد. با اینکه استودیو Evolution Studios زمان بسیاری برای توسعه بازی داشت اما موفق عمل نکرد. زیرا بازی همانطور که گفته شد در زمان انتشار فاجعه وار بود زیرا باتوجه به سبک آنلاینش سرورهای آن در زمان انتشار با مشکلات اتصال همراه بودند این مشکل همچنان گاه به گاهی مشاهده می شود. یکی دیگر از مشکلات Driveclub نسخه PS Plus Edition آن است. این نسخه قرار بود مدتی پس از منتشر شدن نسخه اصلی عرضه شود اما تاکنون که ۳ ماه از انتشار می گذرد خبری نشد. نسخه PS Plus Edition به مشترکین پلی استیشن پلاس این قابلیت را می داد تا بدون هیچ هزینه اضافی به بخشی از بازی دسترسی پیدا کنند. اما به نظر میرسد استودیو Evolution Studios نمی خواهد چنین نسخه ای را نصیب مشترکین پلی استیشن پلاس کند.

Halo: The Master Chief Collection

phpz9hrp1

تاریخ انتشار : ۱۱ نوامبر ۲۰۱۴

متای بازی : ۸۵/۱۰۰

متای داده شده توسط کاربران: ۷٫۳/۱۰

اگر چه بازی The Master Chief Collection با بروزرسانی ها و پچ های متعددش لذت بسیاری می دهد اما هیچ دلیلی نمی تواند انتشار فاجعه وار آن به خصوص در بخش چندنفره را از یاد ببرد. عنوان The Master Chief Collection حداقل برای سه هفته ابتدایی انتشارش دارای مشکلاتی از قبیل کرش کردن، عدم ثبات تیم ها،مشکلاتUi و بیشتر بوده که تجربه ای کاملا ناامیده کننده داشت. به نظر می رسد استودیو ۳۴۳i برای بازسازی The Master Chief Collection چیزی را مد نظر نداشتند. پس از آنکه سال ۲۰۱۴ با عناوین بزرگی رو به رو بود Master Chief Collection نتوانست یک بازی بزرگ باشد و نامناسب بود. امیدواریم استودیو ۳۴۳i با مشاهده مشکلات The Master Chief Collection آن را در ساخت Halo 5: Guardians سرلوحه قرار دهد. The Master Chief Collection نسخه بازسازی شده شماره اول تا چهارم فرنچایز Halo بوده که برای XBOX ONE عرضه شد.

Lords of the Fallen

 lords-of-the-fallen-screen-2

تاریخ انتشار : ۲۸ اکتبر ۲۰۱۴

متای بازی: ۷۳/۱۰۰ نسخه PC

متای داده شده توسط کاربران : ۷٫۰/۱۰

عنوان Lords of the Fallen ای پی جدید استودیو CI Games با سبک نقش آفرینی بوده که بسیار به بازی Dark Souls شباهت داشت. به نظر می رسید سازندگان در ساختش از بازی Dark Souls استودیو From software الگو گرفته اند. Lords of the Fallen در مقابل بازی Dark Souls قابل رقابت نیست و دارای گیم پلی آهسته و خسته کننده است که گیمر را خیلی سرگرم نمی کند. شما در بازی Lords of the Fallen برخلاف Dark Souls در مبارزات مداوم برای رسیدن به موفقیت احساس لذت از سختی بسیار نمی کنید. جستجو و اکتشاف دربازی بسیار خسته کننده است و گیمر را از اکتشاف صرف نظر می کند. در نتیجه استودیو CI Games و استودیو Duck 13 تمام تلاش خود را کردند تا عنوانی مورد توجه ارائه دهند. همچنین لازم به ذکر است تهیه کننده دو نسخه اول عنوان نقش آفرینی the witcherیعنی Tomasz Gop تهیه کنندگی این بازی را برعهده داشته است و انتظار نمی رفت Lords of the Fallen ناامید کننده باشد. Lords of the Fallen تنها برای PC,PS4,XBOX ONE عرضه شد.

NHL 15

article_post_width_NHL_15_player

تاریخ انتشار : ۹ سپتامبر ۲۰۱۴

متای بازی : ۶۰/۱۰۰

متای داده شده توسط کاربران: ۳٫۳ /۱۰

استودیو EA Canada را باید استودیو فعال شرکت EA در زمینه ساخت عناوین ورزشی محسوب کرد. این استودیو بسیار در ساخت عناوینی همچون Fifa خوب عمل کرده و توانست این فرنچایز ورزشی را در مقابل رقیب دیرینه اش PES موفق گرداند. این در حالی است که ساخت نسخه ۱۶ فرنچایز ورزش هاکی رو یخ یعنیNHL15 نیز برعهده همین استودیو توانمند بوده است.  NHL15 نخستین عنوان نسل هشتمی سری بازیهای NHL بود که برای PS4 منتشر شد. اگرچه این بازی از نظر گرافیک بسیار خیره کننده بود اما در گیم پلی بسیار ناامید کننده بود. زیرا گیم پلی خسته کننده داشته و گزینه های سفارشی سازی نیز وجود نداشت. همچنین مودهای اصلی مانند Be A Legend ،Winter Classic و Online Team Play از بین رفته بودند. NHL 15 واقعا می توان مهمترین بازی ورزشی تکمیل نشده EA دانست. این عنوان کاملا یک بازی فاجعه وار ورزشی انتشار یافته توسط EA در نسل هشتم بود که از روی محبوبیت فرنچایز  NHL 15 توانست به فروشی دست یابد  و خودش عنوان ناامید کننده ای بیش نبوده است.

The Crew

 Crew03-1

تاریخ انتشار : ۲ دسامبر  ۲۰۱۴

متای بازی : ۷۵/۱۰۰ نسخه PC

متای داده شده توسط کاربران: ۶٫۶/۱۰

شرکت فرانسوی یوبیسافت در بین تمامی عناوین ریسینگی که قرار بود در سال ۲۰۱۴ منتشر شوند امیدوار بود عنوان ریسینگ آنلاینش The Crew بهترین بازی ریسینگ سال شود و حتی بسیار درباره این بازی همانند عنوان Assassin’s Creed : Unity وعده داده بود. وعده یوبیسافت این بوده که The Crew عنوانی منحصربفرد در تجربه گیم پلی آنلاین و تعاملی خواهد بود. طبق گفته یوبیسافت شما در The Crew می توانید به سراسر ایالات متحده امریکا با آب و هوایی گوناگون سفر کنید و با اتومبیل های متنوع و توانایی سفارشی سازی گسترده خودروها لذت بسیاری از بازی ببرید. اما متاسفانه  همه این ها وعده های توخالی بودند و آن چنان که گفته می شدند ظاهر نشدند. از معایب The Crew می توان به گیم پلی تکراری، خط داستانی بی معنا و ناهماهنگی آنلاینش اشاره کرد. The Crew ساخته استودیو فرانسوی ivory tower برای PC,PS4,XBOX ONE بود که قربانی اشتباهات یوبیسافت شد.

The Elder Scrolls Online

The-Elder-scrolls-Online

تاریخ انتشار : ۴ آپریل ۲۰۱۴

متای بازی : ۷۱/۱۰۰

متای داده شده توسط کاربران : ۵٫۷/۱۰

عنوان نقش آفرینی The Elder Scrolls Online هفت سالی بود که در دست توسعه قرار داشت و در نهایت موفق شد ۴ آپریل با تمام مسائلی که داشت عرضه شود. علاوه بر اشکالات اولیه و محدودیت های این عنوان MMO ، بازی The Elder Scrolls Online چند ایده جالبی در سری بازیهای نقش آفرینی هم داشت که موجب تحسین منتقدان شد و راه جدیدی را برگزید. اگرچه بازی با شکست همراه بود اما این نوآوری در هرصورت قابل توجه است. شما باید برای این بازی هر ماه هزینه اشتراک ۱۴٫۹۹ دلاری بپردازید و همچنان نیز همین روال ادامه دارد و شما با خرید بازی تنها ۶۰ دلار دور می ریزید. شاید بازی The Elder Scrolls Online با داستانی متفاوت برای کنسول های نسل هشتم منتشر خواهد شد اما دیگر شور و هیجان ESO برای بازی کردن برروی کنسول نسل هشتم از بین رفته است. The Elder Scrolls Online توسط استودیو ZeniMax Online Studios برای PC توسعه داده شده و ۴ آپریل منتشر شد. همچنین این بازی قرار است سال جاری برای PS4 وXBOX ONE نیز منتشر شود.

Thief

ONLINE_240214_ss111

تاریخ انتشار : ۲۵ فوریه ۲۰۱۴

متای بازی : ۷۰/۱۰۰

متای داده شده توسط کاربران : ۵٫۸/۱۰

استودیو موفق Eidos Montreal در کارنامه خود عناوینی خوبی همچون Deus Ex: Human Revolution دارد و هر عنوانی که در این استودیو ساخته می شود انتظار می رود به خوبی Deus Ex: Human Revolution باشد. اولین نسخه فرنچایز Thief بازی Thief: The Dark Project نام داشت که در ۱۹۹۸ برای PC منتشر شد و ساخته استودیو Looking Glass Studios بود. عنوانی که به خوبی توسعه داده شد و توانست متای ۸۹ را دریافت کنند. سپس پس از آن نیز عناوین دیگری از این فرنچایز منتشر شدند اکثرشان متای بالای ۸۰ را کسب کردند. اما جدیدترین نسخه آن Thief 2014 ساخته Eidos Montreal نتوانست همچون نسخه های پیشین بخصوص نسخه اول موفق باشد. متاسفانه Thief 2014 یک بازی خسته کننده که دارای شخصیت های جذاب اما داستانی غیرجذاب بود و با مسائل فنی متعددی دسته و پنجه نرم می کرد. در مقایسه با عناوین موفق این سبک همچون Dishonored  بازی Thief 2014 احساس خوبی را به گیمر نمی داد و از عناصر و شخصیت جالبی بهره نمی برد. Thief 2014 در ۲۵ فوریه برای PC,PS4,XBOX ONE,XBOX 360,PS3 عرضه شد.

Titanfall

titanfall3

تاریخ انتشار : ۱۱ مارس ۲۰۱۴

متای بازی : ۸۶/۱۰۰ نسخه XBOX ONE

متای داده شده توسط کاربران :۶٫۲/۱۰

عنوان چندنفره Titanfall یکی از عناوین موردانتظار سال ۲۰۱۴ برای اکثر گیمرها به شمار می رفت،به خصوص اینکه سازنده آن شماری از سازندگان سری بازیهای Call of duty بودند. Titanfall در اوایل انتشارش بسیار با موفقیت رو به رو شد و فروش بسیار خوبی را نصیب EA کرد. این بازی را نمی توان جز بازیهای شکست خورده یا بد محسوب کرد و از ایراد آن داستان پردازی ضعیف ، کمبود برخی امکانات در بازی اشاره کرد. Titanfall موجب شد مرز بین بخش تک نفره و چندنفره بشکند و درنتیجه باید گفت Respawn Entertainment یک شوتر جدید را به گیمرها ارائه داد که تاکنون تست نشده بود. با توجه به همه خوبی ها ولی انتظارات خیلی بیشتری از Titanfall می رفت اما چون نخستین عنوان Respawn Entertainment به شمار می رود می توان از بدیهایش گذشت و آن را عنوان خیلی خوب تلقی کرد. دلیل قرار گرفتن این بازی در لیست بازیهای نا امیدکننده نیز انتظارات بالای طرفداران از Titanfall بود. Titanfall در مارس و آپریل ۲۰۱۴ برای PC,XBOX ONE,XBOX 360 منتشر شد.

Watch Dogs

watch_dogs_ps4_3

تاریخ انتشار : ۲۷ می ۲۰۱۴

متای بازی : ۸۰/۱۰۰ نسخه PS4

متای داده شده توسط کاربران : ۶٫۲ /۱۰

زمانی که شرکت یوبیسافت در E3 2012 به رونمایی از آی پی جدید خود Watch Dogs پرداخت همگان یوبیسافت را تحسین کردند زیرا ایده نوینی در عرصه عناوین جهان آزاد خلق کرده بود. یوبیسافت به تبلیغات گسترده ای از Watch Dogs پرداخت و در اصل این شرکت خود موجب شد انتظارات طرفداران بسیار بالا برود. حتی این عمل باعث شد برخی طرفداران Watch Dogs را بهتر از GTA V تلقی کنند زیرا چون با چنین ایده ای تاکنون در بازیهای جهان آزاد مواجه نشده بودند و آن را بهترین می دانستند. در نهایت با انتشار Watch Dogs چه آنهایی که از ابتدا مخالف بازی بودند و چه آنهایی که بهترین می دانستند نظر منفی به بازی پیدا کردند. زیرا یوبیسافت داستان خوب، گیم پلی خوب و گرافیک خوبی همراه با ایده نوین ارائه داد اما متاسفانه در ترکیب این عناصر با یکدیگر اشتباهاتی کرده و موجب ناامید کننده شدن Watch Dogs شد. اگر یوبیسافت قصد دارد که به ساخت دنباله Watch Dogs بپردازد قطعا باید اشتباهش که ترکیب نادرست عناصر مذکور بود را جبران کند. Watch Dogs در ۲۷ می برای PC,PS4,XBOX One,XBOX 360,PS3 منتشر شد.

نظر شما چیست ؟ آیا با لیست بازیهای ناامید کننده سال ۲۰۱۴ موافق بودید؟

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. آره.
    اما تقصیر کار خود ما پلیر ها هستیم که بادیدن یه تبلیغ سریع قوه ی تخیلمون رو میاریم رو به چیزی فراتر از بازی های امروزی فکر میکنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *