برنامه های مدیریت رایانه های Remote ( از دور )

برنامه های مدیریت رایانه های Remote ( از دور )
  • 1393/10/18
  • سید عبدالوهاب‎ تقوی
  • 1

فرض کنید شما در خانه یا خوابگاه دانشگاه نشسته اید و برنامه ای روی رایانه دارید که در حال اجرا است و زمان اجرای آن چند روز است و شما می خواهید اجرای این برنامه را مدیریت کنید . برای این کار یا باید به طور دائم به دانشگاه بروید و برگردید یا آن که از راه دور بر روند اجرا نظارت داشته باشید . برای نظارت بر یک رایانه از راه دور چندین برنامه وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید و همگی تحت عنوان کلی Remote Desktop شناخته می شوند و به وسیله آنها از طریق شبکه اینترنت یا اینترانت بر رایانه های دیگر نظارت می شود که در اینجا به طور نسبی با برخی از آنها آشنا می شویم .

1- EMCO Remote Deployment Enterprise : با این نرم افزار شما می توانید شبکه ای از رایانه ها را نظارت کنید به گونه ای که کاربر متوجه باشد که چنین برنامه ای بر روی رایانه نصب است . با این نرم افزار شما می توانید بر روی رایانه های دیگر برنامه نصب یا حذف کنید .همچنین با این نرم افزار می توان با کاربران چت کرد.

13RemoteE_R_D_E

2- Incendo Technology Vectir :این نرم افزار را می توان بر گوشی تلفن همراه نیز نصب نمود . می توانید از طریق این نرم افزار صفحه دسکتاپ رایانه ها را نیز مشاهده کنید . همچنین می توانید به کمک بلوتوث یا WiFi واز طریق گوشی رایانه نزدیک به خود را کنترل کرده و به آن فرمان بدهید که اکنون چه آهنگی را پخش کند یا چه تصویری را در هنگام ارائه پاورپوینت نشان دهد .

14I_T_V

3- IntelliAdmin Remote Control : نرم افزاری است که می توان به وسیله آن رایانه های درون یک شبکه را به عنوان مثال در یک کافی نت کنترل نمود . به کمک این نرم افزار شما قادر خواهید بود در کمترین مدت زمان بر اساس نام رایانه ، نام کاربری و یا اطلاعاتی دیگر یک رایانه درون شبکه را پیدا کنید و با در اختیار داشتن user name و password تغییرات را روی رایانه مورد نظر اعمال کنید .

15I_A_R_C

4- RealVNC Enterprise نرم افزاری است جهت نظارت بر رایانه های دیگر در یک شبکه داخلی یا شبکه جهانی اینترنت . بر روی ویندوز نیز سیستم Remote Desktop قرار دارد ولی سیستم ویندوز دسک تاپی مجازی برای شما می سازد در حالی که به کمک این نرم افزار مثل این است که شما پشت رایانه ای دیگر نشسته اید و آن را مدیریت می کنید . در حالی که با نرم افزار مربوط به ویندوز شما با برخی محدودیت ها در اجرا ونصب نرم افزارها مواجه هستید ولی با این نرم افزار با این محدودیت ها مواجه نخواهید شد . همچنین شما می توانید با تمام سیستم عامل ها اعم از لینوکس و مک به این کار بپردازید یا با ویندوزهای 32 و یا 64 بایتی سر و کار داشته باشید. می توانید فایل ها را نیز بین دو رایانه منتقل کنید و یا چت کنید و … .

16R_V_E_E

5- Remote Computer Manager این نرم افزار امکان خاموش کردن ، راه اندازی مجدد ، اجرای برنامه ها مدیریت رجیستری ، کپی فایل و … را به شما میدهد . با این نرم افزار شما می توانید بر رایانه remote برخی فرآیندها را محدود کنید ، Task Manager را مدیریت کنید یا log off/on ، hibernate/sleep کنید ؛ همچنین امکان مدیرت مرورگرها و فرستادن پیام از راه دور را نیز دارید .

17R_C_M

6- TeamViewer اگر چه نرم افزار REmote Desktop ویندوز نرم افزاری است که در دسترس تمام کاربران این نوع سیستم عامل قرار دارد یا سایر نرم افزارهای مذکور نیز به خوبی از عهده ارتباطات مبتنی بر شبکه برمی آیند اما برای برخی از این نرم افزارها شما باید حتما IP اختصاصی داشته باشید و هزینه آن را بپردازید اما نرم افزار TeamViewer به جای IP از کدهای عددی استفاده می کند که به منزله ID هر رایانه است و این چنین از هزینه شما نیز می کاهد . سرعت کار با این نرم افزار بالاست و پسوردهای استفاده شده در این برنامه به طور تصادفی انتخاب می شوند تا امنیت بالا باشد . با تمام FireWall ها نیز سازگار است و حجم آن پایین است و محیطی ساده دارد .

18T_VW

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *