۱۵ گجتی که انتظار می رود در سال ۲۰۱۵ معرفی شوند

۱۵ گجتی که انتظار می رود در سال ۲۰۱۵ معرفی شوند
  • 1393/10/19
  • مهدي ده نبي
  • 0

اسمارت فون های معرفی شده در سال ۲۰۱۴ ٬ کم کم در حال آماده شده برای دوران بازنشستگی هستند. با پایان یافتن سال ۲۰۱۴ ٬ دیگر توجه مردم به موارد مذکور از بین رفته و علاقمندان به دنیای تکنولوژی٬ بیشتر دنبال موارد که امسال معرفی خواهند شد هستند. پس با ما همراه باشید تا گجت هایی که انتظار داریم در سال ۲۰۱۵ معرفی شوند را مرور نماییم. از جمله انتظاراتی که ما از گجت های امسال داریم٬ مواردی مانند ظاهر مناسب تر٬ سرعت بیشتر٬ کیفیت تصاویر و طول عمر باطری بیشتر خواهد بود.

در سال ۲۰۱۴ ٬ شاهد بهبود عملکرد باطری در بسیاری از اسمارت فون ها بودیم. به طوری که در بعضی از دیوایس ها٬ با وجود استفاده سنگین از دستگاه طول عمر باطری به دو روز می رسد. همچنین با اضافه شدن قابلیت Power Saving Mode به اکثر دستگاه ها٬ شاهد عملکرد بهتر باطری نسبت به قبل هستیم. انتظار داریم این روند در سال ۲۰۱۵ نیز ادامه داشته و مصرف باطری دستگاه ها کمتر و کمتر نیز بشود.

اگرچه٬ این تنها یکی از انتظارات ما در مورد بهبود یافتن عملکر گجت ها در سال ۲۰۱۵ است. با ما همراه باشید تا شمارش معکوس خود در مورد گجت هایی که در سال ۲۰۱۵ انتظار می رود رونمایی شوند را شروع کنیم.

۱۵ – OnePlus Two

زمان رونمایی طبق انتظار : آوریل ۲۰۱۵

تلفن همراه هوشمند OnePlus One در اوایل سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و به دنیا نشان داد که متخصصان چینی٬ چگونه کاری که توسط سایر افراد غیر ممکن به نظر می رسد را ممکن کردند. آن هم قرار دادن قطعات با کیفیت بالا در یک اسمارت فون و عرضه آن با قیمتی متعادل در بازار بود. با این وجود و با تکیه بر مشخصات خیلی خوب این دستگاه٬ به زودی تبدیل به یک اسمارت فون محبوب در بین علاقمندان به تکنولوژی شد. برای OnePlus Two٬ امید داریم که کمپانی سازنده برخی از اشتباهات گذشته را کنار گذاشته و آن را با صفحه نمایشی نسبتا بزرگتر ( به عنوان مثال ۵.۲ اینچ ) به دنیا معرفی کند.

۱۴ – Moto X ( ویرایش ۲۰۱۵ )

زمان رونمایی طبق انتظار : سپتامبر ۲۰۱۵

Moto X ٬ یک شروع نسبتا خوب برای موتورولا در همکاری با گوگل بود که از سال ۲۰۱۳ شروع شد. برای این اسمارت فون٬ شما می توانستید رنگ و حتی متریال بدنه دستگاه را به دلخواه خود سفارش دهید. در سال ۲۰۱۴ دو اتفاق افتاد! Moto X ورژن ۲۰۱۴ عرضه شد و گوگل به اشتباهات خود در مورد مشخصات سخت افزاری آن پی برد٬ دوم هم خرید Motorola توسط شرکت Lenovo بود.

ما همچنان مشتاق هستیم ببینیم Moto X ویرایش ۲۰۱۵ چگونه خواهد بود٬ چرا که کمپانی Lenovo اعلام کرده امسال نیز در برخی کشورها٬ برند موتورولا را عرضه خواهد کرد.

۱۳ – Lumia 2020 PureView

زمان رونمایی طبق انتظار : بهار ۲۰۱۵

در دنیای تکنولوژی٬ همچنان در حال مشاهده موفقیت Lumia 1020 نوکیا هستیم. همانطور که می دانید٬ برند Microsoft Lumia باعث دردسر زیادی برای شرکت نوکیا شد٬ اما تکنولوژی PureView باعث شد روح تازه ای در محصولات جدید آن دمیده شود.

در سال ۲۰۱۴ ٬ مایکروسافت تمام فکر و ذهن خود را روی عرضه یک آپدیت عظیم برای ویندوز فون ۸.۱ گذاشت. نتیجه این تحقیقات٬ در سال ۲۰۱۵ با نام Lumia 2020 ( و یا هر اسم دیگری که احتمال دارد باشد ) به دنیای تکنولوژی وارد خواهد شد.

۱۲ – Amazon Kindle Fire ویرایش ۲۰۱۵

زمان رونمایی طبق انتظار : اواخر سپتامبر ۲۰۱۵

خط تولید تبلت های Amazon Kinde Fire به سرعت در حال پیشرفت است تا در رقابت با سامسونگ به عنوان معروف ترین تبلت اندرویدی کم نیاورد. اما از آنجایی که آینده تبلت ها در سال ۲۰۱۵ بسیار پیچیده و نامعلوم است٬ مشخص نیست تبلت Kindle Fire چگونه باشد.

از آنجایی که صفحه نمایش تبلت ها در حال بزرگ شدن و نزدیک شدن به سایز لپتاپ ها می باشند٬ بعید نیست که نسل بعدی تبلت های Kindle Fire دارای صفحه نمایش ۱۲ اینچ و یا کمی بیشتر باشد. همچنین می توانیم انتظار یک قیمت فوق العاده٬ سخت افزار نسبتا خوب و Android Lollipop برای این تبلت را داشته باشیم.

۱۱ – Motorola Moto G ویرایش ۲۰۱۵

زمان رونمایی طبق انتظار : بهار ۲۰۱۵

Motorola Moto G انقلاب نسبتا خوبی را در سال ۲۰۱۳ شروع کرد. در سال ۲۰۱۴ نیز Moto G به روند موفقیت خود در مورد عرضه دیوایس هایی با قیمت مناسب ادامه داد.

اگرچه زمانه عوض شده و Snapdragon 400 که در Moto G های سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ قرار داشت٬ دیگر به دوران بازنشستگی رسیده و دیگر جوابگوی نیازها نیست. به همین دلیل است که ما انتظار داریم Lenovo/Motorola از Snapdragon 410 با پشتیبانی از سیستم ۶۴ بیتی و گرافیک و طول عمر باطری و دوربین پیشرفته تر در سال ۲۰۱۵ رونمایی کند.

۱۰ – Microsoft Surface Pro 4

زمان رونمایی طبق انتظار : می ۲۰۱۵

بعد از اینکه مایکروسافت Surface Pro 3 ( اولین تبلت/لپتاپ ) خود را در نهایت عرضه کرد و با استقبال زیاد علاقمندان روبرو شد٬ همه ما انتظار داریم که Surface Pro 4 با کیفیتی بهتر نسبت به آن رونمایی شود.

مایکروسافت مراحل و روند محل تا شدن ( قسمت لولا ) دستگاه های خود را به خوبی بهبود می دهد و همچنین کیبوردهای جانبی که برای آن عرضه می شوند خیلی راضی کننده به نظر می رسد اما انتظار بزرگی که ما برای Surface Pro 4 داریم٬ استفاده از پردازنده ۲۰ نانومتری Broadwell Intel است. این تغییر باعث میشود که طول عمر باطری دستگاه بیشتر شده و پردازش دستگاه با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

۹ – Sony Xperia Z4

زمان رونمایی طبق انتظار : فوریه ۲۰۱۵

به نظر می رسد سونی از معرفی دو محصول Xperia Z در هر سال منصرف شده و به جای آن٬ تمرکز خود را روی یک دستگاه که از هر لحاظ فوق العاده به نظر برسد صرف می کند. آن هم Xperia Z4 خواهد بود.

بر اساس شایعات درز کرده٬ Xperia Z4 دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن Quad HD خواهد بود. همچنین کیفیت دوربین آن بهبود خواهد یافت و البته پردازنده آن با بهره گیری از Snapdragon 810 ٬ قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی ۶۴ بیت را دارا خواهد بود.

۸ – Xiaomi Mi5

زمان رونمایی طبق انتظار : جولای ۲۰۱۵

شرکت Xiaomi که شیائومی تلفظ می شود٬ امید دارد در سال ۲۰۱۵ وارد عرصه تولید تلفن همراه شود و به عنوان تولید کننده اول موبایل کشور چین شود.

محصولی که این شرکت در سال ۲۰۱۵ انتظار می رود رونمایی کند٬ Xiaomi Mi5 خواهد بود. اما در حال حاضر متأسفانه مشخصات آن برای دنبال کنندگان تکنولوژی مشخص نیست.

۷ – LG G4

زمان رونمایی طبق انتظار : می ۲۰۱۵

LG G4 احتمالا اولین تلفن همراهی خواهد بود که با قابلیت بهره گیری از سیستم هوشمند خانگی عرضه و دنباله روی LG G3 خواهد بود. انتظار می رود G4دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی Quad HD بهبود یافته باشد. چرا که صفحه نمایش G3 یکی از نقاط ضعف آن به شمار می رفت. همچنین طبق سنت گذشته٬ انتظار می رود که قیمت آن نیز متعادل و مطابق میل کاربران باشد.

۶ – (HTC One (M9

زمان رونمایی طبق انتظار : اوایل مارچ ۲۰۱۵

HTC One M8 استاندارد جدیدی در تولید تلفن های اندرویدی با بدنه کاملا آلومینیومی به دنیا معرفی کرد. اگرجه برخی افراد معتقد هستند که iPhone 6 اپل از آن ایده گرفته است. اما دوربین ۴ مگاپیکسلی آن اصلا چیزی مطابق میل علاقمندان به تکنولوژی نبود.

انتظار می رود HTC از این اشتباه خود درس بگیرد و دوربین تلفن همراه جدید خود را بهبود ببخشد.

۵ – iPad Pro مدل ۱۲ اینچی

زمان رونمایی طبق انتظار : بهار ۲۰۱۵

شایعات زیادی مبنی بر تولید iPad Pro مدل ۱۲.۲ اینچی شنیده ایم٬ اما سال ۲۰۱۵ ٬ قطعا سالی خواهد بود که اپل استاندارد جدیدی در تبلت ها به وجود می آورد که چرخه تولید تبلت در دنیا را دگرگون خواهد کرد. پیش بینی می شود iPad Pro جانشین آیپد مینی ۷.۹ اینچی شود.

تعجب برانگیز نخواهد بود اگر اپل سیستم عامل iOS را برای آیپد باز طراحی نماید تا از قابلیت Multi-Window در آن استفاده شود.

۴ – Galaxy S6

زمان رونمایی طبق انتظار : مارچ ۲۰۱۵

Galaxy S6 انتظار می رود تغییراتی را در خط تولید سامسونگ به وجود آورد. طبق شایعات مطرح شده٬ این دستگاه مانند Galaxy Alpha و Note 4 دارای بدنه فلزی بوده و از Snapdragon 810 که از تکنولوژی ۶۴ بیت استفاده می کند٬ بهره می برد. همچنین در بخش دوربین٬ به احتمال زیاد شاهد یک دوربین ۱۶ یا ۲۱ مگاپیکسلی خواهیم بود که اهمانند Note 4 ٬ از سنسور IMX240 سونی بهره می برد. یک خبر خوشحال کننده هم وجود دارد. ظرفیت ۱۶ گیگ در این نسل از اسمارت فون های سامسونگ جایی ندارد و ظرفیت ۳۲ گیگابایت٬ شروع کننده خواهد بود.

۳ – Galaxy Note 5

زمان رونمایی طبق انتظار : اوایل سپتامبر ۲۰۱۵

اگرچه مدت زمان زیادی از رونمایی Note 4 می گذرد٬ اما شاهد شایعاتی در مورد Note 5 هستیم. طبق موارد درز کرده٬ Note 5 دارای صفحه نمایش کمی بزرگتر از ۵.۹ اینچ با کیفیت Ultra HD خواهد بود. اگرچه باید به این نکته توجه داشته باشیم که موارد مذکور٬ تنها در حد شایعه است و این محصول هنوز وارد خط تولید نشده است.

ما انتظار داریم که پردازنده ۶۴ بیتی که در Note 4 موجود است٬ در Note5 بهبود یافته و همچنین قلم S Pen نیز دارای قابلیت های بیشتری باشد.

۲ – Apple Watch

زمان رونمایی طبق انتظار : بهار ۲۰۱۵

اگرچه اپل واچ دیگر در حد یک معما نیست. تیم کوک به همراه سایر افراد٬ از آن در پاییز سال ۲۰۱۴ رونمایی کردند٬ اما محصول فوق چیزی که علاقمندان به دنیای تکنولوژی از آن انتظار داشتند نبود و انتظارات آنان را برآورده نکرد. این دستگاه بیشتر چیزی شبیه یک وسیله ورزشی است و در نوع گران قیمت آن که از طلا برای ساخت آن استفاده شده است٬ بیشتر شبیه به طلا و جواهر به نظر می رسد تا وسیله ای که در تکنولوژی مورد استفاده قرار می گیرد.

بله٬ این دستگاه یکی از گرانقیمت ترین وسایل تکنولوژی به شمار می رود که ارزان ترین نوع آن٬ دارای قیمتی معادل ۳۵۰ دلار است و نوع مذکور که از طلا در ساخت آن استفاده شده است٬ دارای قیمتی معادل ۵۰۰۰ دلار است.

۱ – iPhone 6S یا iPhone 6S Plus

زمان رونمایی طبق انتظار : نیمه دوم سپتامبر ۲۰۱۵

iPhone 6 و iPhone 6 Plus یک رکورد فروش قابل قبول برای اپل در سال ۲۰۱۴ به جای گذاشت. همچنین با بهره گیری از iOS 8 و طراحی مثال زدنی٬ در صدر جدول تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۴ ایستاد.

به نظر شما٬ iPhone 6S و iPhone 6S Plus در سال ۲۰۱۵ چه سورپرایزی را برای کاربران خود خواهند داشت؟ از آنجایی که ما تغییری در طراحی و سایز صفحه نمایش آن انتظار نداریم٬ می توان منتظر پردازنده ای سریعتر٬ دوربین با کیفیت تر و البته یک نمونه سورپرایز که همواره اپل در کنفرانس هایش همراه داشته٬ بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *