گیاهان خود را با بلوتوث آب دهید

گیاهان خود را با بلوتوث آب دهید
  • 1393/10/18
  • نادر عظیمی
  • 0

حسگرهای جدید «Parrot»، گیاهان خانگی شمارا آبیاری می‌کنند

کمپانی Parrot که درزمینهٔ ی توسعه‌ی ابزارهای هوشمند برای باغبانی خانگی فعالیت می‌کند، از محصولات جدید خود، در CES 2015 رونمایی کرده است؛ دو ابزار جذاب این کمپانی، H2O و Pot نام دارند.

پس از حس‌گر گیاهی که Parrot سال گذشته معرفی کرد، این کمپانی در حال حاضر تصمیم گرفته است تا محصول خود را با دو ابزار هوشمند بلوتوثی H2O و Pot، وارد مرحله‌ی جدیدی کند.

2

H2O، دستگاه کوچکی است که درواقع نسخه‌ی جدیدی از Flower Power محسوب می‌شود؛ اما با در نظر گرفتن قابلیت‌های بیشتری چون: سنجش رطوبت خاک و کیفیت آن، سنجش دما، اندازه‌گیری نور و روش‌های جدید آبیاری.

3

روش‌های جدید آبیاری، به کمک یک بطری دولیتری آب که می‌تواند تا سه هفته، به‌طور خودکار به گیاهان آب دهد، محقق شده است. این ابزار بر اساس پایگاه داده‌ای که شامل ۸۰۰۰ گیاه مختلف می‌شود، مقدار آب مناسب برای گیاهان را تشخیص می‌دهد؛ این در صورتی است که اگر گیاه به آب یا کود بیشتری نیاز داشته باشد، نرم‌افزار مخصوص آن این موضوع را اعلام می‌کند.

«Parrot Pot» ابزار دیگری را که هیجان‌انگیزتر است به مخاطبین خود معرفی می‌کند!

این ابزار درواقع همان H2O پیشرفته است که به شکل یک گلدان سرامیکی ۲ لیتری درآمده است و مخزنی ۲ لیتری داخل آن تعبیه‌شده است؛ بنابراین مثل H2O به یک بطری مجزا نیاز ندارد.

5

این دستگاه چهار خروجی دارد و درصورتی‌که در مخزن آن، آب کمی باقی‌مانده باشد، می‌توان آن را در حالتی قرار داد که دو منفذ خروجی که در پایین این دستگاه قرار دارد، باز شود و آب باقی‌مانده خارج گردد.

در حال حاضر قیمت این دو گجت جدید مشخص نیست، اما انتظار می‌رود «پات» باقیمتی حدود Flower Power، یعنی ۶۰ دلار عرضه شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *