Pocket برنامه ای متفاوت برای نشان گذاری (بوک مارک) صفحات وب

Pocket برنامه ای متفاوت برای نشان گذاری (بوک مارک) صفحات وب
  • 1393/10/15
  • محمد رضایی یزدی
  • 1

تا حالا شده که تب های زیادی داشته باشید و در میان آنها چند مقاله یا فایل ویدیویی باشد که بخواهید بعدا حتما نگاهی به آنها بیاندازید؟ شاید نشان گذاری (بوک مارک) این تب ها در خود مرورگر فکر بدی نباشد. اما فرض کنید سایت هایی که زیاد به آنها سر میزنید یا برایتان مهم هستند را قبلا بوک مارک کرده باشید، خوب حالا بخش بوک مارک مرورگرتان میشود محلی برای سایت های مهم شما و صفحات وبی که فقط میخواهید بعدا سری به آنها بزنید. اگر تعداد این صفحات و سایت ها زیاد باشد احتمال سر در گم شدن شما هم وجود خواهد داشت. اما نگران نباشید برنامه Pocket که برنامه ای برای بوک مارک موقتی و همچنین مدیریت آنهاست این مشکل را برای شما حل کرده است.

promo_badge.png

همانطور که در فوق گفته شد برنامه Pocket که سابقا با نام Read It Later منتشر شده بود برنامه ای برای بوک مارک موقتی صفحات وب است. این برنامه که به گفته برخی منتقدان یکی از بهترین برنامه ها در زمینه بوک مارک است علاوه بر اندروید برای آی او اس نیز منتشر شده و افزونه (اد آن) آن برای مرورگرهای فایرفاکس، کروم، دلفین و حتی مرورگر پیش فرض اندروید نیز موجود میباشد. یکی از ویژگی های بارز این برنامه آن است که علاوه بر بوک مارک کردن یک صفحه وب امکان ذخیره سازی آن با کلیه محتویاتش را نیز داراست به طوری که بعدا شما بتوانید بدون نیاز به اتصال به اینترنت از آن صفحه بازدید کنید، قابلیتی که حتی در بخش بوک مارک معروفترین مرورگرهای اینترنتی نیز وجود ندارد.

screenshot_2_q90

برنامه به صورت پیش فرض فایل های ویدیویی موجود در صفحات وب را به دلیل حجم بالایشان ذخیره نمیکند ولی میتوان تنظیمات آن را طوری تغییر داد که حتی اینگونه فایل ها نیز ذخیره شوند. در واقع شما میتوانید یا با مراجعه به صفحه تنظیمات برنامه به برنامه بگویید که تمام محتویات یک صفحه وب را ذخیره کند یا فقط نوشته ها و تصاویر آن را و یا اینکه تصمیم گیری در این مورد را کلا به خود برنامه واگذار کنید تا با توجه به محتویات صفحات وب خودش تشخیص دهد که چه چیزی را ذخیره کند و چه چیزی را نکند. یکی دیگر از نکات قابل توجه در مورد این برنامه آن است که با داشتن یک حساب کاربری شما را قادر خواهد ساخت که از هر گوشی یا تبلت دیگری به بوک مارک های خود دسترسی داشته باشید و آنها را با یکدیگر مطابق سازی (سینکرونایز) نمایید.

screenshot_5_q90

یکی از نقاط ضعف نسخه های پیشین Pocket آن بود که تمام صفحاتی که بوک مارک میکردید پشت سر هم و بدون هیچ ترتیب خاصی ذخیره میشدند و این پیدا کردن صفحات زمانی که تعداد آنها زیاد میشد را مشکل میکرد. البته قابلیت جستجو در بوک مارک ها این مشکل را تا حدودی برطرف میکرد ولی هنوز جای خالی دسته بندی هایی که بتوانند بوک مارک ها را با معیارهای خاص از یکدیگر جدا کنند احساس میشد. خوشبختانه این مشکل در جدیدترین نسخه برنامه رفع شده است و شما میتوانید صفحات وب را در دسته بندی های مختلفی قرار دهید تا بعدا راحتتر به آنها دسترسی داشته باشید. برخی از دسته بندی های پیش فرض برنامه عبارتند از “مطالب برجسته”، “مطالب کوتاه” و “مطالب بلند”، البته شما امکان ساخت دسته بندی های خودتان را با برچسب (تگ) گذاری بوک مارک ها خواهید داشت. بدین ترتیب حتی میتوانید بوک مارک هایتان را به صورت موضوعی یا با توجه به هر معیار دیگری دسته بندی کنید. همچنین امکان قرار دادن بوک مارک ها در دسته بندی “بوک مارک های محبوب” و آرشیو کردن آنها برای مراجعات بعدی نیز وجود دارد.

screenshot_6_q90

وقتی صحبت به بوک مارک ها و مدیریت آنها میرسد بدون شک Pocket نام خود را به عنوان یکی از بهترین ها و شاید بهترین برنامه در این زمینه مطرح کند. نسخه های اخیر برنامه شاهد تغییراتی همچون بهبود موتور جستجو و امکان انتقال برنامه به کارت حافظه نیز بوده اند. بنابراین اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که دوست دارید به مطالب بکری که در وب می یابید بعدا مراجعه نموده و سر فرصت آنها را بخوانید، Pocket بهترین برنامه ای است که میتوانیم به شما پیشنهاد کنیم.

بهترین برنامه‌های سلامتی و تناسب‌اندام در سال گذشته

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. الان هم صفحه رو با pocket ذخیره کردم،حدود 2 هزار به بالا هم صفحه اینترنتی در pocket من هست امکان ستاره دار کردن و گذاشتن تیک خوانده شده هم وجود دارد قسمت همگام سازیش عالیه که بین فایرفاکس و برنامه اندروید انجام میدم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *