جعبه کمک‌های اولیه درون گوشی شما

جعبه کمک‌های اولیه درون گوشی شما
  • 1393/10/16
  • مریم موید
  • 0

شرایطی را در نظر بگیرید که خدای‌ناکرده، اتفاقی برای شما و یا یکی از اطرافیانتان رخ‌داده است و نیاز به مراقب‌های پزشکی دارید. در اطراف شما کسی اطلاعی در این زمینه ندارد و آمبولانس هم مانند همیشه در ترافیک شهر گیر افتاده است. چه می‌توان کرد؟

First Aid & Symptoms برنامه‌ای است که کار خود را در قالب یک موتور جستجو برای مواقع اورژانسی آغاز نمود و حالا توسعه پیداکرده و می‌تواند ناجی شما در مواقع بحرانی باشد.
این برنامه در مواقع بحران با جزئیاتی که در رابطه با موارد مختلف ارائه می‌دهد، کمک می‌کند تا اقدامات اولیه را پیش از رسیدن کمک انجام دهیم. همچنین اطلاعات ضروری مربوط به هر فرد را در خود ذخیره می‌کند تا بتوانیم در مواقع نیاز به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

اطلس انسانی این برنامه، به همراه ویدئوهای دقیق آن، به‌خوبی افراد را در مواقع خطر راهنمایی می‌کند.
برای کار با این برنامه رایگان، آن را دانلود و نصب‌کرده و پس از پذیرش موارد ذکرشده در بخش term and conditions اطلاعات پزشکی موردنظر را دانلود کنید. اهمیت این کار در این است که اگر این موارد را دانلود نکنید، برای دسترسی به آن‌ها نیاز به اینترنت خواهید داشت. واقعاً چیزی بدتر از این نیست که جان انسانی به دست اینترنت و سرعت دانلود بیفتد! دست پیش را گرفته و این موارد را در دستگاه خود ذخیره‌سازید. ویژگی Sync که در منو اصلی قرار داده‌شده است، برای به‌روز کردن اطلاعات شما است. توصیه می‌کنیم که هر دو ماه یک‌بار اطلاعات خود را به‌روز کنید.

جعبه کمک‌های اولیه درون گوشی شما

پس از انجام این موارد، برنامه لیستی از بیماری‌ها و اتفاقات رایج را به شما ارائه می‌کند. این موارد طیف وسیعی از شرایط بحرانی را در برمی‌گیرند، از حملات آسم و شکستگی‌ها گرفته تا سکته و دیابت. با استفاده از قسمت جستجو برنامه می‌توانید تقریباً به‌تمامی بیماری‌ها، آسیب‌ها و یا خطرات رایج دست پیدا کنید.

جعبه کمک‌های اولیه درون گوشی شما

با قابلیت جستجو برنامه می‌توانید به‌راحتی و بر اساس علائمی که می‌بینید، کلماتی کلیدی را جستجو کرده تا برنامه فهرستی از علل و راهکارها را به شما ارائه دهد.

جعبه کمک‌های اولیه درون گوشی شما

به‌این‌ترتیب اگر در یک روز گرم تابستان کسی در خیابان از حال رفت، با جستجو علائم، ممکن است به این نتیجه برسید که بدن او دچار کم‌آبی شده. برای رفع این مشکل، برنامه هم توضیحاتی در مورد کم‌آبی می‌دهد و هم در قالب ویدئویی کوتاه به شما نشان می‌دهد که چه باید بکنید.

جعبه کمک‌های اولیه درون گوشی شما

شیوه‌ای ساده‌تر نیز برای یافتن راهکار وجود دارد و آن استفاده از آیکون مشکی‌رنگ “اطلس بدن انسان” در منو اصلی است. با باز کردن این اطلس؛ نمایی از بدن آدم نشان داده می‌شود و شما می‌توانید هر قسمتی که دچار مشکل شده است را انتخاب کرده و بگویید چه مشکلی برای آن پیش‌آمده تا برنامه موارد احتمالی را برای شما فهرست کند.

جعبه کمک‌های اولیه درون گوشی شما

البته همیشه بهتر است که کار را به دقیقه نود موکول نکرده و سعی کنیم برای مواقع بحرانی آماده‌باشیم. داشتن کمی اطلاعات پزشکی و کمک‌های اولیه برای هر فردی لازم است. به همین منظور برنامه، بخشی را با عنوان “آیا میدانید؟” برای کاربران گردآورده است که در ضمن آن اطلاعات پزشکی و کمک‌ها اولیه به‌صورت مختصر و مفید آموزش داده می‌شود.

272.7

همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، برنامه بخشی دارد که می‌توانید در آن تمامی اطلاعات ضروری خود را برای مواقع بحران ذخیره‌سازید. مواردی مانند اسم، شماره تماس، لیست مخاطبان، بیماری‌ها، موارد احتمالی بیماری بنا بر سوابق خانوادگی و بسیاری موارد دیگر.

جعبه کمک‌های اولیه درون گوشی شما

به‌علاوه بخشی هم به شماره تماس سرویس‌های امدادی اختصاص داده‌شده است، که خودتان هم می‌توانید مواردی را به آن بیفزایید.

جعبه کمک‌های اولیه درون گوشی شما

ویژگی دیگر این برنامه که احتمالاً بیشتر به کار افراد متخصص بیاید، قابلیت کسب اطلاعات در مورد جواب آزمایش است. البته اگر یک ایرانی باشید، بی‌شک بدتان نمی‌آید خود، پیش از دکتر سر از آزمایش خون و یا نتیجه نمونه ادراری‌تان درآورید!

جعبه کمک‌های اولیه درون گوشی شما

بسیاری از ما جعبه کمک‌های اولیه را در گوشه‌ای از خانه و یا پشت ماشین خود داریم. اما این جعبه به چه‌کار می‌آید وقتی ندانیم باید چه کنیم؟ امیدواریم هیچ زمان در شرایطی این‌چنین قرار نگیرید، اما بد نیست انسان به فکر روز مبادای خود نیز بوده و ابزارهای لازم را به همراه داشته باشد.

امتیازات:

– سرعت (4 از 5) – برنامه سرعت خوبی دارد و خوشبختانه می‌توان به‌راحتی اطلاعات ارائه‌شده آن را دانلود کرد.
– ویژگی‌ها (4.5 از 5) – علائم، نشانه‌ها، راهکارها، ویدئوها، اطلس بدن، تماس‌های امدادی، ذخیره اطلاعات ضروری شخصی، بخش آموزشی، همه و همه این برنامه را به ابزاری کارآمد و همه‌چیزتمام تبدیل کرده است.
– پس‌زمینه (3.5 از 5) – اگرچه ظاهر برنامه خوب است، اما کمی جا کار داشته و می‌توانست به‌روزتر باشد.
– درمجموع (4 از 5) – هدف این برنامه نجات جان افراد است و واقعاً چه هدفی از این بهتر؟ تنها ایرادی که می‌توان به برنامه وارد کرد این است که در برخی موارد اطلاعاتی که ارائه می‌کند می‌تواند افراد را کمی سردرگم سازد.

مزایا:

– سریع و ساده
– قابلیت دانلود اطلاعات و دسترسی آفلاین به این موارد؛ شما را از دسترسی به اینترنت بی‌نیاز می‌کند.
– ویدئوها طریقه صحیح و اشتباه برخورد با مصدوم را نشان می‌دهند.
– قابلیت جستجو دسترسی سریع به اطلاعات را ممکن می‌سازد.

معایب:

– فهم برخی از توضیحات آن‌قدرها ساده نیست.
– بهتر می‌بود اگر در موارد دارای حساسیت بالا و محدودیت زمان؛ مانند حملات آسم، موارد ضروری به طریقی شاخص می‌شد تا نیازی به ‌صرف وقت برای کسب اطلاعات نباشد.

جعبه کمک‌های اولیه درون گوشی شما

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *