اینتل از Compute Stick جدیدی به اندازه یک USB درایو در CES 2015 رونمایی کرد

اینتل از Compute Stick جدیدی به اندازه یک USB درایو در CES 2015 رونمایی کرد
  • 1393/10/17
  • نادر عظیمی
  • 0

شرکت اینتل بی سرو صدا در نمایشگاه CES 2015 از کامپیوتر جدیدش به نام Compute Stick که به انداز یک USB درایو است رونمایی کرد. این دستگاه کوچک قادر است با سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ خود در تلویزیون ها از طریق HDMI به اجرای برنامه های کامپیوتری بپردازد.

این کامپیوتر دارای پردازنده ۴هسته ای،۲ گیگابایت رم،۳۲ گیگابایت حافظه داخلی می باشد. همچنین این رایانه از پورتهای HDMI،MicroUSB و MicroSD نیز بهره می برد. نماینده اینتل درباره این رایانه گفته است:

” این کامپیوتراز طریق HDMI می تواند قدرتش را ترسیم کند.”

علاوه بر آن از WI-FI و بولتوث ۴٫۰ نیز پشتیبانی می کند. پیش از این یک شرکتی به نام FXI technologies در سال ۲۰۱۱ از چنین دستگاهی اما با سیستم عامل اندروید ۲٫۳ به نام Cotton Candy رونمایی کرد. Cotton Candy دارای پردازنده ۲ هسته ای Samsung Exynos ARM با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتزی ،۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، پورت HDMIو پورت MicroSD بود. همچنین از بلوتوث و WI-FI نیز پشتیبانی می کرد.

خوب قطعا Compute Stick اینتل نسبت به Cotton Candy سریعتر می باشد. دستگاه Compute Stick در دو مدل با قیمت های مختلف منتشر می شود. یکی از مدلها دارای سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ با قیمت ۱۴۹ دلار بوده و دیگری دارای سیستم عامل لینوکس ، ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی است که ۸۹ دلار خواهد بود. هر دوی این مدل ها از ماه مارس امسال عرضه می شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *