تصاویر لو رفته از MacBook Air ۱۲ اینچی

تصاویر لو رفته از MacBook Air ۱۲ اینچی
  • 1393/10/17
  • مهدي ده نبي
  • 0

پیش تر شایعاتی در مورد تغییرات در سری مکبوک ایر های اپل مطرح شده بود. جزئیات جدید لو رفته از مکبوک ایر ۱۲ اینچی اپل نشان می دهد که این محصول چگونه خواهد بود.

مکبوک ایر ۱۲ اینچی از مدل ۱۳ اینچی حاضر کوچکتر و البته از مدل ۱۱ اینچی آن کمی پهن تر خواهد بود. این مدل حدودا ۱/۴ اینچ پهن تر و همچنین ۱/۴ اینچ بلندتر از مدل ۱۱ اینچ خواهد بود. به منظور قرارگیری صحیح صفحه نمایش و جلوگیری از بزرگ شدن زیاد این محصول٬ سایز کناره های صفحه نمایشگر آن کمتر شده و تقریبا صفحه نمایش به لبه بدنه دستگاه چسبیده است.

213658-1280

بر اساس یک منبع آگاه در کمپانی اپل٬ گزارش شده است که این محصول از صفحه کیبورد گرفته تا ترک پد و اسپیکرها٬ به صورت کامل باز طراحی شده است. کیبورد تقریبا تا لبه های بدنه دستگاه ادامه دارد. دکمه های آن باز طراحی شده و کمی به یکدیگر نزدیکتر شده اند و از طرفی دیگر سایز دکمه ها نیز تغییر کرده و پهن تر شده اند. همچنین طول ترکپد به همان اندازه ای هست که در مدل ۱۱ اینچ مورد استفاده قرار گرفته٬ اما ارتفاع آن کمی بیشتر شده و از بالا به دکمه های کیبورد و از پایین به لبه های بدنه نزدیکتر شده است.

213650-1280

ترکپد دستگاه ماننده مدل های گذشته٬ دیگر قابل کلیک نیست. این تغییر به خاطر باریک تر شدن بدنه این دستگاه اتفاق افتاده است. در قسمت بالای کیبورد نیز ۴ اسپیکر در نظر گرفته شده که همچنین عمل تهویه این دستگاه نیز توسط این سوراخ ها انجام می پذیرد.

213653-1280

بدنه این دستگاه به قدری نازک طراحی شده است که کارمندان اپل آن را مکبوک مخفی نامیده اند. اما متآسفانه ضخامت کمتر برابر با پورت های کمتر خواهد بود. در قسمت چپ بدنه تنها یک جک هدفون و دو عدد میکروفون دیده می شود و همچنین در قسمت راست نیز تنهای یک پورت USB از نوع C به چشم می خورد. اپل حتی پورت Thunderbolt را هم از این دستگاه دریغ کرده است. البته USB نوع C می تواند برای اتصال به سیستم برق و سایر دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرد و این امر باعث می شود تا حدودی نیاز به کابل MagSafe حس نشود.

213655-1280

هنوز مشخص نیست اپل چه زمانی را برای رونمایی از این دستگاه در نظر گرفته است٬ اما پیش بینی ها نشان می دهد که باید در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ منتظر آن باشیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *